بهترین بازی‌های آفلاین اندرویدی که شما را معتاد خودش می‌کند!

Moto-X-gaming-performance-DSC00728-640x349

بدون شک تعداد کاربران سیستم‌عامل اندروید در کشور ما به مراتب بیشتر از هر سیستم‌عامل همراه دیگری است و به همین دلیل نیز به صورت بدیهی تمامی صاحبان گوشی‌های اندرویدی زمان زیادی را با گوشی‌های خود سپری می‌کنند که بخش عمده‌ای از این زمان به استفاده از تلفن همراه برای بازی باز می‌گردد، با توجه به محدودیت دسترسی به اینترنت در تمامی شرایط، ممکن است انجام بازی‌های آنلاین برای شما دشوار باشد و به همین دلیل نیز در این نوشته قصد داریم تا بهترین عنوان‌های آفلاین اندرویدی را برای شما معرفی کنیم.

نخستین امری که باید در نظر داشته باشید، این است که تمامی این بازی‌ها برای موبایل هستند و اگر می‌خواهید تازه شروع به بازی‌ کردن آن‌ها کنید، باید سطح توقعات خود را از کنسول‌های نسل هشتمی به یک تلفن‌ همراه هوشمند کاهش بدهید. دومین نکته نیز مربوط به شرایط این بازی‌ها‌ست که به صورت عمومی بیشتر شامل عناوین معمایی هستند تا بتوانید در هر زمانی با پیش آمدن کار خاص آن را کنار بگذارید.

در ادامه به معرفی هر یک از این بازی‌ها در چند جمله خواهیم پرداخت:

Temple Run 2: مکانیزم این بازی بسیار ساده ولی معتادکننده است، برای انجام این بازی کافی است از یک انگشت خود استفاده کنید. شما در نقش یک ماجراجو ظاهر خواهید شد که یک گنجینه را از یک معبد باستانی دزدیده است و هیولایی که محافظ این معبد است به دنبال او می‌دود تا او را بگیرد. در تمام مدت بازی شما در مسیر حرکت خود باید به چپ و راست انحراف پیدا کرده و در طول مسیر از روی موانع مختلف پریده و یا از زیر آن عبور کنید و به موقع برای پیچیدن اقدام کنید تا به درون دره نیفتید. این بازی با امکانات فراوان گشودنی خود و شخصیت‌های آزاد کردنی متعدد و البته قابلیت‌های ارتقاء توانایی‌های شخصیت‌های بازی می‌تواند برای مدتی طولانی بدون نیاز به اینترنت شما را سرگرم نگاه دارد.

Zenonia: این بازی در نسخه‌های 4 و 5 بسیار جذاب است و می‌تواند برای مدت‌ها صاحب هر گوشی اندرویدی را به خود مشغول کند. این عنوان یک بازی نقش آفرینی جذاب است که از بسیاری از قوانین بازی‌های کلاسیک این سبک پیروی می‌کند و بر اساس مکانیزم پیشرفت در این بازی  در طول مدت زمان انجام آن به تدریج با چالش‌های بسیار جدیدی روبرو خواهید شد. ای بازی بر خلاف بسیاری از عناوین موبایل از داستان منسجم و البته پیچیده‌ای نیز برخوردار است و همین امر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

Dead Trigger 2: اگر به بازی‌های تیراندازی و همچنین بازی‌ها و فیلم‌های دارای محوریت زامبی علاقه‌مند هستید، نباید این عنوان را از دست بدهید زیرا هدف اصلی شما در این بازی بقا دربرابر موج حملات شدید زامبی‌هاست. امواج متوالی زامبی‌ها در مسیر بازی سعی در نابودی شما دارند و شما نیز با انباره بسیار بزرگی از آیتم‌ها و اسلحه‌های مختلف اجازه دارید تا از موجودات مختلف و زامبی‌های دارای توانایی‌های مختلف پذیرایی کنید و ماموریت‌های بازی را به پایان ببرید. این بازی به نسبت سایر عناوین از بار اکشن بیشتری برخوردار است و برای کودکان و نوجوانان کم سن‌وسال چندان مناسب نیست.

Asphalt 8: درباره این عنوان مشهور کم‌ترین میزان معارفه لازم است چون این بازی سرآمد تمامی بازی‌های ماشین‌رانی در تلفن‌های همراه است. هیجان بسیار بالا، کنترل ماشین با کمک حسگرهای گوشی، استفاده از تعداد بسیار بالایی از خودروها با امکانات و مزایای مختلف تنها بخشی از قابلیت‌های این بازی هستند و در هر شماره از آن نیز امکانات به مراتب بیشتری به این عنوان افزوده می‌شود تا ارزش آن نسبت به شماره قبل بیشتر شود و به همین دلیل نیز مسابقات ماشین سواری در نسخه هشتم این بازی به شدت معتادکننده و جذاب هستند.

سری بازی‌های Angry Birds: واقعا مهم نیست که کدام نسخه از این بازی را انجام می‌دهید چون تمامی نسخه‌های آن به یک اندازه معتادکننده هستند و تنها اعمال قوانین فیزیکی در این بازی‌ها تفاوت دارد. برای معدود کسانی که درباره این بازی اطلاعاتی ندارند نیز باید گفت که این عنوان دارای مکانیزم گیم‌پلی خاصی است که در آن شما در هر مرحله تعداد خاصی از پرندگان را در اختیار دارید که می‌توانید با یک کمان آن‌ها را به محل اقامت خوک‌ها شلیک کنید که هر یک از پرندگان قابلیت تخریبی خاص خود را دارند. در پایان هر مرحله نیز به عملکرد شما امتیازی با ظرفیت نهایی 3 ستاره داده خواهد شد.

Dots: یک بازی به شدت ساده ولی معتادکننده! در این بازی شما با صفحه‌ای از نقطه‌های رنگی روبرو خواهید شد و باید برای پیشرفت در بازی مسیر نقطه‌های همرنگ را به هم وصل کنید تا این نقطه‌ها پاک شده و نقطه‌های جدید در صفحه جایگزین شوند. برای این کار زمان بسیار محدودی در اختیار شما قرار دارد که با حذف هر تعداد از نقطه‌ها می‌توانید زمان بیشتری را جایزه بگیرید. هدف نهایی ثبت بالاترین امتیاز ممکن است ولی همین هدف و مکانیزم ساده توانسته است تا میلیون‌ها نفر را به خود مشغول کند.

Plants vs Zombies 2: یک بازی بسیار شاد، جذاب و سرگرم‌ کننده که البته به اندازه نسخه اول خود زیبا نیست ولی به این علت می‌تواند برای موبایل‌ها مناسب باشد که بر روی این پلتفرم، رایگان عرضه شده است. این بازی شامل قوانین سبک دفاع از قلعه است و در آن باید با کاشتن گیاهان مختلف در مسیر زامبی‌ها از رسیدن آن‌ها به محل حضور خودتان جلوگیری کنید. داستان این شماره از بازی به سفر شما در زمان بازمی‌گردد و باید برای یافتن مسیر خود به زمان حال، تمامی مراحل بازی را پشت سر بگذارید.

2048: ساده، هوشمندانه و چالش برانگیز، این سه کلمه می‌توانند به خوبی صفات این بازی را برای شما تفسیر کنند. در این بازی شما باید با حرکت به یکی از چهارجهت اصلی، خانه‌های کنار هم را با هم جمع کنید، به این ترتیب که در ابتدا دو خانه با مقدار 2 به شما داده خواهد شد و با هر حرکت نیز به تعداد خانه‌های پر افزوده خواهد شد و در صورتی که 16 خانه بازی پر شده و دیگر امکان جمع کردن شماره‌ها با حرکت آن‌ها برای شما وجود نداشته باشد آن گاه بازی را باخته‌اید و رکورد شما برایتان ثبت خواهد شد.

37 در مورد “بهترین بازی‌های آفلاین اندرویدی که شما را معتاد خودش می‌کند!”

  1. 2048 رو خوب اومدی واقعاً عالیه، فقط حیف که صدها نمونه ازش درست شده که تو خیلی هاش دستکاری هایی انجام شده که باعث میشه سخت و آسون باشند. منم نمی دونم اصلی ترین نسخه کدومه

  2. مهدی مس کوب ساروی

    2048 بهترینه چون علاوه بر پر کردن وقت کمی هم ذهن آدم رو مجبور به فعالیت میکنه 🙂

    1. دوست عزیز خداوکیلی رو چه حسابی گفتی candy crush؟؟؟ :O
      یه دقت به تیتر مطلب میکردی بعد نظر میدادی…

  3. بهتر بود معرفی همراه با یه تصویر از محیطه بازی باشه. اینجوری بیشتر با حال و هوایه این بازیها آشنا میشه مخاطب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH