بررسی ساعت هوشمند دیمو D Watch1: متفاوت از بقیه

D Watch Review

ساعت یکی از آن دست وسایلی است که از دیرباز همراه همیشگی ما انسان‌ها بوده و خواهد بود. شاید تا همین چند سال پیش، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی فرا رسد که ساعت، پا را از نمایش زمان فراتر بگذارد و کارهایی خاص را انجام داده و به دنیای هوشمندها قدم بگذارد. در حال حاضر دنیا به کام گجت‌های پوشیدنی است و ساعت‌های هوشمند یکی از خاص‌ترین های آن‌هاست. هر کمپانی در تلاش است تا به نحوی وارد این دنیای پر از رمز و راز شود و بتواند سهمی بیشتر از بازار را به دست آورد. در این بین چندی پیش دیمو، نامی آشنا برای ما ایرانی‌ها، از نخستین ساعت هوشمند خود با نام D Watch1 پرده برداشت. در همین چند روز گذشته نیز به صورت اتفاقی، گذر این ساعت هوشمند ایرانی به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان افتاد و تصمیم گرفتیم تا آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که D Watch1 چه حرف‌هایی برای گفتن دارد، با ما و بررسی این گجت هوشمند همراه باشید.

آی‌تی‌رسان جان D Watch1 چه شکلی است؟

همه شما تا به حال ساعت مچی را دیده‌اید! D Watch1 هم ساعتی هوشمند است همچون همین ساعت‌های مچی؛ تنها تفاوت آن این است که آنها از شیشه استفاده می‌کنند و D Watch1 از نمایشگری لمسی! پس در نگاه اول گجتی فضایی که پر و بال داشته باشد را نخواهید دید. بند ساعت نه فلزی است و نه از چرم ویژه ساخته شده، یک بند ساده و پلاستیکی است. بخش اصلی D Watch1 شامل یک نمایشگر 2.5 اینچی است و در نگاه از رو به رو شاهد موردی خاص و فراتر از انتظار نیستید! در سمت راست دکمه پاور قرار گرفته که با گرفتن ترفیع حالا تقریبا همه کاره ساعت شده است و بدون آن، استفاده از D Watch1 غیر ممکن خواهد بود. در کنار همین دکمه همه کاره، لنز دوربین نیز جای خوش کرده تا نخستین نشانه‌های هوشمند بودن در آن پدیدار شود.

D Watch Review (3)

در بالای نمایشگر شاهد اسپیکر هستید و در سمت چپ یک درپوش قرار گرفته که بعد از کلی سروکله زدن با آن توانستیم کنارش بزنیم؛ سپس چشم‌مان به جمال یک غار (درست خواندید یک غار!) روش شد. در انتهای این غار شاهد پورت میکرو یواس‌بی هستید که همه چیز خوب و نرمال است اما وقتی نگاهی به شارژر دستگاه بیندازید می‌بینید که اندازه سوکت آن با همه سوکت‌ها متفاوت است در نتیجه با اینکه D Watch1 هم از یک پورت میکرو یواس‌بی معمولی سود می‌برد اما نمی‌توانید با هر شارژری آن را شارژ کنید، زیرا همه شارژهای دنیا برای آن کوتاه هستند و ظاهرا فقط شارژر خود دستگاه استاندارد است!

D Watch Review (4)

D Watch1 در نگاه از روبه رو کمی بزرگ به نظر می‌رسد و اگر از زوایا به آن نگاه کنید کاملا در ذوقتان خواهد زد، چرا که ضخامت آن کمی بیش از حد مجاز است. برای آنکه این در ذوق زدن را به نمایش بگذاریم  نخستین حرف دیمو در دنیای گجت‌های پوشیدنی را در کنار اسمارت واچ 2 سونی قرار دادیم که در زیر شاهد آنها هستید.

D Watch Review (1) D Watch Review (6)

بر خلاف همه ساعت‌های هوشمندی که تا به حال با آن‌ها کار کرده بودیم، قاب پشتی این مدل ایرانی به راحتی جدا خواهد شد و می‌توانید باتری آن را هم ببینید که در نوع خود جالب توجه است.

D Watch Review (7)

در اطراف آزمایشگاه ما برخی در حال تماشای انیمیشن “درجستجوی نمو” بودند و ما خودمان “در جستجوی دیمو” بودیم. بالاخره هر چه باشد ساعت ساخت دیمو است و چندان چیز عجیبی هم نیست که به دنبال نام دیمو بر روی آن باشیم، اما هرچه گشتیم خبری از آن نبود! چند لحظه صبر کنید، در انتهای بند دستگاه درست بر روی همان قطعه فلزی که دو سر بند را به هم پیوند می‌دهد نامی از دیمو دیده می‌شود و این اولین و آخرین باری است که چنین چیزی را می‌بینید!

D Watch Review (5)

آی‌تی‌رسان از دوربین صحبت کردی، می‌شه بگی کیفیت آن چطور است؟

اولین نکته منفی در رابطه با دوربین محل قرار گیری آن است! اگر در بالای نمایشگر بود کسی به آن خرده نمی‌گرفت اما وقتی در سمت راست قرار گرفته عملا استفاده از آن کار منطقی به نظر نمی‌رسد. تصور کنید که قصد شکار لحظه‌ها را داشته باشید و سوژه درست در مقابل شما باشد. دست‌تان را بالا می‌آورید به طوریکه نمایشگر ساعت درست مقابل چشمان شما باشد حال وارد دوربین می‌شوید و می‌بینید که نمایشگر در حال نشان دادن سمت راست شماست و خبری از سوژه مورد نظر در نمایشگر نیست! پس کلا قید عکاسی را می‌زنید. این دوربین از نوع VGA است و کیفیت عکس‌های آن چنگی به دل نخواهد زد. در زیر شاهد تنها تصویر گرفته شده توسط این دوربین هستید.

D Watch Review

ناگفته نماند که تصاویر گرفته شده توسط دوربین به صورت خودکار به گوشی متصل به ساعت ارسال نخواهد شد و شما باید تک به تک آن‌ها را خودتان به گوشی بفرستید.

آی‌تی‌رسان عزیز، نحوه استفاده از این دستگاه چگونه است؟

برای استفاده از دستگاه، فبلت سارینای دیمو را آوردیم و با روشن کردن بلوتوث در هر دو، دست این دو خواهر و برادر را در دست هم قرار دادیم و از این پس چیزی از این دو مخفی نخواهد ماند.

D Watch Review 2

اگر تماس از دست رفته داشته باشید، اگر پیامکی از مخاطب خاص دریافت کرده باشید و اگر هر ناتیفیکیشن دیگری نیز داشته باشید علاوه بر خود گوشی، ساعت هم به شما اطلاع خواهد داد. حتی با توجه به مجهز بودن ساعت به اسپیکر و میکروفون، می‌توانید هنگام دریافت تماس، آن را پاسخ دهید و با طرف مقابل مکالمه کنید بدون آنکه نیازی به گوشی خودتان داشته باشید. البته برخی قابلیت‌های ساعت نظیر پیدا کردن گوشی نیازمند نصب یک برنامه مجزا بر روی گوشی مورد نظرتان است و باقی قابلیت‌ها بدون نصب برنامه نیز در دسترس خواهد بود. هر بار که نیاز باشد خود ساعت هشدار می‌دهد و نام برنامه به همراه یک Qr Code را به نمایش می گذارد پس خیلی راحت می‌توانید آن را نصب کنید. در بخش تنظیمات نیز می‌توانید زبان دستگاه را فارسی کنید، البته فونت فارسی استفاده شده چندان خوانا هم نیست!

D Watch Review (10)

آی‌تی‌رسان استفاده از این ساعت کار دشواری است؟

در یک کلام، نه! بعد از آنکه برای نخستین بار ساعت را روشن کردید، یک آموزش خیلی کوتاه به نمایش در خواهد آمد و چگونگی استفاده از دستگاه را شرح خواهد داد. به طور کلی تنها دکمه سخت افزاری موجود بر روی دستگاه وظیفه خاموش و روشن کردن و قفل صفحه نمایش را عهده دار است و بر روی رابط کاربری دکمه‌ای دیده نخواهد شد! این رابط کاربری از 5 صفحه مجزا تشکیل شده که در هر صفحه شاهد 4 آیکون هستید و مسلما برای ورود، تنها کافی است آیکون مورد نظر را لمس کنید و برای بازگشت تنها چند ثانیه بخشی از صفحه را لمس می‌کنید تا به منوی اصلی بازگردید. به همین سادگی!

D Watch Review (11)

آی‌تی‌رسان واقعا می‌توان از این دستگاه به عنوان ساعت استفاده کرد؟

شما وقتی که می‌خواهید از یک ساعت ساده و معمولی برای فهمیدن زمان استفاده کنید، تنها کافی است دست خود را بالا آورید، ساعت را ببینید و دوباره دست خود را پایین ببرید! این عمل ساده در D Watch1 کمی متفاوت است. ابتدا دست خود را بالا می‌آورید سپس هیچ چیزی را مشاهده نمی‌کنید زیرا نمایشگر روشن نخواهد شد! در نتیجه می‌بایست دکمه پاور را بزنید، ساعت را ببینید و دوباره با زدن دکمه پاور صفحه را خاموش کنید و…! پس آن‌قدرها هم که فکرش را می‌کنید فهمیدن زمان کار ساده‌ای نخواهد بود. البته با در اختیار داشتن یکی از از این ساعت‌ها، هم می‌توانید ساعت دیجیتالی داشته باشید و هم مدلی ساده و به اصطلاح عقربه دار! خیلی راحت هنگام استفاده از ساعت می‌توانید یکی از  7 مدل متفاوت موجود بر روی ساعت را برای نمایش ساده زمان برگزینید که در میان آن‌ها هم مدل‌های کلاسیک دیده می‌شود و هم مدل‌های دیجیتالی و امروزی! نمایشگر آن از زوایا هم خیلی خوب همه چیز را نشان خواهد داد و از این بابت ایرادی به آن وارد نیست.

D Watch Review (2)

آی‌تی‌رسان این ساعت قابلیت مکالمه هم خواهد داشت؟

پیش‌تر گفتیم که با توجه به میکروفون و اسپیکر موجود بر روی ساعت، می‌توانید با آن مکالمه کنید اما در آنجا صحبت از مکالمه هنگامی که دستگاه به یک گوشی متصل هست، بود! خود ساعت نیز در زیر باتری‌اش که به راحتی در دسترس شماست، توانایی جا دادن یک سیم کارت میکرو را داراست! در نتیجه می‌توانید به صورت مستقیم و بدون آنکه خبری از دستگاه دیگری باشد، با آن سوی مرزها مکالمه کنید و لذت ببرید. از مکالمه که بگذریم به ارسال SMS می‌رسیم. بخشی در ساعت موجود است که به پیام‌های شما اختصاص دارد و به راحتی می‌توانید توسط آن بخش، بدون آنکه به گوشی نیازی داشته باشید هر نوع متنی را که دوست دارید با خود ساعت ارسال کنید، اگرچه تایپ کردن با آن کار طاقت فرسایی است (به دلیل ریز بودن کلیدها).

D Watch Review (9)

آی‌تی‌رسان D Watch1 دیگر چه قابلیتی دارد؟

از آنجایی که ساعت همیشه روی دست شماست پس ضد آب بودن آن امری ضروری خواهد بود. حقیقتش را بخواهید هنگام باز کردن جعبه ساعت، دفترچه راهنمایی را ندیدیم! حرف و حدیثی هم از ضد آب بودن آن از دیمو نشنیدیم و با توجه به اینکه قاب پشتی به راحتی جدا می‌شود، می‌توان گفت احتمال ضد آب بودن آن نزدیک به صفر است! خبری هم از پورت اینفرارد برای کنترل دستگاه‌های دیجیتالی اطراف، سنسور ضربان قلب و چنین قابلیت‌هایی در D Watch1 نیست. هنگام گشت و گذار به گام شمار برخوردیم که در ابتدا برخی مشخصات فردی شما را دریافت می‌کند و یک سری اطلاعات را به صورت روزانه تحویل‌تان خواهد داد. یک نکته جالب در رابطه با این ساعت نیز به چشم‌مان خورد که حیف‌مان آمد صحبتی از آن نکینم! هنگامی که ساعت را به سارینا جان دیمو متصل کردیم، اسپیکرهای سارینا رسما تعطیل شدند و از آن پس هر صدایی که قرار بود از سارینا درآید، از ساعت دیمو پخش می‌شد! یعنی تصورش را بکنید که قصد بازی با گوشی را دارید و صدای بازی شما بجای آنکه از اسپیکرهای خود گوشی در‌آید، از ساعت به گوش برسد! چیزی شبیه به اینکه یک اسپیکر پرتابل را به گوشی متصل کرده باشید!

D Watch Review (8)

اگر قصد گوش دادن به موزیک را داشته باشید، می‌توانید هدفون موجود در جعبه را به ساعت متصل کنید و به موزیک گوش دهید. باتری دستگاه نیز از نوع 350 میلی آمپری است و در یک استفاده معمولی نهایتا تا یک روز همراه شما خواهد بود.

آی‌تی‌رسان چگونه می‌توانیم این ساعت را تهیه کنیم؟

راستش را بخواهید هنوز به طور عمده وارد بازار نشده است و خبری هم از قیمت آن نیست. اما اگر با قیمتی معقول وارد بازار شود، قطعا می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما باشد و اگر قیمت بالا باشد…!

آپدیت: طبق اعلام رسمی دیمو، قیمت این ساعت در حدود 290 هزار تومان است.

لبخند

نخستین ساعت با برند ایرانی
نمایشگر 2.5 اینچی با زاویه دید خوب
مجهز به دوربین
دسترسی آسان به باتری
قابلیت نصب سیم کارت
قابلیت مکالمه و ارسال اس‌ام‌اس بدون نیاز به واسطه

اشک

جایگیری بد دوربین
ضد آب نیست!
با هر شارژری شارژ نخواهد شد!
اندروید نیست!

67 در مورد “بررسی ساعت هوشمند دیمو D Watch1: متفاوت از بقیه”

  1. سلام،عالیییییه:حرف نداره.من200هزار تومن خریدم.البته دوربین حساسه،موقع خواب دستون نکنید وپیام دادنم باهاش سخته چون حروف خیلی ریزن.

  2. سلام.
    دوستان،glx رسما اعلام کرده برای تبادل فناوری و برای پیشرفت از کمپانی GFIVE کمک گرفته،بعد تازه ما فعلا توانایی زدن قطعات گوشی را نداریم.پس باید وارد کنیم.
    آن ها طراحی می کنند و برنامه ریزی و بعد وارد می کنند.

  3. من خودم گوشی دیمو دارم وکاملا راضیم.درکل گوشیه خوبیه.ما کلا به جنسای ایرانی بدبین هستیم.خیلی ازکسایی که به دیمویاجی ال ایکس ایرادمیگیرن حتی یک بارهم این گوشیارو دستشون نگرفتن فقط بدون دلیل میگن بده.
    بالفرض قطعات ازچین واردبشه.خوب این چه اشکالی داره؟جنس که همون جنسه فقط به جای اینکه توچین مونتاژشه میادتوایران خودمون مونتاژمیکنیم.
    انتقدر زودقضاوت نکنیم

    1. جناب من نگفتم بده گفتم گرونه تو این قیمت بهتر میشه گیر آورد با مارک بهتر بعدشم شما مطلب منو درست نخوندگفتم تو ایران مونتاژ میشه (شایدم بشه) من گفتم چینیه وو خومدلاینخوناز رو از چین وارد کنن یک سوال شما اصلا به حرفم گوش کردین؟اصلا رفتی تو اینترنت بزن تو ااینترنت بزنی umi cross

  4. پس چرا بررسی نمیاد؟ یک ماهه که این آخرین برزسستونه ما منتظریم سک بررسی بزارید (تو رو خدا ساعت و بلندگو نباشه گوشی باشه)

  5. اینم اسم فبلت مثلا ایرانی ساخت شرکت یو ام آی چین صد در صد چین تو اینترنت بزنید umi cross تا بفهمید من چه عضابی از کلاهبرداری های اینا میکشم آی تی که گفت خوبه یک گوشی ایرانی تولید شده نمیدونست که من الان دارم میگم باور نکنید مگه ممکنه ایراتی با این تکنولوژی فول اچ دی پیکسل کنار هم بچینه 480p هم نمیشه همین جی ال ایکس بهترین فبلتش جی 5 مه با مشخصات پایین تر توی اجرای بازی گرافیکی سربلند بیرون اومد و وزنشم خیلی زیاده ساخت شرکت جی فایو و اسمش جی 9 هست اینا محسولات درجه دوی چینی رو وارد بازار با اسم تولید میهن میکنن و با ثیمت چینی درجه یک میفروشن اونوقت وقتی چینی درجه یک که به جهان صادر میکنه مثل هواوی و مدل های مقروون به صرفش ول کنیم بیایم اینا رو بگیریک هواوی گوشی تمام فلزی با بهترین حسگر اثر انگشت جهان که تو سرعت حسگر از آیفون و تو سفحه نمایش هم جلو میزنه ( حرف من نیست بررسیشو تو یو تییوپ دیدم) رو ول کنیم بیایم اینو بگیریم اصلا گرونه قبول خب جی 750 بگیرید از چینی متنفرید بلند گو دوست دارید دیزایر 816 سامسونگ با قلم و سوپر آمولد نوت 3 نئو تو کارایی هم همشون بهترن تازه جی 750 هشت هسته ای هم هست خدایی چشماتونو کور کردن دقت کنید مدل ایرانی فقط اسپایدر وان جی ال ایکس (نمیدونم چینیه یا نه)تو پنج سانیه آسفالت هشت به عمل آورد بخواطر رم خالیشه که فظای زیادی داره قند خونم مگیره بدون لمس گوشی هم جواب میده البته با نرم افزار های خواصی میتوان این کارو کرد بررسی اون خیلی خوب میشه اگه این سایت بزاره لطفا آی تی رسات این پیامو بزار برای مردم که ببینن و لگه محسول ایراتی (همون چین خودمون)میخوان بگیرن دقت کنن البته وضع رسیدگی نمایندگی هاشونم خوب نیست ببخشید طولانی شد

  6. جالبه تولیدات برادران چین پیشرفت کرده اون از دیمو سارینا که ساخت شرکت یو او ای چین بود اینم که از ساعت هوشمندی که اندروید نیست راستی آقای گل کار اگه براتون ممکنه بررسی وان پلاس وان مشهور رو بزارید

    1. محمد رضا صادری

      واقعا موندم چی بگم از این ادعا های بی شاخ و دم شما!
      جدیدا چیزی رو که کاملا تو ایران تولید شده رو میگن (یو او ای) – واقعا ترکیدم از خنده جک باحالی گفتی!

      1. من کاملا جدی گفتم با کمی تحقیق میفهمید که این گوشی ساخت یکی از شرکتای چینه (البته به قیر از قاب پشتیش) خودمم دو دل بودم اما هر چی ایرانی گوشی هست ساخت چینه شایدم دیمو دی واچ هم باشه اسمش یادم رفته میرم دوباره میبینم نشونتون مید تا باور کنید شوخی نمیکنم

  7. به امید روزی که مردم ما دیگه نیازی به برند هایی مثل سامسونگ و … نداشته باشند
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    صدسال دیگه انشالله

  8. محمد رضا صادری

    مقاله عالی بود همه چیز رو توضیح داد ولی به نطر من باید اول در ساخت گوشی مهارت و محبوبیت لازم رو بدست بیارن بعد وارد گجت بشن!
    من خودم خیلی خوشحال شدم و خواهم خرید!

    1. همه که مث شما پولدار نیستن و پول مفت هم ندارن که بریزن توی جوب!!!
      احتمالا شما از گوشی بعنوان گوشت کوب زیاد استفاده میکنی که حاضری این پولا رو بابت یه گوشت کوب بدی و ازش تعریف کنی

  9. وقتی که ضد آب نیستو
    خشگل نیستو
    کاربردی نیستو
    اندرویدم نیست
    پس اصلا ارزش خرید به هیچ وجه نداره

  10. گفتید برای پیدا کردن گوشی باید نرم افزار جداگانه نصب کنیم ولی من دیدم که گفتید اندروید نیست پس از کجا بفهمم از چه سیستم عاملی نصب کنم ؟ اصلا سیستم آملش چیه؟

  11. آکوا کریستال ایکس

    سلام آقای مجتبی مسکینی دست درد نکنه لیست قیمت ساعت هوشمند مختلف در سایت بگذارید با سپاس فراوان.

  12. یه چند وقت صضبر کنید اس دابلیو 3 و 4 بیاد ص ارزون میشه برید 2 رو بخرید
    اخه این چیه انصافا من پول بیخود به این مضخرفات نمیدم

  13. مهدی مس کوب ساروی

    اگر با 290 عرضه بشه فکر کنم از ارزونترین SmartWatch های بازار بشه. ولی اندازش هاش خیلی بزرگه و در تصویر پایانی روی دست چندان زیبا به نظر نمیاد.

  14. جوک جالبی بود ممنون.
    دیمو… ساعت…Lol
    آخه این جماعت چرا نمی تونن یه چیز درست و حسابی بسازن؟ آخه چرا؟

  15. به نظر من دیمو خیلی کار باحالی کرده که ساعت زده! بخصوص سیم کارت هم میخوره و خودشم یه گوشیه مجزاست
    اگر ازش خوشم بیاد حتما یکی میخرم

  16. حیف نیست آدم با پولی که به زحمت کسب کرده، بره باهاش جنس بنجل بخره؟حالا هر قدر هم ارزون باشه!!

  17. دیموووووووو؟؟؟؟!!!!
    باید سَرَمو بکوبم به دیوار!!!!!!
    اون از گوشیهای مزخزفش، حالا این چه جوری باشه خدا بخیر کنه…
    مثل گوشیها، آبروریزی نکنن خوبه. خخخخخ

      1. به نظر من که دوستمون omid8001 درست میگن ! ( باهاش موافقم )
        یادم یه بار تو تلویزیون دیدم که دیمو میخواست از یکی از محصولات جدیدیش رونمایی کنه اما توی مراسم روشن نشد ! ( کلی کنفت شد )

        1. دمت گرم.والا راست میگم…
          من مخالف تولید ملّی نیستم. ولی خب دیگه نمیتونیم خودمونو گول بزنیم…اون هم با دیمو!!!!! خخخخخخخخخخخخخ

    1. محمد رضا صادری

      آخه بخندیم یا گریه کنیم؟!! خوبی شما ؟ یه سوال واضح ازت داشتم ! تا حالا گوشی ایرانی دستت گرفتی؟ نه خدایی؟ که داری حرف میزنی ؟! گوشی های ایرانی تا 2 سال دوام میارن و پیزی از خارجی ها کم ندارن!

      1. آره اونا هیچی کم ندارن بجز ما که عقل نداریم و میریم جنس آشغال چینی میخریم به اسم تولید ملی
        هنوز جسد نوکیا 3310 داره کار میکنه بعدش با افتخار میگی گوشی ایرانی تا 2 سال کار میکنه؟!!!!
        حالا خودت خوبی!!!!!

  18. یه سئوال دارم .میخاستم بدونم این گوشیای glx و دیمو واقعا ایرانین یا اینم برادران زحمت کش چین زحمتش رو کشیدن؟
    واقعا ایرانیه؟

    1. دیمو رو نمیدونم اما جی ال ایکس بعضی از قطعاتش وارداتیه و بخشی هم بومی که در نهایت در کارخانه محصول رو مونتاژ میکنند و ایرانی محسوب میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH