تبلت اکسپریا؛ شایعه یا واقعیت؟!

مدتی است که شایعاتی (البته کاملا جدی) در مورد عضوی کاملا جدید از خانواده اکسپریاها منتشر شده است، البته این عضو جدید اسمارت فون نیست و ظاهرا سونی قصد گسترش دادن عنوان Xperia را دارد و نمی‌خواهد این نام را فقط در قسمت گوشی‌های هوشمند خود به کار ببرد. عضو جدید بنا بر شایعات، تبلت جدید سونی می‌باشد. پیش‌تر سونی دو تبلت عرضه کرده بود که تجربه چندان موفقی برای سونی به حساب نمی‌آمد اما باید دید اکنون و با همراه شدن نام و قطعا کیفیت سری اکسپریا و البته تجارب حاصل از عرضه 2 تبلت قبلی، این‌بار سونی در برابر رقبا چه می‌کند.

مهمترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد پردازنده تبلت جدید سونی Nvidia’s Tegra 3 می‌باشد که احتمالا تا 1.3GHz اورکلاک شده است. رم دستگاه نیز بنا بر اطلاعات 1GB می‌باشد، همچنین گفته می‌شود صفحه نمایش این تبلت 9.4 اینچی با پشتیبانی از وضوح تصویر 1280×800 است که تقریبا تراکم 161 پیکسل در هر اینچ دارد. ظاهرا دوربین پشتی 8MP با قابلیت فیلم‌برداری 720p می‌باشد و دوربین جلویی آن 1MP است. باتری این دستگاه نیز بنا بر شایعات 6000 میلی‌آمپر است. تبلت در ابتدا با سیستم عامل اندروید (4.0) بستنی حصیری در 3 نسخه 16، 32 و 64 گیگابایت عرضه می‌شود که گفته شده قیمت هر کدام به ترتیب 399، 499 و 599 دلار می‌باشد. البته تیلت دارای شیار کارت حافظه نیز است که کارت‌های حافظه تا 32GB را ساپورت می‌کند.

از هم‌اکنون نیز شایعات بسیار زیادی در مورد لوازم جانبی این دستگاه مانند کاور، کیبورد، استند و … منتشر شده است که نوید دهنده حمایت و پشتیبانی قوی از طرف سونی برای آن می‌باشد. اما اینکه آیا با مشخصات سخت افزاری فعلی، در حالی‌که نمونه‌های مشابه و حتی قوی‌تری چون آی‌پد ۳ در بازار هستند، تبلت اکسپریا به موفقیت خواهد رسید یا خیر، هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

البته وجود نام برندی چون سونی بر روی تبلت خود می‌تواند دلیل خوبی برای خریداران در تهیه آن باشد و همچنین استفاده از یک طراحی متفاوت که سبب شکسته شدن تابوی تکراری در محصولات این چنینی خواهد شد، باز به فروش آن کمک خواهد کرد. اما باز تا ورود آن به بازار بایستی منتظر ماند و دید که این‌بار سونی با تبلت جدیدش که برای نخستین بار نام سری محبوب اکسپریا را نیز به یدک می‌کشد، چه خواهد کرد؟!

2 در مورد “تبلت اکسپریا؛ شایعه یا واقعیت؟!”

  1. راستی ممکنه پروژکتور galaxy beam رو امتحان کنین و نتیجش رو بگین.نوع پخشش رو دیوار به چه صورته؟وضوح و ترکیب رنگ پخش شده و کیفیتش.اگه یه فیلم هم ازش بذارین ممنونتون میشیم.بالاخره یه تکنولوژی جدید به بازار اومده و خیلیها میخوان بدونن کارکردش چجوریه

  2. فک نکنم چیز عجیبی باشه که بخوایم شایعه رو دروغ فرض کنیم…
    به نظر من تبلت کاملا معمولی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH