چگونه از طریق اسمارت فون به کامپیوتر دسترسی داشته باشیم؟

کنترل کامپیوتر از طریق اسمارت فون و یا تبلت یک روش بسیار جالب و کاربری است که گوگل روز دوشنبه با انتشار یک اپلیکیشن آن را تحقق بخشید.

Chrome-Remote-Desktop

حال شما می‌توانید با نصب کردن برنامه‌های مربوطه، کنترل کاملی بر روی کامپیوتر خود یا آشنایان از طریق اسمارت فون داشته باشید و در آن به ویرایش یا مشاهده اطلاعات بپردازید. برای این کار کافی است مرورگر کروم را در کامپیوتر (برای ویندوز و مک موجود است) به همراه افزونه Chrome Remote Desktop دریافت و نصب نمایید. شما می توانید برای دانلود این افزونه از طریق لینک زیر وارد عمل شوید (نصب از طریق IP ایران قابل دسترس نیست):

دانلود افزونه Chrome Remote Desktop برای کروم

Chrome-Remote-Desktop-1

در گام دوم می‌بایست اپلیکیشن مربوطه را بر روی گوشی یا تبلت خود که به سیستم عامل اندروید یا iOS مجهز است نصب نمایید. برای دانلود این اپلیکیشن از طریق لینک‌های زیر وارد عمل شوید:

دانلود Chrome Remote Desktop برای اندروید از گوگل پلی

دانلود Chrome Remote Desktop برای iOS از اپ‌استور

Chrome-Remote-Desktop-2

اکنون در کامپیوتر افزونه نصب شده را از طریق کروم اجرا کنید. برای این کار در کروم به صفحه اپلیکیشن‌ها بروید و یا chrome://apps/ را در نوار آدرس وارد کنید. حال اپلیکیشن را اجرا کنید و هویت خود را از طریق اکانت جی‌میل تایید نمایید. اکنون یکی از دو روش را انتخاب کرده (برای کنترل کامپیوتر خود از طریق موبایل گزینه دوم را انتخاب کنید) و یک پین وارد کنید و سپس همان پین را به اپلیکیشن موبایل وارد نمایید. گفتنی است که در تمام این مراحل باید آنلاین باشید. برای آموزش تصویری ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

به همین سادگی، حال شما صفحه کامپیوتر خود را در موبایل مشاهده می‌کنید و می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید. این ویژگی در هر کجا که باشید و دسترسی به اینترنت داشته باشید در دسترس‌تان خواهد بود.

9 در مورد “چگونه از طریق اسمارت فون به کامپیوتر دسترسی داشته باشیم؟”

  1. ببخشید من دنبال نرم افزاری هستم که بتواند به شرکت مخابرات متصل شود و با وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره همراه، امکان گزارش گیری از اطلاعات(چیه پیامک و چه صوتی)شماره خود داشته باشد.آیا شما اطلاعاتی در این خصوص دارید؟ و یا اینکه خود مخابرات(سایتش)این امکان رو به مشتریان بده و لازم نباش که به مخابرات رجوع کند؟(وقت و هزینه صرفه جویی شود).

  2. باتشکر
    ولی بنظرم امکان کنترل و سرقت اطلاعات از سوی گوگل هست و قابل اطمینان نیست.نظر شما چیه؟

    1. سعید میرزاپور

      درسته قوانینی نظیر حریم خصوص و… وجود دارد اما در واقع زمانی که ایمیل خود را با مرورگرتان همگام می‌کنید (بر روی کامپیوتر و گوشی) حتی خود گوگل درخواست بک‌اپ از تمام تصاویر موجود بر روی گوشی شما را می‌دهد و همان طور که اطلاع دارید صفحاتی که در مرورگر جستوجو می‌کنید به راحتی می‌توانند بر روی گوشی انتقال یابند و بلطبع به در سرور گوگل نیز ذخیره می‌شود. در دنیای امروز ما تقریبا چنین کار‌هایی عادی شده است و در واقع نمی‌توانیم جلو آن‌ها را بگیم مگر اینکه رابطه خود را با دنیای اینترنت کاملا قطع کنید.
      با سپاس

  3. با سلام و احترام
    اگه این برنامه ها رو نصب کردیم، در هنگام استفاده آیا نیاز هست سیستم هم به اینترنت متصل باشه تا این ارتباط برقرار بشه؟ یا اینکه اینترنت گوشی برای ارتباط با سیستم کافی هست؟و آیا کسی که با گوشی به سیستم متصل میشه سیستم پیغام یا آلارم میده که ارتباط برقرار میشه؟(منظور کسی که باگوشی به سیستم کسی بخواد وارد بشه شخص مقابل متوجه میشه که به سیستمش متصل شدن؟)با تشکر

    1. سعید میرزاپور

      دوست عزیز سلام، وقت بخیر
      در این برنامه باید هر دو طرف متصل به اینترنت باشند تا ارتباط برقرار شود. ورود به کامپیوتر دیگران هم به این سادگی‌ها نیست. اما در صورت که گوشی متصل باشه در پایین صفحه کامپیوتر هشداری نمایش داده می‌شود و امکان قطع اتصال وجود دارد 🙂

    1. سعید میرزاپور

      برخی برنامه‌ها برای مناطق خاصی منتشر می‌شن که شما هم می‌تونید با تغییر ip تون که راه‌های زیادی برای اون کار وجود داره برنامه رو دانلود کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH