از اچ‌تی‌سی وان M9 چه انتظاراتی داریم؟

پس از عرضه موفقیت آمیز آخرین پرچم‌دار اندرویدی کمپانی htc یعنی M8، صحبت‌ها و شایعات در خصوص نسخه بعدی این محصول زیبا شروع شد. از چند ماه پیش این گمانه‌زنی‌ها افزایش یافته و کم کم همه منتقدین و علاقه‌مندان به حوزه اسمارت فون‌ها، منتظر معرفی رسمی این محصول هستند، دستگاهی که به احتمال زیاد با نام M9 وارد بازار خواهد شد (البته نام Hima نیز هنوز بر سر زبان‌هاست و از سوی این کمپانی رد نشده است).

با توجه به مشخصات این روزها، این دستگاه با قدرتی بالا و امکاناتی خاص معرفی می‌شود. در کنار این مشخصات، طبیعی است که M9 از طراحی خاص htc برای پرچم‌دارانش نیز بهره خواهد برد. اگرچه به هیچ وجه انتظار نمی‌رود که این کمپانی، محصولی با ظاهری متفاوت از M8 روانه بازار کند، اما امیدواریم باز هم شاهد یک دستگاه تمام آلومینیومی مجلسی باشیم!

اما به نظر شما، M9 باید چه گونه دستگاهی باشد که بتواند با پرچم‌داران معرفی نشده رقبا توان مقابله داشته باشد؟

این محصول که در همین سال میلادی معرفی خواهد شد، قرار است تا بازار هدف بزرگی داشته و طیف وسیعی از علاقمندان را به خود جذب کند. دقیقا همان کاری که M8 با حضورش در بازار انجام داد و پس از یک سال هنوز هم علاقه‌مندان زیادی دارد.

اما تصمیم داریم تا این شایعات را جمع کرده و به یک باره تکلیف آن‌ها را مشخص کنیم. پس با ما باشید

  • دوربینی قدرتمند در پشت

احتمالا وصف دوربین M8 را شنیده‌اید! محصولی که از سوی htc با فناوری ultra pixel عرضه شد، اما به هیچ وجه نتوانست نظر منتقدین را به خود جلب کند. همین موضوع کافی است تا این کمپانی به سوی یک دوربین قوی و قدرتمند برای فرزند تازه‌اش برود.

شایعات زیادی در این خصوص وجود دارد، اما محکم‌ترین آن‌ها می‌گوید که htc حداقل یک دوربین 16 مگاپیکسلی و حداکثر یک نمونه 20 مگاپیکسلی را برای پرچم‌دارش در نظر خواهد گرفت.

htc_one_m8_0

  • پردازنده قدرتمند و 64 بیتی اسنپدراگون 810

اسنپدراگون 810 معرفی شده و ال‌جی برای اولین از این غول کوالکام بر روی یکی از محصولات خاصش نیز بهره برده است. پس به هیچ وجه نمی‌توان پردازنده دیگری را برای این محصول متصور بود! مگر اینکه htc بخواهد کمی با اعصاب ما بازی کند و از اسنپدراگون 805 برای این محصول خاصش بهره گیرد.

Qualcomm_snapdragon

  • صفحه‌نمایش QHD

خب، اگر کمی به عقب برگردیم، می‌فهمیم که صفحه نمایشی با وضوح FHD به اوایل سال 2013 باز می‌گردد. در سال 2014 با اولین نسل صفحات نمایشی که وضوح QHD داشتند آشنا شدیم! با توجه به اینکه این وضوح هم اکنون در حال تبدیل شدن به استانداردی برای پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف است، پس باید از این کمپانی تایوانی نیز انتظار داشت تا از همین وضوح برای صفحه نمایش M9 بهره گیرد. بدترین اتفاق ممکن این است که htc، همانند جریان دوربین که پیش‌تر گفتیم، به یک فناوری جدید دست پیدا کند و دست به نوآوری بزند!

Pros-VS-cons-of-QHD-1440-x-2560-pixel-displays

  • فناوری جدیدی برای صدای M9

پرچم‌داران htc همگی دارای صدایی رسا و با کیفیت هستند و M9 می‌تواند گل سرسبد آن‌ها باشد! جدیدترین شایعات نشان می‌دهد که M9 احتمالا به سوی فناوری دالبی خواهد رفت و آخرین محصولش را با پشتیبانی از فناوری صدای Dolby 5.1 عرضه می‌کند.

باید دید که آیا htc به دنبال همکاری با شرکت هایی چون Beats یا Boom Sound خواهد رفت یا خیر.

htc_one_m8_featured-590x330

  • رم بیش از 2 گیگابایت

در بازار اسمارت فون‌ها هرچه جلوتر می‌رویم با رم بیشتری مواجه می‌شویم! سال 2015 را باید سالی دانست که پرچم‌داران با رم 4 گیگابایتی وارد بازار می‌شوند. M8 با 2 گیگابایت رم عرضه شد. پس طبیعی است که پرچم‌دار بعدی این کمپانی با رم بیشتری عرضه شود. 4 گیگابایت رم انتظار بیهوده‌ای نیست. درست است؟

HTC-One-M8

  • دوربین سلفی قدرتمند

اگرچه دوربین M8 با فناوری خاصش، قابل رقابت با رقبای هم‌ردیفش نبود، اما می‌توان از آن برای دوربین دوم به راحتی استفاده کرد! یکی از آخرین محصولات htc که Desire EYE نام دارد با یک دوربین قدرتمند 13 مگاپیکسلی عرضه شده است. شاید این کمپانی ناگهان دست بر روی دلش گذاشت این محصول را با همان دوربین 13 مگاپیکسلی روانه بازار کرد.

htc-one-m8-front-camera-bezel-official

  • اندروید 5، رابط کاربری Sense 7.0

انتظار وجود آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید برای این پرچم‌دار، کمترین انتظار ممکن است و حتی تصویر اینکه این محصول با کیت کت وارد بازار شود کمی سخت است!

از سوی دیگر htc از نسخه 7 رابط کاربری خاص خود یعنی Sense برای M9 استفاده خواهد کرد که باید ترکیب این دو را باهم دید و کمی لذت برد!

newsense

به نظر شما آیا M9 ویژگی خاص دیگری خواهد داشت که از قلم ما افتاده باشد؟

14 در مورد “از اچ‌تی‌سی وان M9 چه انتظاراتی داریم؟”

  1. امیدوارم توی طراحیش یه تغییر مثبت انجام بده
    از اون لوگوی HTC زیر ال سی دی جز گرفتن فضای الکی
    چیزی در نمیاد

  2. آقای نویسنده یکم انتظارت بالاست!
    به امید خدا همشون برآورده میشه،
    کسی ‏Htc‏ رو با پلاستیک و سیب کرمو مقایسه نکنه!
    @ZamaN@

  3. من با اینکه کاملا سونی باز هستم ولی از اچ تی سی خوشم میاد
    هر چی که باشه از سامی پلاستیک که بهتره
    طراحی زیبا بدنه ی عالی صحفه ی نمایش عالی این ها همه ویژگی ها این کمپانیه ولی از نظر من QHD چیز مضخرفیه
    اولا من نمیتونیم تشخیص بدیم دوما به باتری فشار میاره

  4. فناوری الترا پیکسل به نوبه خودش بد نبود اما مشکله اچ تی سی این بود که رزولیشنه پایینی براش انتخاب میکرد. به نظره من همون فن اوری رو با یه رزولیشنه بالاتر ادامه میداد حداقل 8 مگاپیکسل میتونست نتایج خوبی بگیره ازون فناوری

  5. مطمئنن M9 همه انتظارات رو برآورده میکنه مثل M8 امکانات کاربردی و فوق العاده ای رو روش میذاره!!! من واقعا به HTC ایمان دارم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH