سونی اکسپریا Z4 و انتظاراتی که بر آورده خواهد شد!

بببب

کنگره جهانی موبایل سال جاری میلادی، در تاریخ 2 تا 5 مارس در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد! با این تفاسیر روز به روز بیشتر به انفجار نزدیک می‌شویم!

همان‌گونه که می‌دانیم، سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی هر سه قصد دارند تا در این مراسم، آخرین پرچم‌داران خود در حوزه اسمارت فون را معرفی نمایند. سونی اکسپریا Z4 آخرین محصول کمپانی سونی است که قرار است در این مراسم متولد شود. در مدتی که از عرضه رسمی Z3 می‌گذرد، اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات این محصول به رسانه‌ها و سایت‌های خبری درز کرده است.

اگر می‌خواهید ناگهان سورپرایز شوید، این متن را نخوانید چون در نظر داریم تا آخرین اخبار این پرچم‌دار را با شما به اشتراک بگذاریم و بگوییم از Z4 چه انتظاری می‌رود؟

طراحی

نباید منتظر یک طراحی متفاوت از سونی باشید! این محصول همانند برادران قبلی‌اش با یک طراحی تکراری وارد بازار خواهد شد! البته ممکن است سونی برای ایجاد حس تفاوت میان این محصول باهم رده‌های قبلی، تغییرات کوچکی را در آن اعمال کرده باشد. Z4 همانند سایر محصولات کمپانی سونی، با یک کیفیت عالی و بی‌نظیر تولید شده و وارد بازار می‌شود.

این اسمارت فون با بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای تولید شده که در نوع خود جالب و زیباست. سونی هرچه جلوتر می‌رود، در این حوزه هنرمندانه‌تر عمل کرده و این بار نیز این محصولش را با ضخامت و وزنی کمتر عرضه می‌کند. همچنین این کمپانی ژاپنی، فضای بلا استفاده دور صفحه نمایش را کم کرده و محصول جدیدش را با کمترین حاشیه ممکن در بالا، پایین و کناره‌ها عرضه می‌کند!

Sony-Xperia-Z4-leaked-images-and-renders-(2)

صفحه نمایش

به دنبال وضوح FHD هستید یا QHD؟ چرا به هر دو نمی‌اندیشید؟ بر اساس آخرین شایعات موجود سونی قصد دارد تا دو نسخه از Z4 که دارای رزولوشن‌های متفاوت هستند، روانه بازار کند؛ اما سایز صفحه نمایش Z4 چه قدر خواهد بود؟

در ابتدا قرار بود تا این محصول با صفحه نمایشی 5.2 اینچی روانه بازار شود، اما چندی پیش رسانه‌ها، خبری در خصوص تصمیم سونی مبنی بر عرضه آخرین پرچم‌دارش با صفحه نمایش 5.4 یا 5.5 اینچی مخابره کردند. سونی Z3 با صفحه نمایش 5.2 اینچی عرضه شد و گمانه زنی‌ها نشان می‌داد که سونی قصد تغییر سایز محصول جدیدش را ندارد!

چگالی پیکسلی Z4 در نسخه‌ای که با وضوح FHD عرضه می‌شود برابر یا 423ppi بوده و این عدد در نسخه QHD به 556ppi می‌رسد. انتظار می‌رود که سونی از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 برای Z4 استفاده کند.

عملکرد

از زمانی که شایعه عرضه سونی Z4 بر سر زبان‌ها افتاده، صحبت‌های زیادی در خصوص پردازنده این محصول مطرح شده است. این شایعات از بهره گیری Z4 از اسنپدراگون 805 که پردازنده‌ای 32 بیتی است گرفته تا محصول 64 بیتی و قدرتمند همین کمپانی یعنی اسنپدراگون 810!

با توجه به اینکه SD810 معرفی و توسط گوژپشت ال‌جی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که سونی برای از دست ندادن بازارهای جهانی به سوی همین چیپست رفته و قید سایر پردازنده‌ها را بزند. میزان رمی که سونی برای Z4 در نظر گرفته است حداقل 3 گیگابایت است؛ اما احتمال می‌رود که سونی برای نسخه QHD میزان رم محصول را به 4 گیگابایت افزایش دهد تا با یک غول واقعی روبرو باشیم.

OMGEX-Qualcomm-Snapdragon-810

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به پخش ویدئوهای 4K، بهره گیری از آخرین استانداردهای صوتی و تصویری، صدای با کیفیت و ارتباطات LTE اشاره کرد.

رابط کاربری

سونی Z4 همراه با آخرین نسخه سیستم عامل محبوب اندروید یعنی لالی پاپ عرضه شده و در کنار آن نیز رابط کاربری اختصاصی سونی یعنی Xperia UI استفاده شده است. سونی در تلاش است تا در این نسخه، از امکانات ویژه نرم افزاری خاصی استفاده کند تا از رقبای کره‌ای عقب نیفتد.

همچنین سونی سعی دارد تا امکانات لازم را برای ارتباط این گوشی با کنسول‌های خود نیز فراهم کند. قرار دادن نرم‌افزارهای مربوط جهت برقراری ارتباط میان Z4 با PS VITA و PS4 نیز از دیگر برنامه‌های این کمپانی است. حال می‌توانید تصور کنید که آخرین نسخه GTA را با گوشی خود و بر روی یک تلویزیون 50 اینچ سونی بازی می‌کنید!

Screenshot-2014-09-19-13-31-14111111111111

دوربین

وقتی نام اسمارت فون‌های سونی آورده می‌شود، نا خودآگاه اذهان به سوی مشخصات دوربین قرار گرفته بر روی این محصول نیز متمایل می‌شود. اگر از تصاویری که با اسمارت‌فون Z3 ثبت شده است رضایت دارید، باید این نوید را به شما بدهیم که نسخه جدید خانواده Z نیز از دوربینی با همان مشخصات بهره خواهد برد.

امکان دارد که سونی دوربین 20.7 مگاپیکسلی Z3 را به یک دوربین 21 مگاپیکسلی تبدیل کرده و از لنزهای خاص خود نیز برای تجهیز آن استفاده کند. دوربین سلفی سونی Z4 نیز احتمال قوی یک نمونه 5 مگاپیکسلی باکیفیت خواهد بود که می‌تواند عکس‌های سلفی فوق‌العاده‌ای را برای شما فراهم کند.

7-Sony-Xperia-Z3---20.7MP

حافظه و ارتباطات

هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص تصمیمات سونی برای سورپرایز کاربران در این حوزه وجود ندارد! ما می‌توانیم امیدوار باشیم که سونی از ظرفیت‌های 32، 64 و یا حتی 128 گیگابایتی برای Z4 استفاده کند.

از دیگر امکانات ارتباطاتی Z4 می‌توان به LTE، وای فای، بلوتوث، NFC و استانداردهای محبوب در این حوزه نیز اشاره کرد. به طور قطع سونی امکانات خاصی را نیز جهت برقراری ارتباط این محصول با تلویزیون‌های هوشمندش قرار خواهد داد.

ظرفیت باتری

اگر سونی همه امکانات Z4 را در قیاس با Z3 تغییر دهد، بدون شک از همان باتری که بر روی محصول پیشین استفاده کرده است، بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد که یک باتری قدرتمند 3400 میلی آمپری برای جوابگویی به پردازنده اسنپدراگون 810 همراه با یک صفحه نمایش QHD کافی باشد.

همچنین سونی با قرار دادن امکان شارژ وایرلس برای آخرین پرچم‌دارش، خیال هواداران بی‌شمار خود را نیز راحت خواهد کرد.

Battrey WP 8

زمان عرضه، قیمت و …

زمان عرضه سونی Z4 را باید ماه مارس و نمایشگاه MWC2015 دانست. این محصول احتمالا در ماه‌های آوریل یا می نیز عرضه خواهد شد. اما به نظر شما این غول سونی با چه برچسب قیمتی وارد بازار می‌شود؟

طبیعی است که با کیفیت‌ترین پرچم‌دار سونی به هیچ وجه قیمت پایینی نداشته باشد. این محصول باید بهایی در حدود 700 یا 800 دلار داشته باشد؛ یعنی چیزی در حدود 2 میلیون 800 هزار تومان!

یادش به خیر، روزگاری آی‌فون با قیمت 1 و نیم میلیون تومان خیلی گران بود!

آیا این غول ژاپنی توان رقابت با Galaxy S6 ،HTC One M9 و یا LG G4 را خواهد داشت؟ نظر شما چیست؟

10 در مورد “سونی اکسپریا Z4 و انتظاراتی که بر آورده خواهد شد!”

  1. من چیزی حدود سه ماه z3 داشتم ، ولی خیلی چیزهاش آزارم داد ، خیلی دیر شارژ میشد ، دوربینش خیلی جالب نبود ، خیلی از برنامه های خود گوشی حتی تلفنش متوقف میشد ، در پوشهاش برای استفاده شارژر و کابل usb آزار دهنده بود ، کیفیت صفحش اصلا در حد پدچمدارای دیگه نبود و ،،،، که آخر با دیدن سامسونگ s6 اون رو خریدم که خداییش خیلی زیاد ازش راضیم

  2. رضا غفوریان

    البته شایعات زیاده ولی گذر از 805 و رفتن مستقیم روی 810 برای سونی غیر منطقیه. ضمن اینکه تو یکی از مقالات همین سایت قیمت چیپست 810 را 800 دلار نوشته بود. !

  3. دوست دارم از حالت سرامیک بیرون بیاد و ارگونومی بهتری داشته باشه و دستی هم به دوربین و رابط کاربریش بکشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH