از کار کردن زیاد با گوشی خود متنفریم اما همچنان از آن دور نمی‌شویم!

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حدود دو سوم انگلیسی‌ها از این که زمانی زیادی را با اسمارت فون‌شان سپری کنند متنفر هستند اما همچنان مدت زیادی را به استفاده از آن اختصاص می‌دهند.

angry-cellphone-user-e1421950337766

در نظرسنجی‌ای که بین 2500 انگلیسی انجام شده، حدود 62 درصد آن‌ها بر این باورند که نمی‌توانند استفاده از گوشی خود را کنترل کنند و در واقع مغلوب اسمارت فون‌شان هستند. بر اساس گزارش هافینگتن پست اعتیاد به گوشی واقعا زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ زیرا در میان افرادی که از آن‌ها نظرسنجی شده بود حدود 11 درصد نیمی از روز خود را با موبایل‌شان سپری می‌کنند. 31 درصد 5 ساعت در روز و 24 درصد حدود 3 ساعت در روز را با اسمارت فون‌شان می‌گذرانند.

سال گذشته نیز گزارشی را Tecmark منتشر کرد که گفته می‌شد به‌صورت میانگین هر فرد در بریتانیا حدود 221 بار گوشی خود را روشن می‌کند.

با این اوصاف حدود 36 درصد از کاربران متنفر از استفاده از اسمارت‌فون هستند اما 18 درصد نیز مدعی شده‌اند که نمی‌توانند بدون آن زندگی کنند. 9 درصد افراد نیز موبایل را سد راهی برای برقراری ارتباطات اجتماعی با دوستان و اقوام خود می‌دانند. برخی نیز معتقد هستند که استفاده بیش از حد از اسمارت‌فون باعث جدایی آن‌ها و شریک زندگی‌شان شده است.

هفته گذشته نیز scientific study گزارشی را منتشر کرد که درآن عده‌ای را از آی‌فونشان جدا کرده بودند که در طول آزمایش میزان استرس و اضطراب افراد به میزان قابل مشاهده‌ای افزایش یافته بود.

حال با این اوصاف بهتر نیست فاصله خود را از موبایل حفظ کنیم و به جای پیامک به یکدیگر سر بزنیم؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

4 در مورد “از کار کردن زیاد با گوشی خود متنفریم اما همچنان از آن دور نمی‌شویم!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH