اریک اشمیت: در آینده اینترنت به شکل فعلی نخواهد بود!

دکه‌های روزنامه فروشی، فروشندگان محتوا الکترونیکی و اینترنت روزانه اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهند که درواقع بدون آن‌ها نمی‌توان در شرایط فعلی زندگی کرد.

اریک اشمیت (مدیر عامل گوگل) در کنفرانس اقتصادی داووس اشاره کرد که اینترنتی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم روزی از بین خواهد رفت و چنین شکلی نخواهد داشت. وی اشاره کرد: تصور کنید در دنیایی زندگی می‌کنید که تعداد بسیار زیادی آدرس IP وجود دارد و دستگاه، سنسور و حتی لباس تن شما نیز به اینترنت متصل می‌شود و در حقیقت تمام آن‌ها با یک‌دیگر در ارتباط هستند (اینترنت اشیا) و شرایطی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی را به وجود خواهند آورد.

447424-how-to-secure-the-internet-of-things-inside-your-home

در آن شرایط شما در اتاقی که دینامیکی هست قدم خواهید زد و تمام اجزا و وسایل آنجا با شما ارتباط خواهند داشت و مجوز‌های لازم را می‌توانید صادر کنید. اریک اشمیت در خصوص آینده موبایل‌ها نیز چندان مطمئن نیست که همانند حال باشند و از دیدگاه آن دنیای آینده بسیار بازتر خواهد بود و نباید خود را محدود به یک دستگاه کنیم.

اما این آینده را در چه شرایطی ترسیم کرده‌ایم؟ در جهان امروز 5 میلیارد نفر فعلا به اینترنت دسترسی ندارند و کمپانی‌های زیادی نیز برای از بین بردن آن تلاش می‌کنند. برای مثال گوگل و فیس‌بوک هر دو در تلاش هستند تا تعداد افراد آنلاین را افزایش دهند. از دیدگاه افراد، کاهش قیمت اینترنت یک راه اساسی برای افزایش کاربران اینترنت است.

تصور اریک اشمیت برای آینده بسیار شبیه به فیلم‌های عملی تخیلی است. شما آینده را چه شکلی می‌بینید و بنظرتان چند سال تا تحقق آن زمان باقی است؟

2 در مورد “اریک اشمیت: در آینده اینترنت به شکل فعلی نخواهد بود!”

  1. به نظر من در آینده هر کس یه مودم جیبی خواهد داشت
    و یک صفحه نازک شیشه ای پلیمری
    و هر جا دلش خواس می تونه از اینترنت رو اون صفحه هوشمند استفاده کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH