دوربین‌های کانن 5Ds و 5Ds R با توانایی عکاسی 50 مگاپیکسلی معرفی شدند!

امکان ندارد از دوربین‌های عکاس حرفه‌ای سخن بگوییم و نام کانن را نشنویم. این کمپانی تاکنون محصولات بسیار زیادی را در زمینه دوربین عکاسی تولید کرده است که پرچم‌دارانش همیشه رقیب قدری برای کمپانی‌هایی نظیر نیکون و… بوده است. امروز نیز کانن با معرفی دو پرچم‌دار جدید صفحه جدیدی از دنیای عکاسی را ورق زد. همراه ما باشید تا با این دو پرچم‌دار قدرتمند آشنا شویم.

canon5dsdsrlead

کانن امروز دوربین‌های 5Ds و 5Ds R را معرفی کرد که هر دوی آن‌ها در رده DSLR جای می‌گیرند. حال نوبت آن است که مغزمان سوت بکشد: هر دو دوربین از سنسور فول فریم 50.6 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و پردازنده دوگانه DIGIC 6 نیز وظیفه پردازشگری تصاویر را در این محصول بر عهده دارد. صفحه نمایش این دستگاه‌ها 3.2 اینچی از نوع LCD است که نسبت به دوربین 5D Mark III بهبود یافته، بدنه دستگاه پخته‌تر شده و پایداری بیشتری دارد. فوکوس 61 نقطه‌ای، حالت cropped shooting و… نیز از ویژگی‌های پرچم‌داران جدید کانن هستند.

canon5dsdsrlead2

حالت تایم لپس و منظره یاب نیز در دو دستگاه بهبود چشم گیری داشته و کاربر قادر است تنظیمات بسیار زیادی را برای آن‌ها اعمال کند. کانن از لحاظ ارتباطی برای این محصولات کم نگذاشته است و هر دو دستگاه مجهز به بلوتوث، وای-فای، USB 3.0 HDMI، کارت‌خوان و NFC هستند. میزان نویز موجود در تصاویر و فیلم‌ها نیز بسیار کمتر از نسل‌های قبلی است و ISO رنج دستگاه‌ها نیز از 100 تا 6400 قابل تنظیم است (برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی آن‌ها کلیک کنید).

از لحاظ ظاهر دوربین‌های 5Ds و 5Ds R شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند اما تنها تفاوت آن‌ها به حذف یک فیلتر (low-pass) در دوربین 5Ds R باز می‌گردد و کانن جای خالی آن را با cancellation effect پر کرده است.

canonnew1124lead

همان طور که انتظار داشتیم دوربین‌های 5Ds و 5Ds R ارزان قیمت نیستند و به ترتیب 3700 و 3900 دلار قیمت دارند که این قیمت تنها به بدنه آن باز می‌گردد. کانن در کنار این دو محصول یک لنز 24-11 میلی متری را نیز معرفی کرده است که بیشترین زاویه دید را در میان لنز‌های موجود دارد (126 درجه) و از اواخر ماه جاری میلادی (اواسط اسفند ماه) با قیمت 3000 دلار روانه بازار خواهد شد.

6 در مورد “دوربین‌های کانن 5Ds و 5Ds R با توانایی عکاسی 50 مگاپیکسلی معرفی شدند!”

  1. قیمت هاش چقدر جذاب هستند، ولی 50 مگا پیکسل هم زیاد مهم نیست مهم مساحت سنسور ثبت تصویره که خیلی بزرگ نشده.

  2. رضا غفوریان

    انتخاب حرفه ای ها .
    البته برای شخص حرفه ای دوربین گرونی نیست. 3900 دلار برای بدنه.
    در برابر دوربین های 40000 دلاری برای بدنه که با لنزهاش بشه 100000 دلار.
    کلمه حرفه ای هم تعابیر و درجه هایی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH