کدام دستیار صوتی تسلط بیشتری به زبان‌های خارجی دارد؟

کاربران عادی برای اولین بار در سیری کمپانی اپل بود که با دستیار صوتی آشنا شدند و توانایی‌های آن را دائما به رخ دوستان اندرویدی خود کشیدند. بعد از مدتی به غرور گوگل برخورد و دستیار صوتی خود را با نام گوگل ناو معرفی کرد. چندی نگذشته بود که مایکروسافت نیز فرزندش را با نام کورتانا وارد میدان رقابت کرد.

chart

پیش از ورود کورتانا زندگی میان سیری و گوگل ناو بر وفق مراد بود و هر یک زندگی خود را می‌کردند اما کورتانا با ورودش جو را متشنج کرد؛ زیرا که از همان ابتدا مایکروسافت تیزر‌هایی را برای این کودک تازه به دوران رسیده خود منتشر کرده بود که در طی آن سیری مورد تمسخر واقع می‌شد. اگرچه هر سه دستیار صوتی از خانواده‌های با اصالتی هستند اما در واقع رقیبانی قدر برای یک دیگر محسوب می‌شوند. حال رقابتی بین این دستیار‌های صوتی را مشاهده خواهیم کرد تا توانایی آن‌ها را به چالش بکشیم و به جو سازی‌ها توجه نکنیم.

در طول این آزمایشات 18 سوال مختلف از هر سه دستیار صوتی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی و ماندرینی پرسیده می‌شود تا عملکرد و توانایی آن‌ها در تسلط به زبان‌های مختلف مشخص شود. هر سه سیستم در زبان انگلیسی با کمترین تاخیر پاسخ صحیح را ارایه می‌دادند اما در سایر زبان‌ها ماجرا کمی متفاوت بود.

chart-5

از آن جایی که تعداد سوالات 18تا بود، برای همین نمره بندی نیز به همان مقدار است. در زبان انگلیسی سیری 14.5، کورتانا 12.5 و گوگل ناو 11.5 از 18 نمره اخذ کردند. در زبان ایتالیایی نیز سیری 14.5، گوگل ناو 8.5 و کورتانا 6 امتیاز دریافت کرد. در سایر زبان‌ها شرایط و امتیاز‌ها به همین منوال بود. در زبان ماندرین سیری توانست 13.5 از 18 امتیاز نصیب خود کند، کورتانا و گوگل ناو نیز به ترتیب به 5 و 1.5 امتیاز بسنده کردند.

کورتانا اغلب نتایج را از جستجوی اینترنتی به دست می‌آورد و همین دلیلی بر کسب امتیاز کمتر است. در امتیاز بندی کلی نیز نماینده اپل (سیری) توانست 76 درصد، نماینده گوگل (گوگل ناو) 46 درصد و نماینده مایکروسافت (کورتانا) 42 درصد از آن خود کند. در اینفوگرافیک‌های زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری را در این خصوص به دست آورید.

chart-1 chart-2 chart-3

شما با کدام یک از این دستیار‌های صوتی کار کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید؟ البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که گوگل ناو تنها دستیار صوتی‌ای است که تاحدودی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

1 در مورد “کدام دستیار صوتی تسلط بیشتری به زبان‌های خارجی دارد؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH