چرا آی‌فون از اسمارت‌فون‌های مشابه اندرویدی گران‌تر است؟

nexus6-size-teaser

دیگر گران بودن آی‌فون برایمان عجیب نیست. مخصوصا با آمدن آی‌فون‌های بزرگ‌تر، دیگر نمی‌شود سمت این هندست رفت. اما اسمارتفون‌های اندرویدی در همین قد و قواره مثل نوت 4 و نکسوس 6 ارزانترند. ولی چرا؟ این سوالی است که خیلی وقت‌ها از دهان خیلی‌ها بیرون می‌آید.

سال 2014، قیمت آی‌فون 15 درصد افزایش داشت و این در حالی بود که قیمت میانگین دستگاه‌های اندرویدی با کاهش قیمتی برابر با 19 تا 28 درصد مواجه شد. این یعنی یک آی‌فون الان 2.7 برابر یک دستگاه اندرویدی مشابه قیمت دارد.

آمار جدیدی که از ABI Research و Wall Street Journal منتشر شده است، نشان می‌دهد که قیمت آی‌فون در سه ماهه چهارم سال گذشته 687 دلار امریکا بود و نسبت به سه ماهه اول همان سال 87 دلار گران‌تر شده بود. ولی قیمت دستگاه‌های اندرویدی در سه ماهه نخست سال گذشته از 300 تا 350 دلار به 254 دلار در سه ماهه پایانی رسید و شاهد کاهش بوده است.

علت این امر را می‌توان در بزرگ‌تر شدن آی‌فون همزمان با محبوب شدن دستگاه‌های ارزن قیمت اندروید در پایان سه ماهه چهارم سال گذشته دانست.

در واقع آی‌فونهای بزرگ و جدید با عملی شدن برنامه Android One گوگل هم‌زمان شدند. برنامه‌ای که باعث بدست آوردن سود زیاد در بازارهای نوظهور مثل هند و چین برای این شرکت شد.

در ضمن چین بزرگترین بازار موبایل دنیا را دارد و چند کارخانه چینی مثل شیائومی و وان پلاس اخیرا به دنبال بازارهایی مثل اروپا و آمریکای شمالی بوده‌اند. در حالی که اپل تلاش دارد برای خواص ویژه باشد، اندروید برای همه از بالا رده‌ها و تا پایین رده‌ها محصولاتی با قمیت خوب در دست دارد.

در واقع استراتژی و قدرت اندروید در قابل دسترس بودن و قیمت‌های مناسبش است، ولی ظاهرا اپل چنین تصمیمی ندارد و ترجیح می‌دهد که هنوز هم برای خواص جذابیت داشته باشد.

11 در مورد “چرا آی‌فون از اسمارت‌فون‌های مشابه اندرویدی گران‌تر است؟”

  1. بخواطر این که تیم کوک میخواد مردم رو خودتون گفتیدبچاپهگفتینقدانه که آیفون های جدید هیچ چیز خواصی نسبت به رقبا ندارند که هیچ یک چیز هایی هم کم دارند سیستم آی او اس هم که به قول شما مثل زندانه خم هم که میشوند نسخه 128 گیگشم که هنگ میکنه و….. پس اندروید و هواوی و سامسونگو عشق است طفلی میراث استیو تیم کوک گند زد بهش

  2. قیمت اپل تحت تاثیر تکنولوژی برتر این شرکته و کاملا منطقی هست که گرونتر باشه.اول بخاطر استفاده بهینه از سخت افزار و انرژی که هنوز هم رقیب نداره. آیفون با CPU دو هسته ای و رم 1 گیگ همچنان از غولهای اندرویدی با مشخصات سخت افزاری بسیار بالاتر قویتره.چون تکنولوژی بدنبال اپله.هرچیزی رو اول اپل معرفی میکنه چندی بعد بقیه تقلید میکنن.مثل دستیار Siri و…

    1. اپل فقط در سیستم عامل قویتر از رقباست و در اینکه روانتر از همه سیستم عامل ها هست شکی نیست و همه قبول دارند، در مورد کیفیت بدنه، دوربین و تمامی چیزهای دیگه: رقبای اندرویدی حرفی برای گفتن دارن و اپل هم در این قاعده همینطور، ولی بهتر از گجت های اندرویدی نیست.
      کی گفته تکنولوژی همراه با اپله؟
      اپل هنوز گزینه swype handwriting که از سال 2009 روی نوکیا N8 هم قابل نصب و اجرا بود رو در سیستم عاملش نداره، همینطور گزینه های بسیار گوناگون در مورد دوربین و خیلی چیزهای دیگه
      اپل به هیچ عنوان تکنولوژی برتری از اچ تی سی، سونی، سامسونگ و ال جی نداره، فقط و فقط اپل و این شرکتها رقبای بسیار خوبی برای هم هستند که اگر این حس رقابت نبود شما که طرفدار اپل هستید شاهد تولید ایفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچ نبودید و باید با همان صفحه نمایش 4 اینچ کوچک سر میکردید.

  3. داداش من فقط میخوام یه چیز بگم به همتون من اگه دو و نیم تومن پول داشته باشم عمرا اپل بخرم ولی بی خود نیست اپل گرونه و دلیلش هم عمر بالای محصولات اونه من الان یه مک بوک دارم تولیدش سال ۲۰۱۰ هست ولی قران منو بزنه اگه بگم دروغ بگم هنوز دقیقا چون روز اول کار میکنم الانم روش دوتا سیستم عامل روش دارم ویندوز هفت و ای او اس . ولی گفتم من اگه دو تومن پول داشته باشم حتما زد ۳ یا نوت ۴ میخرم.

  4. قیمت تمام شده ی کل آیفون برای اپل 200 دلار هست درحالی که قیمت تمام شده ی بدنه فقط برای z3 معادل با 200 دلار است. تفاوت را احساس کنید. خدایی با کیفیت تر از z3 نداریم.

  5. جناب mehdi محافظ دوربین g2 هم یاقوت کبود هست اما قیمت منطقی داره،،،، حافظه داخلی بیشتر به نظرتون واقعاً صد دلار هزینه داره برای اپل!؟! بدنه با کیفیت مگه توی m8 وz3 نیست،،؟!؟!؟، کنترل کیفیت قوی فقط اپل داره!؟!؟!؟؟

  6. علت گرانی بخاطر موادیکاررفته وهزیمه تمام شده است یاقوت ضدخش که روی لنز وتاچ ایدی بکار میره خیلی گرونه،حافظه داخلی ظرفیت بالا هزیمه زیادتری داره بدنه بسیار باکیفیت هزینه زیادتری داره کنترل کیفیت خیلی قوی هزینه بر خواهد بود درنتیجه همه اینهاباعث میشه ایفون گرونترباشه اگه بحث سیستم عامل نداشته باشیم ایفون 3gs هنوز مثل روزاول داره کار میکنه

    1. دوست عزیز، بجز تاچ آی دی تمامی مشخصاتی که در مورد علت گرانی گفتید، در گوشی های اندرویدی نظیر اکسپریا z3،سامسونگ نوت 4، اچ تی سی ام8 و … بکار رفته، علت گرانی محصولات اپل سیاست این کمپانی هست که سود سهامداران خود را بر خواسته کاربران افضل تر میداند، که در مورد آیفون 6 با حذف کردن گزینه 32GB بجای 64GB ، کاربر را مجبور میکند برای داشتن حافظه ای بالاتر از 16گیگابایت 100 دلار بیشتر برای 64 گیگاباتی بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH