با دوربین جدید نیکون که مخصوص عکاسی در شب است، آشنا شوید!

کمپانی نیکون اخیرا دوربینی را معرفی کرد که نسخه ویرایش شده D810 محسوب می‌شود و اولین دوربین فول فریم مخصوص عکاسی از آسمان در جهان است. این دوربین D810A نام دارد.

nikon-D810A

اغلب دوربین‌ها برای عکاسی از آسمان (شب) فیلتر IR دارند که به کاربر امکان می‌دهد روشنایی به اندازه‌ای که با چشم می‌توان دید را در تصاویر ثبت کند که نتایج تقریبا مناسب و جالب بودند اما نیکون در دوربین جدید خود این فیلتر را حذف کرده است و از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده کرده که باعث می‌شود تصاویر چهار برابر روشن‌تر از دید انسان ثبت شوند. در این دوربین که کاربرد اصلی آن عکاسی از آسمان شب است کاربر می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند که روشنایی مناسبی دارند و تقریبا این دستگاه یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی از آسمان شب است.

nikonD810A
تصویر سمت چپ توسط نیکون D810A و تصویر سمت راست توسط نیکون D810 ثبت شده است

 

در دوربین نیکون D810A کاربر می‌تواند میزان مدت باز بودن شاتر را از 4 ثانیه تا 900 ثانیه (15 دقیقه) تنظیم کند و امکان تنظیم ISO  نیز از 200 تا 12800 وجود دارد که نتیجه آن یک تصویر زیبا از آسمان شب می‌شود. نیکون در کنار شاتر مکانیکی یک شاتر الکترونیکی نیز بر روی این دستگاه قرار داده است که باعث می‌شود دوربین در حین ثبت تصویر هیچ لرزشی نداشته باشد.

علاوه بر مطالب ذکر شده، دوربین D810A همانند D810 از لنز NIKKOR  پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود دوربین خود را تبدیل به یک تلسکوب قدرتمند کنید.

نیکون D810A در ماه مه 2015 روانه بازار خواهد شد و فعلا قیمت آن توسط کمپانی تولید کننده اعلام نشده است.

2 در مورد “با دوربین جدید نیکون که مخصوص عکاسی در شب است، آشنا شوید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH