چرا در آی‌فون برخی پیامک‌ها آبی و برخی سبز رنگ هستند؟

اگر یکی از کاربران آی‌فون باشید، به‌طور حتم متوجه شده‌اید که برخی از پیام‌ها در پیام‌رسان به رنگ سبز و برخی دیگر به رنگ آبی نمایش داده می‌شوند، اما تفاوت در چیست؟

پاسخ کوتاه برای این پرسش این است که در پیام‌های ارسال و دریافت شده توسط پیام‌رسان اختصاصی اپل با نام iMessage رنگ پیا‌م‌ها آبی است و در پیام‌هایی که به‌صورت عادی و SMS ارسال و دریافت می‌شوند سبز رنگ هستند. اما آیا این مسئله مهم است و کاربر می‌بایست مراقب رنگ‌ها باشد؟

SMS-APPLE

برای پاسخ این سوال بهتر است کمی با ساختار آن‌ها آشنا شویم. در ارسال پیام کوتاه که به اختصار SMS نامیده می‌شود، شبکه موبایلی میزبان آن‌هاست و پیام‌ها از طریق آن شبکه رد و بدل می‌شوند. شبکه موبایلی همان شبکه‌ای است که تماس‌های ما نیز از طریق آن برقرار می‌شود و بالطبع برای هر پیامک مبلغی نیز از حساب شما کسر می‌شود اما در پیام‌رسان اختصاصی اپل که iMessage نامیده می‌شود، چنین نیست و پیام‌ها از طریق شبکه دیتا انتقال داده می‌شود که این شبکه دیتا از طریق سیمکارت یا وای-فای قابل دسترسی است.

شما از طریق iMessage می‌توانید کار‌هایی را انجام دهید که سیستم SMS قادر به انجام آن نیست. برای مثال از طریق پیام‌رسان اپل می‌توان موقعیت خود را به کاربری دیگر ارسال کرد یا پیام‌های صوتی را از طریق بستر اینترنت ارسال نمود. علاوه بر این امکان مشاهده اینکه آیا پیام تحویل داده و خوانده شده است یا خیر نیز وجود دارد و کاربر می‌تواند بفهمد که طرف مقابل در حال تایپ پیامی برای وی است (از طریق نمایش سه نقطه).

البته به این نکته توجه داشته باشید که پیام‌رسان iMessage تنها زمانی کار می‌کند که طرف مقابل نیز دستگاه آی‌فون داشته باشد و در حقیقت از طریق این پیام‌رسان تنها امکان برقراری ارتباط بین کاربران دستگاه‌های اپل وجود دارد و اگر کاربر مقابل دستگاهی اندرویدی، ویندوز فونی و… داشته باشد دستگاه به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد و خود به خود بستر SMS محیا می‌شود و در این هنگام است که پیام‌ها سبز رنگ خواهند شد.

SMS-APPLE-1

البته در زمان‌هایی نیز که امکان برقراری ارتباط اینترنتی وجود نداشته باشد، ارسال پیام از طریق SMS یا شبکه مخابراتی است. برای فعال کردن این ویژگی و پیام‌رسان iMessage نیز می‌بایست در دستگاه اپلی خود وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت Messages بروید و بخش‌های مربوطه را همانند تصویر فعال کنید.

این نکته نیز حایز اهمیت است که از طریق پیام‌رسان اپل امکان ارسال تصاویر وجود دارد و نسبت به پیام‌های صوتی دیتای زیادی را مصرف می‌کند. اما بسیاری از کاربران اغلب اوقات از SMS معمولی و همان متن‌های سبز رنگ استفاده می‌کنند و در واقع مطلع نیستند که iMessage آن‌ها فعال نیست (برای فعال سازی از آموزش پاراگراف بالا استفاده کنید).

42 در مورد “چرا در آی‌فون برخی پیامک‌ها آبی و برخی سبز رنگ هستند؟”

  1. قسمت اس مس برای همسرم تبدیل به ای مسیج شده من ای مسیج و فیس تایمو خاموش کردم ولی بحالت اس مس برای این کانتکت در نمیاد بقیه درستن فقط این باید چکار کنم عادی بشه

    11
  2. جواد مفيدي

    سلام من نرم ios گوشیمو زدم ١٣ شد
    الان پیام که میدم زیر پیام های خط قرمز کشیده میشه
    همین الانم دارم مینویسم خط قرمز میاد زیرش
    مشکل از کجاست ؟

    1
    10
  3. سلام من با گوشی أیفون 6s به دو نَفَر اس دادم و بعد پشیمون شدم حالا أیا راهی هست برگردونم یا بدونم خونده یا نه و یا دلیورد شده ؟! ممنونم اگر زود جواب بدین

    4
    25
  4. وقتی یه وویس میخوایم بفرستیم یا یک عکس گزینه تایید ارسال نداره؟؟ یهو واسه خودش فرستاده میشه..اون keep که زیر وویس و عکس میاد واسه چیه؟؟

    11
  5. من با کسی ک ایفون داره وقتی ک نت دارم راحت چت میکنیم تو ای مسیج ولی وقتی نت ندارم اصلا اس نمیره

    1
    9
  6. سلام . بعضی مواقع اس ام اس فرد روی صفحه گوشیم میمونه و تا گزینه dismision را نزنم همچنان روی گوشی هست و در اینباکس هم سیو نمیشه، میشه بفرمائید مشکل از کجاست.ممنون

  7. سلام
    إیا imessage هزینه داره؟
    یکی میگه خیلی هزینش بیشتر از text message هست یکی هم میگه چون با اینترنت کار میکنه مثل تلگرام و … هزینه ای نداره جز همون نت

    گیج شدم که ازش استفاده کنم یا نه
    نکنه اخر ماه به قبض بالااا برام بیاد ??

    1
    2
  8. سلام چرا برای گوشی ایفون‌من پیامک که میاد میره بالای پیام های خودم و به اصطلاح پیام ها یکی در میان نمایش داده نمیشن تاریخ‌و روز و ساعت هم درست هست

  9. سلام یه سوال دارم
    من میخوام اس ام اس بدم ولی همش با آی مسیج سند میشه
    چیکار کنم خارج شه از حالت آی مسیج ؟؟؟

    1
    9
    1. همون لحظه که داره سند میشه روی پیام ابی نگه دارید یه گزینه میاد که میگه sent as text message
      اونو انتخاب کنید تا دیگه به صورت تکست بره پیامها

  10. سلام من دیروز گوشیم آپدیت کردم اس ام اس هام پشت هم نمیاد قاطی شده،اس ام اس جدید میره قبل اس ام اسای قبلی

    1
    1
    1. وای مال منم اینجوری شده،هم ساعتش رو این ور اونور میندازه،هم نوتفیکیشین نمیاد همم قاطی پاتی میاد???

  11. سلام دوست عزیز
    آیا شما میدونى در قسمت اس ام اس آیفون چرا در کنار بعضى از اس ام اس ها عکس حلال ماه میاد ؟

    2
    16
      1. سلام کنار پیام یکی از مخاطبین من یه ماه کوچیک هست ممنون میشم دلیلشو بدونم لطفا راهنمایی کنید

        16
    1. iOS به شما امکان می دهد موضوع پیام های فردی را نادیده بگیرید. ماه هلال خاکستری روشن در کنار یک مخاطب خاص ظاهر می شود زیرا شما گزینه ی Do Not Disturb را برای آن مخاطب خاص فعال کرده اید. به همین دلیل در حالی که صفحه قفل است ، هیچ گونه اخطاریه ای از آن مخاطبین دریافت نمی کنید اما همچنان پیام دریافت خواهید کرد. برای غیرفعال کردن آن در جدیدترین iOS آیفون ، در مکالمه موضوع با آن شخص ، روی حلقه “i” در گوشه سمت راست بالای پیام پیام ضربه بزنید. سپس ، گزینه خاموش کنار “پنهان کردن هشدارها” را غیرفعال کنید تا Do Not Disturb را خاموش کنید. در آخر ، روی دکمه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. با این کار گزینه Do Not Disturb برای آن مخاطب خاص غیرفعال می شود.

      2
      4
  12. سلام منم ب این مشکل برخوردم برا یکی از مخاطبام پیام نمیتونم بفرستم
    حتی وقتی ابی شد و نگهش میدارم سبزم میشه باز پیامم نمیره ولی ای مسیحو الان باتوجه ب توضیحات شما خاموش کردم انگاری درس شد

  13. سلام خسته نباشید
    من جدیدا واسه یکی از مخاطبام به این مشکل بر خوردم که نمیتونم براش اس ام اس بدم و به صورت ای مسیج میره
    هر کاری بوده کردم گزینه send as sms روشنه و حتی وقتیم که اینترنت ندارم باز ای مسیج میشه براش فقط هم برا این مخاطبم اینجوریه برا بقیه دوستام مشکلی نداره
    میشه راهنمایی کنید☹️

    1
    3
  14. سلام خسته نباشید
    من جدیدا واسه یکی از مخاطبام به این مشکل بر خوردم که نمیتونم براش اس ام اس بدم و به صورت ای مسیج میره
    هر کاری بوده کردم گزینه send as sms روشنه و حتی وقتیم که اینترنت ندارم باز ای مسیج میشه براش فقط هم برا این مخاطبم اینجوریه برا بقیه دوستام مشکلی نداره
    میشه راهنمایی کنید☹️

  15. با عرض سلام خدمت دوستان گرامی :
    در باره رنگهای مسیج ایفون سوالی برام پیش اومده !
    از چه طریقی میتونم رنگ های ابی مسیج رو به سبز تبدیل کنم ؟
    منظور به اینکه iMessage رو به Sms عادی تبدیل کنم ؟!؟
    زمانی که iMessage رو خاموش میکنم دیگه مسیجم برای طرف مقابلم ارسال نمیشه !
    لطفا کمکم کنید !
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز.
      اول بهتره send as sms رو فعال کنید.
      دوم وقتی که شما به اینترنت متصل نیستید و پیام رو با iMessage ارسال می کنید باید بعد از ارسال روی پیام ارسال شده نگه دارید و در گزینه ها Send as Text Message رو انتخاب کنید.

  16. سعید جان من از زمانى که آیفون٢ اومد تا الان همه گوشى هاى آیفون رو داشتم و با تمام optione هاش آشنایى دارم اما با این مورد مواجه نشده بودم ، ممنون از مطلبت ، خیلى جامع و مفید بود . خدا حفظت کنه مهندس عزیز .

  17. سلام
    علیرغم تنظیمات بالا بازهم بعضی شماره ها (پیام ها) آبی نیستند
    گوشی هر دو طرف آیفون با IOS10 و IMS هردوطرف فعال بوده و به اینترنت متصل میباشند
    لطفا راهنمایی فرمایید

    1
    4
    1. سلام دوست عزیز.
      شما باید به ایمیل یا شماره ای که با اون iMessage فعال شده پیام ارسال کنید.
      وقتی شما ایمیل یا شماره دوستتون رو در بالای صفحه :To جستجو کنید، شماره یا ایمیلی که در سرویس iMessage فعال باشه رو به رنگ آبی در میاره.
      موفق باشید.

  18. از زمانی که آیفون 4 معرفی شد این ویژگی هم معرفی شد. اکثر کسایی که آیفون دارن اینو میدونن

    6
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH