بیشتر از نصف بازار ویندوزفون برای نوکیا!

ظاهرا پس از شکست‌های پیایی که در طی چند وقت اخیر نصیب غول فنلاندی دنیای تلفن همراه یعنی نوکیا شده است، این بار بایستی یک پیروزی را نیز به نام آن ثبت کرد. با موفقیتی که سری لومیا تا به امروز به دست آورده، بیشتر از نیمی از سهم بازار ویندوزفون نصیب این برند فنلاندی شده تا اتحاد آن با مایکروسافت چندان هم بدون منفعت نباشد. روند رو به رشد نوکیا در فروش ویندوزفون از ژانویه امسال آغاز شد و پس از کسب ۵۰ درصد از سهم بازار در ماه می، حال این رقم در ژوئیه به ۵۹ درصد رسیده تا علاوه بر افزون ساختن فروش ویندوزفون، رکورد جدیدی نیز برای نوکیا ثبت شود.

همچنان نوکیا مشغول کمک کردن برای بالا کشیدن دوباره سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوزفون است که در مقایسه با سال گذشته این رشد برابر با ۳۱۲ درصد بوده است، رقمی که سبب شده تا نوکیا یک چک ۷۵۰ میلیون دلاری از طرف مایکروسافت دریافت کند!

البته در بازار آمریکا اوضاع به خوبی جهان نیست و نوکیا همچنان زیر سایه اچ‌تی‌سی قرار دارد، اگرچه رشد مداوم این کمپانی و سقوط سهم فروش اچ‌تی‌سی، نشان می‌دهد برای گرفتن جایگاه نخست راه درازی باقی نیست.

بدون شک این آمار با ورود ویندوزفون ۸ دچار تغییرات زیادی خواهد شد، به خصوص آنکه گوشی‌های قبلی توانایی دریافت سیستم عامل جدید را نخواهند داشت. حال بایستی منتظر ماند و دید که نوکیا در سری جدید گوشی‌های لومیای خود، چه برگ(های) برنده‌ای را رو خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH