آیا آی‌فون محبوبیت‌اش را از دست داده است؟!

غم‌انگیزه ولی حقیقت داره که رابطه‌ای عکس بین وفور با محبوبیت یک چیز برقرار است. به قول معروف هرچه به دست آوردن چیزی سخت‌تر باشه با ارزش‌تر میشه چون نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. متاسفانه یا شاید خوشبختانه این اتفاق برای سوگلی اپل یعنی آی‌فون ۴ افتاده است.

تصمیم شرکت اپـل برای عرضه آی‌فون چهار و ۴ اِس به اپراتور یا همان کرییر (Carrier) شرکت سرویس دهنده ارتباطات بی‌سیم کریکت (Cricket) درجه مقیاس محبوبیت این محصول سیب خوش‌نام را پایین آورده است. برخی این اقدام را در مورد آی‌فون به گجتی تشبیه کرده‌اند که سابق باارزش و باکلاس بود ولی حال به دستگاهی بدل شده که افراد به عنوان کادو برای مادر خود نیز آن را می‌خرند!

در ابتدا اپراتورهای معروفی نظیر AT&T و ورایزون (Verizon) و سپس Sprint و Nextel نیز وظیفه توزیع آی‌فون قراردادی به بازار را برعهده داشتند ولی چندی پیش با اضافه شدن شرکت‌هایی از قبیل nTelos ،C-Spire ،Alaska Communications و حال نیز Cricket به حلقه فروشندگان آی‌فون ۴ عرصه برای عاشقان سینه‌چاک این محصول کمی تنگ‌تر شده زیرا همه روزه بر تعداد کسانی که این گوشی خاص (البته این نظر علاقه‌مندانش است) را می‌خرند افزایش پیدا کرده است. از این رو با این شرایط این سوال که “آیا آی‌فون همان گوشی خاص و محبوب سابق است؟” رفته رفته در ذهن کاربران و دوست‌دارانش پررنگ‌تر می‌شود؛ ولی پر واضح است که چندان این شرایط برای سازنده فرقی ندارد بلکه سود هم دارد زیرا فروش این محصول روز به روز در حال افزایش نیز است. البته منطقی هم به نظر می‌رسد زیرا با تولید گوشی‌های شاخصی از تولیدکنندگان دیگر همچون گلکسی اس سوم سامسونگ (که بیشترین میزان سفارش را تا به حال در دنیای موبایل داشته است) و همچنین One X اچ‌تی‌سی و لومیا ۹۰۰ نوکیا اپل باید به فکر جایگاهش باشد. حال شما چه نظری دارید، آیا همچنان آی‌فون‌تان برایتان بهترین گوشی است؟

1 در مورد “آیا آی‌فون محبوبیت‌اش را از دست داده است؟!”

  1. والا ما که نداریم! اما به نظر من اپل هم الکی گرونه هم اونایی که دارن به یه چیز معمولی زیاد از حد دیگه مینازن! البته نظر شخصی بودها!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH