اپ‌رسان: با Photoshop Express برنامه فتوشاپ را به گوشی خود بیاورید (با لینک دانلود)

شرکت ادوب از برند فتوشاپ برای انواع و اقسام برنامه‌های ویرایشگر عکس خود در طیف وسیعی از سیستم‌های عامل استفاده کرده است. فتوشاپ اکسپرس در واقع نسخه‌ای از فتوشاپ است که ادوب برای سیستم‌های اندرویدی به رایگان عرضه نموده است. این برنامه که رابط کاربری آن بسیار شبیه به ویندوز 8 است، برخی از ابزارهای ویرایش عکس نسخه رایانه فتوشاپ را در خود جای داده است. اما قبل از هر چیز باید بگوییم این برنامه فقط روی اندروید 4.0.3 و نسخه های بالاتر آن اجرا می‌شود، بنابراین اگر گوشی یا تبلت شما قدیمی است یا نسخه اندروید آن پایین‌تر است، بهتر است به فکر ارتقای آن‌ها باشید.

screenshot_6_q90فتوشاپ اکسپرس بیشتر از 22 مگابایت از فضای گوشی یا تبلت شما را اشغال نمی‌کند و می‌توان گفت با وجود کارایی‌اش برنامه‌ای نیست که روی منابع سیستم سنگینی کند. این برنامه بر خلاف بسیاری از برنامه‌های مشابه خود که نیاز به ساخت حساب کاربری دارند، پس از نصب قابل استفاده است و نیازی به حساب کاربری یا از این قبیل موارد ندارد. رابط کاربری برنامه بسیار زیبا و در عین حال ساده و قابل استفاده است. اولین باری که شما برنامه را اجرا می‌کنید با یک نمایش اسلایدی که معرفی مختصری از کارکردهای برنامه است، مواجه می‌شوید و بعد از آن پنجره‌ای به شما نمایش داده می‌شود که دارای سه گزینه “باز کردن از Adobe Revel”، “گرفتن عکس” و “باز کردن از گالری” است. اگر گزینه اول را انتخاب کنید باید یک حساب کاربری Revel داشته باشید یا اینکه قبلا در سایت‌های Photoshop.com یا Carousel حساب باز کرده باشید.

415072-photoshop-express-for-android-interfaceدر صورت عکسبرداری به محض برداشتن عکس به ویرایشگر برنامه هدایت خواهید شد، جایی که می‌توانید از 22 افکت مختلف استفاده کنید. البته این افکت‌ها فقط قابلیت اعمال دارند و میزان آن (کم یا زیاد) قابل تنظیم نیست. در میان افکت‌های این برنامه جای دو افکت bokeh و tilt-shift که یکی برای برجسته کردن و عطف توجه به بخشی از عکس و دیگری برای مینیاتوری کردن آن است، خالی به نظر می‌رسد. همچنین ابزاری برای اضافه کردن نوشتار به عکس‌ها نیز در برنامه لحاظ نشده است. با این حال ابزار ویرایش عکس در برنامه به قدری هست که در خور یک برنامه فتوشاپ باشد! برخی از این ابزارها عبارتند از: چرخش تصویر، حذف لبه‌های زائد، حذف قرمزی چشم‌ها در عکس، تعیین میزان روشنایی تصویر، حذف گرد و خاک و لکه از عکس، قرار دادن قاب برای عکس‌ها و …

415066-filters-inlineاین برنامه همچون دیگر محصولات شرکت ادوب امکان به اشتراک‌گذاری و مطابق‌سازی (سینکرونایز) را از طریق سرویس Revel فراهم می‌آورد. توجه داشته باشید که هیچ برنامه جداگانه‌ای برای سرویس Revel عرضه نشده، این بدان معناست که شما نمی‌توانید تصاویری که از طریق Revel‌ به اشتراک گذاشته‌اید، از درون این برنامه مدیریت کنید اما این کار را می‌توانید از سایت Revel شرکت ادوب انجام دهید.

screenshot_10_q90فتوشاپ اکسپرس را شاید بتوان یکی از بهترین برنامه‌ها برای ویرایش عکس دانست، هر چند شاید نقاط ضعفی نیز در برنامه وجود داشته باشد که در برنامه‌های مشابه وجود ندارند اما ساخت این نرم‌افزار توسط شرکت ادوب می‌تواند تضمین بزرگی برای کارکردها و قابلیت‌های آن باشد.

bazar-logo

7 در مورد “اپ‌رسان: با Photoshop Express برنامه فتوشاپ را به گوشی خود بیاورید (با لینک دانلود)”

  1. سلام.میشه بگین چه طور میشه با همین برنامه ک معرفی کردین نوشته رو از روی عکس برداریم و ترجمش روقرار بدیم؟

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH