اپ رسان: ES File Explorer، بهترین برنامه‌ رایگان برای مدیریت فایل‌ها

سیستم عامل اندروید به طور پیش‌فرض بخشی برای مدیریت فایل‌ها ندارد، در واقع گوگل فکر می‌کند در دنیایی که بیشتر اطلاعات ما در شبکه‌های ابری (کلاود) ذخیره و مدیریت می‌شود، نیازی به برنامه‌های مدیریت فایل در محدوده سیستم کاربران نیست، اما خوب بهتر است واقع‌بین باشیم، چون هنوز شبکه‌های ابری آنچنان رواج نیافته‌اند که بتوانیم بگوییم ما هیچ فایلی را در محدوده سیستم خود نگه نمی‌داریم پس هنوز به برنامه‌هایی که برای مدیریت فایل در محدوده سیستم کاربران هستند، نیاز داریم. ES File Explorer یکی از این برنامه‌هاست که ضمن رایگان بودن، امکاناتی بیش از یک برنامه مدیریت فایل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. 7-1

از آنجا که ES File Explorer یک برنامه مدیریت فایل است به طور قطع دارای امکانات و قابلیت‌هایی است که از یک برنامه مدیریت فایل انتظار می‌رود. قابلیت‌هایی که ابتدایی‌ترین آنها کپی، بریدن (کات) و چسباندن (پیست) است. رابط کاربری برنامه بسیار شبیه به ویندوز اکسپلورر است و داشتن آن مانند آن است که یک ویندوز اکسپلورر در گوشی یا تبلت خود داشته باشید! علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده در بالا امکان پاک کردن (دیلیت)، تغییر نام، انتقال فایل‌ها از محلی به محل دیگر و دیدن مشخصات یک فایل نیز در برنامه وجود دارد، ضمن آنکه تمام کارهای ذکر شده را می‌توان روی گروهی از فایل‌ها نیز انجام داد به طوری که شما مجبور نباشید یک کار را چند بار تکرار کنید. مثلا اگر می‌خواهید چندین فایل را پاک کنید به جای آنکه آنها را یکی یکی پاک کنید کافی است آنها را انتخاب نموده و گزینه “پاک کردن” را انتخاب نمایید. همچنین امکان ساخت میانبر (شورت‌کات) از هر فایل یا فولدری روی صفحه آغازین گوشی یا تبلت، به اشتراک گذاری و جستجوی فایل‌ها بر اساس نام، مسیر، دسته‌بندی، حجم و تاریخ ایجاد فایل نیز در برنامه لحاظ شده است.

7-2

ES File Explorer همانطور که می‌تواند در محدوده سیستم فایل‌های شما را مدیریت کند برای مدیریت فایل‌ها در شبکه‌های ابری نیز می‌تواند به کار رود. این برنامه نه تنها قابلیت اتصال به شبکه‌های ابری و درایوهای آنلاین همچون Dropbox، Google Drive، SkyDrive، Ubuntu One، Box، SugarSync و Yandex را داراست بلکه می‌تواند با استفاده از پروتکل SMB که پروتکلی برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در محیط ویندوز است، امکان دسترسی به فایل‌های رایانه‌تان را نیز فراهم کند. همچنین امکان دانلود و آپلود فایل‌ها با استفاده از پروتکل FTP و مدیریت آنها از طریق بلوتوث نیز وجود دارد. همانطور که می‌بینید ES File Explorer با داشتن قابلیت‌های مذکور پا را از یک برنامه مدیریت فایل معمولی فراتر گذاشته است و بهتر است بگوییم برنامه‌ای برای مدیریت فایل‌ها در هر محیطی است.

7-3

ES File Explorer علاوه بر قابلیت‌های معمول یک برنامه مدیریت فایل، قابلیت‌های اضافی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان باز کردن فایل‌های ZIP و RAR، مدیریت برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده در گوشی یا تبلت کاربر که شامل دسته‌بندی آنها، حذف آنها و تهیه نسخه پشتیبان از فایل نصب آنها می‌شود، امکان ویرایش فایل‌های متنی و مشاهده فایل‌های صوتی تصویری اشاره کرد.

Download az Iranapps

5 در مورد “اپ رسان: ES File Explorer، بهترین برنامه‌ رایگان برای مدیریت فایل‌ها”

  1. من خودم این نرم افزار را دارم ولی با اندروید های ورژن 4.4 به بعد یکم مشکل داره. خیلی وقت ها اجازه جابجایی یا پاک کردن فایل های روی مموری را نمیده. ولی در کل خیلی امکانات داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH