مک‌بوک ایر جدید یک مشکل اساسی دارد!

چندی پیش کمپانی اپل در کنفرانس خبری خود مک‌بوک ایر 12 اینچی جدیدش را در کنار اپل واچ معرفی کرد که محصولی همچنان زیبا، باریک اندام و قدرتمند بود که عملکرد باتری آن بهبود یافته و سرعت بیشتری نیز در انجام محاسبات داشت.

همانند همیشه در این محصول نیز کیفیت و کارایی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند و اپل سعی کرده برای ارتباطات دستگاه از یک پورت USB-C که تقریبا یک فناوری جدید محسوب می‌شود استفاده کند. این امر باعث شده است که سرعت انتقال اطلاعات بسیار افزایش یابد و دستگاه سریع‌تر اطلاعات مختلف را به وسایل دیگر انتقال دهد یا از آن‌ها دریافت کند. اپل علاوه بر این شارژ دستگاه را نیز از طریق همین پورت قرار داده است اما با وجود این مزیت‌ها، اصلی‌ترین مشکل مک‌بوک ایر 12 اینچی جدید نیز به همین بخش اختصاص می‌‌یابد.

Apple-Unveils-12-Inch-MacBook-Air-with-Retina-Display-Fanless-Design-475306-10

مشکل اصلی در خصوص این دستگاه سایز USB-C است که در واقع امکان اتصال کابل‌های USB عادی به آن وجود ندارد و کاربران نمی‌توانند از طریق آن گوشی و یا دوربین را به لپ‌تاپ خود متصل کنند و می‌بایست برای این کار از یک رابط و تبدیل استفاده کنند که در حال حاضر این رابط حدود 19 دلار قیمت دارد و پیدا کردنش نیز کمی دشوار است؛ زیرا به‌دلیل جدید بودن این فناوری رابط‌های زیادی برای این کار در بازار وجود ندارد.

البته اگر بخواهید که تلویزیون خود را به مک‌بوک متصل کنید، می‌بایست یک مبلغ دیگری را بپردازید تا بتوانید یک تبدیل USB-C به HDMI را خریداری کنید و این کار نیز برای شما حدود 79 دلار آب خواهد خورد. پس با این اوصاف مک‌بوک ایر جدید در حال حاضر از لحاظ ارتباطی حرف زیادی برای گفتن ندارد و کاربران در استفاده از این دستگاه دچار مشکلات زیادی در این خصوص خواهند شد.

7 در مورد “مک‌بوک ایر جدید یک مشکل اساسی دارد!”

  1. ایسوس همین محصولو با رزولیشن بالا تر ،قدرت بیشتر و قطر کمتر با پورت بیشتر داده و قیمتش حدود نصف اینه اختلاف قیمت و کارایی جوری نیست که بگیم اپل بازده بالا تر داره زیبا تره یا هرچی اپل داره پول مارک میگیره و بس
    درسته این لپ تاپ زیباست ولی زیادی گرونه

  2. البته به نظر من این ایرادهایی که گفتین ایراد نیست. خود من تا امروز حتی یکبار هم از پورت HDMI مک بوکم استفاده نکرده ام. یعنی پولی که به اون داده ام اضافی بوده. ممکنه اشخاص دیگه ای استفاده کرده باشن ولی واقعا چقدر از عمر زمانی لپ تاپ به وصل شدن به تلویزیون میگذره؟ به نظر من دلیل نداره ابزاری که احتمال استفادشون همه گیر نیست بزارن روی مک بوک. مثلا سی دی رام که همین داستان رو داره.
    ایرادی که برای این پروت به فکر من میرسه اینه که امکان استفاده هم زمان ازشون وجود نخواهد داشت. مثلا نمیتونید همزمان که مک بوک در حال شارژ هست از USB اون هم استفاده کنین. که البته ایراد زیاد بزرگی نیست. چرا که با این کار اپل هم قیمت میاد پایین هم وزن دستگاه و هم اندازش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH