چگونه در اندروید تماس‌های خود را از طریق دکمه پاور قطع کنیم؟

از آن جایی که اغلب اسمارت فون‌ها صفحات نمایش لمسی دارند پس کاربر تمامی کار‌های خود را از طریق لمس انگشت خود انجام می‌دهند که این شامل قطع و وصل تماس نیز می‌شود. اما ما در این مقاله تصمیم داریم تا روش پایان دادن به مکالمات را از طریق دکمه پاور در کنار شما فرا بگیریم.

power-button-xperia

این ویژگی در اغلب دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد و کاربران از طریق بخش تنظیمات می‌توانند آن را فعال کنند و از آن پس بعد از اتمام هر مکالمه با فشار دادن دکمه پاور اقدام به قطع تماس نمایند. البته توجه داشته باشید که اگر بعد از فعال سازی این روش در زمان مکالمه صفحه نمایش خاموش شود فشار دادن دکمه پاور موجب روشن شدن صفحه نمایش خواهد شد و فشار دادن مجدد باعث قطع تماس می‌شود.

اگرچه این ویژگی در اغلب دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد اما در واقع ممکن است بر اساس نسخه‌های مختلف محل تنظیمات آن متفاوت باشد. در ادامه می‌توانید شیوه فعال سازی این ویژگی را در اندروید لالی پاپ (5.0) فرا بگیرید.

برای شروع کار ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.

حال به پایین صفحه بروید (اسکرول کنید) تا گزینه دسترسی‌ها یا Accessibility نمایش داده شود.

در این بخش دوباره به پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه Power button ends call را مشاهده نمایید. اکنون با فعال کردن آن قادر خواهید بود تا تماس‌های خود را از طریق دکمه پاور قطع کنید.

power-button

شاید این ویژگی چنان عجیب نباشد اما می‌تواند در بسیاری از شرایط کارساز باشد. برای مثال در زمانی که نمی‌توانید روی یک دکمه لمسی خاص تمرکز کنید تا از طریق آن تماس خود را قطع نمایید (مثل موقع رانندگی، البته امیدواریم در حین رانندگی مشغول صحبت با تلفن همراه خود نباشید!).

3 در مورد “چگونه در اندروید تماس‌های خود را از طریق دکمه پاور قطع کنیم؟”

  1. خیلی ممنون عالی بود اما من بعد از اینکه گوشیمو آپ دیت کردم وقتی کسی بهم زنگ میزنه صفحه نمایش روشن نمیشه و وقتی روشن می کنم باز هم دکمه ی اتصال تماس نمیاد و وقتی که با هزار بد بختی تماس رو بر قرار می کنم و می خوام قطع کنم بازم دکمه ی قطع نمیاد و من نمی دونم باید چی کار کنم:(((((((

    1
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH