بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار که باید بخرید!

بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی میان‌رده خرید پرچمداران سال گذشته بود ولی در دو سال اخیر ثبات قیمت بیشتری در پرچمداران شاهد هستیم و دیگر به راحتی نمی‌توان از پرچمداران سال گذشته اسمارتفون خوش قیمتی پیدا کرد ولی در عوض تنوع ایجاد شده در این بخش پاسخگوی نیازهای کاربران است.

در این مقاله سعی شده اسمارت فون‌هایی معرفی شوند که در بازه قیمتی 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان قرار دارند. در ضمن ممکن است محصولات بهتری نیز وجود داشته باشند که در این بازه قیمتی سخت افزار بهتری را ارایه می‌دهند و در لیست ما وجود ندارند و شما می‌توانید در قسمت نظرات آن‌ها را به ما معرفی کنید تا در صورت امکان در لیست گنجانده شود.

سامسونگ: در این بازه قیمتی محصولات متنوعی از این کمپانی قابل گزینش است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

s4-in-hand

Galaxy S4 Samsung: این اسمارتفون که پرچمدار سابق سامسونگ به شمار می‌رود در مدل‌های گوناگونی به بازار عرضه شده که در قیمت نیز انتخاب‌های گوناگونی را پیش روی شما می‌گذارد. مدل مورد بحث ما دارای پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس است که با هسته‌های 1.6 و 1.2 گیگاهرتزی تغذیه می‌شود که به همراه 2 گیگابایت رم عملکرد روانی را برای اندروید 4.4 به ارمغان می‌آورد. در مورد صفحه نمایش‌های سامسونگ بحثی وجود ندارد زیرا همواره از مزیت‌های سری S این کمپانی وجود صفحه نمایش‌های Amoled با رنگ‌های زنده و بی‌نظیر بوده‌است، در این محصول نیز شاهد صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ‌دی هستیم. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی وظیفه تصویربرداری در این اسمارتفون را بر عهده دارند. در مدل‌های خاصی از S4 شاهد ارتباطات نسل 4 نیز هستیم که با ارایه این نسل در کشورمان برای خرید یک اسمارتفون داشتن چنین قابلیتی ضروری به نظر می‌رسد. در ضمن S4 پر از قابلیت و سنسور است که می‌تواند تا مدت‌ها شما را به خود مشغول کند. همچنین سامسونگ این محصول را به اندروید5 آپدیت خواهد کرد.

قیمت : حدود 980 هزارتومان

مدل جایگزین : Samsung Galaxy E7

ال‌جی: شاید اگر قیمت G2 پایین‌تر بود می‌توانست در این لیست حضور داشته باشد و با سخت افزار بی‌نظیر خود برنده این مقایسه هم قرار بگیرد ولی مدل‌های جایگزین زیر با سخت افزار میان‌رده خود قیمت مناسبی را نیز ارایه می‌دهند.

lg-g3-beat

LG G3 Beat :  برادر کوچکتر G3 خواص نرم افزاری را به طور کامل از مدل اصلی به ارث برده‌ است ولی با ارایه سخت افزار بسیار ضعیف‌تر از آن نتوانسته از نام G3 استفاده بیشتری ببرد. صفحه نمایش 5 اینچی HD را دیگر در تمام میان‌ رده‌ها می‌توان پیدا کرد و بدیهی است که ال‌جی در این مدل از این نمایشگر استفاده کرده باشد. پردازنده چهارهسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و رم یک گیگابایتی میزبان نسخه 4.4 اندروید هستند. دوربین این محصول 8 مگاپیکسل است که همچون G3 از قابلیت فوکوس لیزری استفاده می‌کند که در مقایسه با دیگر رقبای 8 مگاپیکسلی تصاویر بهتری را ثبت می‌کند. این گوشی برای کسانی است که طراحی G3 را دوست دارند زیرا در نگاه اول تغییرات بسیار کمی‌نسبت به مدل اصلی وجود دارد که زیبایی این گوشی را دوچندان نموده‌ است. مدل تک سیمکارت این گوشی همچون S4 از 4G پشتیبانی می‌کند.

قیمت : حدود 800 هزار تومان

مدل جایگزین : LG L90 dual (قابل آپدیت به اندروید 5)

سونی : خوشبختانه ارایه یک پرچمدار در هر شش ماه توسط سونی باعث شده مدل‌های پیشین سری Z به قیمت مناسبی برسند تا در لیست ما قرار بگیرند.

sony-xperia-z1-(1)

Sony Xperia Z1 : در وصف زیبایی و استحکام و کیفیت ساخت این گوشی می‌توان به استفاده از شیشه و ضدآب بودن آن اشاره کرد. صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ‌دی، دو گیگابایت رم، پردازنده اسنپدراگون 800 با چهارهسته پردازشی 2.2 گیگاهرتزی، دوربین 20.7 مگاپیکسلی و اندروید 4.4 اشاره به قدرتمندترین اسمارت فون لیست ما دارد که با اضافه کردن آپدیت به اندروید 5 و داشتن ارتباطات نسل چهارم شکی برای خرید محصول سونی باقی نمی‌ماند. هر چند که وزن زیاد و دوربین نچندان با کیفیت آن همواره مورد بحث بوده ولی قابلیت‌های پرقدرت آن می‌تواند شما را متقاعد کند که پرچمدار سال‌های نچندان دور سونی را بخرید.

قیمت: حدود 950 هزار تومان

مدل جایگزین: Sony Xperia C3

اچ‌تی‌سی: مدل‌های بسیاری از سری Desire تولید شده‌اند که با ظاهری یکنواخت و سخت افزاری یکسان انتخاب را سخت می‌کنند.

HTC-Desire-816G-(2)

HTC Desire 816 dual: صفحه نمایش غول پیکر 5.5 اینچی با کیفیت HD با قطع بزرگ این گوشی استفاده از آن را سخت کرده هر چند قیمت و سخت افزار مناسب آن را به یکی از انتخاب‌های خوب تبدیل کرده‌ است. 1.5 گیگابایت رم و پردازنده 4هسته‌ای با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز عملکرد روانی دارند، هرچند که این صفحه نمایش و فرکانس کاری باتری را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی انتخاب دوست داران عکاسی است. در ضمن اچ‌تی‌سی اعلام داشته که این گوشی نیز آپدیت اندروید 5 را دریافت خواهد کرد.

قیمت: 880 هزار تومان

مدل جایگزین: HTC Desire 626

هواوی: از نظر قیمتی در این رنج گوشی‌های بیشتری هم بودند ولی ما مجبور بودیم از آن‌ها چشم پوشی کنیم تا در مقالات بعدی از اسمارتفون‌هایی نظیر Honor 6 استفاده کنیم.

huawei-p7

Huawei Ascend P7: پرچمدار حال حاضر هواوی با قیمت مناسب خود در لیست میان‌ رده‌ها قرار می‌گیرد زیرا پردازنده ساخت هواوی عملکرد مناسبی برای یک پرچمدار ارایه نمی‌دهد و تنها در آمار و ارقام خودی نشان می‌دهد. هر چند صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ‌دی، رم دو گیگابایتی، دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی در جلو، از سخت افزار مناسب این محصول حکایت دارد که با ظاهر بسیار زیبای خود چشم شما را نوازش می‌دهد و شما را به یاد آیفون و پرچمداران سونی میندازد. P7 از نسل چهارم ارتباطات پشتیبانی می‌کند و طبق اخبار به آخرین نسخه از اندروید نیز آپدیت خواهد شد.

قیمت: 970 هزار تومان

مدل جایگزین: Huawei Ascend G7 ( با بدنه فلزی )

نوکیا: پس از درخواست زیاد همراهان آی‌تی‌رسان مجبور شدیم در این بخش از محصولات نوکیا نیز یاد کنیم که با سیستم عامل ویندوزفون عملکرد مناسبی داشته‌اند.

LUMIA-730-735-6

Nokia Lumia 735 : سری لومیا از بهترین گوشی‌های ویندوزفونی بازار هستند زیرا به طور منظم از سوی مایکروسافت آپدیت‌هایی برای بهتر شدن آن‌ها ارایه می‌شود. در این بین لومیا 735 با صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت اچ‌دی ارایه شده‌ است. پردازنده چهارهسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتزی و رم یک گیگابایتی برای اجرای ویندوزفون زیاد هم هست زیرا با سخت افزار پایین‌تر هم عملکرد مطلوبی از ویندوزفون دیده بودیم. بخش مهم این محصول دوربین آن است که از لنز 6.7 مگاپیکسلی کارل زایس استفاده می‌کند که با فناوری PureView نوکیا عکس‌هایی با کیفیت را ثبت می‌کند. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با لنز واید نیز سلفی‌های بی‌نظیری را ثبت می‌کند. آپدیت به ویندوز 10 برای تمامی‌ مدل‌هایی که از ویندوز8 استفاده می‌کنند همچون این گوشی وجود خواهد داشت. در ضمن این مدل از 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت: 860 هزار تومان

مدل جایگزین: Nokia Lumia 1320

61 در مورد “بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار که باید بخرید!”

  1. سلام اگه میشه منو راهنمایی کنید من بین A7 وJ7و S4 موندم.برام مهمه ک گوشی پردازنده خوبی داشته باشه و روون کار کنه و باتریش هم خوب باشه اگه گوشی بهتری هم هس ممنون میشم ک بگید.رنج قیمتی بین 800 و 900 تومان

    1. در این بین s4 به خاطر این که پرچمداره و A7 به خاطر بدنه ی خوشگل فلزی و خوش ساخت و مستحکمش هردو عالین. اما اگه من باشم A7 رو انتخاب می کنم. کلا گوشی های سری A بعد از پرچمدارای سامسونگ از همه ی سریا سرترن. چون S4 پرچمدار نسل قبله به نظر من A7 از همه سرتره. کلا اگه میان رده سامسونگ میخواین فقط از سری A بگیرین.

  2. سلام
    آقاجان نمیدونم چه گوشی بخرم کمکم کنید؟
    من یک گوشی 700هزار تومانی
    دوسیم کارته
    با صفحه نمایش 5.5 اینچ
    حافظه داخلی 16 گیگا بایت
    دوربین 13 مگا پیکسل و دوربین دوم 5 مگا پیکسل
    4g رو هم پشتیبانی کنه
    ظرفیت باطری 2600 به بالا
    و دارای رزولیشن عالی باشه.
    ممنون

  3. رضا از اهواز

    کیفیت دوربین زد1 پایینه؟!!!!!!!!!!!!!!
    بدون شک یکی از بهترین دوربین ها رو در بین گوشی ها، هنوز که هنوزه زد1 داره.
    ظاهرا نویسنده مطلب، یا تا حالا با زد1 عکس نگرفته، یا بلد نیست باهاش عکس بگیره و گذاشته روی حالت اتوماتیک و عکس گرفته. دوست عزیز، زد1 در حالت اتوماتیک روی 8 مگاپیکسل قرار می گیره و تصاویر جالبی ارائه نمیده ولی در حالت تنظیمات دستی، با قرار دادن اون بر روی 20.7 مگاپیکسل تصاویر بی نظیری ثبت می کنه. من بارها تصاویر زد1 رو با نوت3، آیفون5s و 6 مقایسه کردم، از همه نظر از این گوشی ها عکساش سرتره، فقط از نظر میزان نویز تصویر، آیفون 6 عملکرد بهتری داشت.

  4. با سلام
    من یه گوشی می خواستم که سرعت بالایی داشته باشه هنگ نکنه و دو سیم کارته باشه.دوربین و بازی مهم نیست.اما رزولوشن صفحه مناسب باشه.قیمتش هم حدود800-700 بیشتر نباشه.قبلا سامسونگ داشتم خیلی هنگ می کرد ومشکل داشت.به من desire 616htcرو پیشنهاد دادن. لطفا راهنمایی کنید.باسپاس

  5. سلام . دوستان میخام دیزایر 820س بخرم نظرتون چیه قیمت حدود 1تومن برید مشخصاتشا بخونید ببینید چیه اصلا

  6. سلام اقا پیمان
    راستش من میخوام ی گوشی میان رده بگیرم ک هم دوربین خوبی داشته باشه هم cpu خوبی!
    بین 2 گوشی هواوی هانر 4سی و گلکسی a3 موندم!!!
    لطفا از نظر:
    1.دوربین؟
    2.قدرت سخت افزار؟
    3.کیفیت صفحه نمایش؟تفاوت اندازه این 2 نمایشگر برام مهم نیست!!
    بهم بگید کدوم بهتر و قابل قبول تره؟؟؟؟
    ممنون میشم کامل ج مو بدین اقا پیمان.

  7. دوستان میخواهم یه گوشی بخرم تو رنج یک و نیم تا دو تومن بخرم … پیشنهادتون چیه؟ z3 خوبه به نظرتون
    گوشی باتریش طولانی مدت شار ژ نگه داره و اندرویدش باتر از 4.2 باشه

  8. آراد علیخانی

    SAMSUNG GALAXY S4 BLACKLITE از همه بهتره و واقعا ارزش خرید داره. تازه بدنش هم مثل نوت 4 و نوت 3 پلاستیک طرح چرم هست… دوربین واقعا عالی … بهترین صفحه نمایش در بین گوشی های 2013 که واقعا باکیفیت هست و باتری خوب و انواع حسگر ها و قابلیت های متفاوت با پردازنده قدرتمند و ضخامت راضی کننده و وجود درگاه کارت حافظه GALAXY S4 BLACKLITE یا همان BLACK EDITION را به گوشی عالی و تقریبا بی نقص تبدیل کرده که آقای گلکار لطفا اسم آن را میان رده ن گذارید بااااااالا رده است ….

    1. آراد علیخانی

      صد در صد LG G3 BEAT ولی یه نگاه هم به A5 سامسونگ و S4 سامسونگ و دیزایر 816G هم بکن. اگر هم طرفدار بدنه فلزی مرغوب و زیبا هستی و مشخصات و امکانات و مارک و قابلیت برات مهم نیست P7 هواوی و ONE M7 اچ تی سی کن… ولی S4 از همه بهتره …

  9. با سلام.میخواستم بدونم گوشی هایی که نمیشه باتریشون رو درآورد و امکان دسترسی به باتری رو برای کاربر نداره اگه از این لحاظ باتری مشکلی پیدا کنه میشه تعمیر کرد؟نمایندگی یا هر تعمیرکار موبایلی میتونه؟ممنون

  10. P7 برای من قیمتش یه مقدار بالاست.لطفا اگه میشه فقط بین اون سه تا گوشی بگید.آیا این درسته که میگن گوشی های هواوی بعد یه سال دیگه کیفیت ندارن؟من چند نفرو میشناسم که با حدود 2 سال استفاده هنوزم راضین….

    1. پیمان گل‌کار

      کیفیت گوشی بستگی به نوع استفاده فرد از گوشیش داره
      قیمت پی۷ با جی۷ چندان فرقی نداره!

  11. آخرین قیمتی که امروز گرفتم htc one m7 و lg g2 زیر 1 ملیون تومن هست !
    در ضمن جای تعجبه که note 2 و A7 سامسونگ تو این لیست قرار ندارن !!!!

  12. ببخشید میشه بگید تو گوشیهای هواوی بین g7,p6,p2 کدوم بهتره؟اهل بازی و برنامه های سنگین نیستم.باید دوربینش خوب باشه،اتصال وای فایش مشکل نداشته باشه و هنگ نکنه.در ظاهر جی7 بهتره ولی صفحه ی بزرگش یکم دودلم میکنه.ممنون میشم جواب بدید

  13. سلام اقای میر حاج .
    بنظرتون در حدود قیمت یکو دویصدو پنجاه ال جی جی2 میتونه بهترین انتخاب باشه؟؟؟
    اگه در این محدوده قیمتی گوشی هست که از این گوشی سرتر باشه معرفی کنید ..خیلی ممنون

    1. امیر میرحاج

      سلام، جی 2 انتخاب خوب و کاملی است و اگر با رابط کاربری الجی کنار بیایید می توانید از امکانات زیاد این مدل استفاده کنید

  14. شما که میگی دوربین z1 بده صد درصد تا حالا z1 دستت نگرفتی اخه چی می گی برای خودت من چند وقت پیش با z یه عکس از یه منظره گرفتم یکی از دوستانم هم با s5 عکس انداخت تو گوشی رنگ s5 خیلی اغراق داشت و طبیعی نبود و پر رنگ تر بود وقتی عکسا رو تو نمایشگر 57 اینچی انداختیم تازه فهمیدم سونی چه شاهکاری ساخته وضوح و کیفیت رنگ عکس z از s5 بیشتر بود

      1. Abdollah Hamodzadeh

        صفحه نمایشهای آیفون بخاطر کیفیت و کنتراست بالایی که دارند عکسها رو خیلی زیبا نشون میدن. بعنوان مثال با اچ تی سی m9 یا z3 عکس بگیرید. تو صفحه نمایش گوشی مطمئنا ایفون برندس ولی کافیه عکسها رو روی صفحه نمایش کامپیوتر یا … بندازید. اونوقت متوجه کیفیت اصلی میشید.

  15. سلام
    ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار دوستداران قرار می دید.می خواستم یه گوشی بخرم نظرم روی G7 هواوی هست با قیمت 700 . آیا انتخابم درست هست یا نه؟ بهترین انتخاب از نظر شما تو این رنج قیمت چی میتونه باشه؟
    قبلا از راهنماییتون ممنونم

      1. ممنونم از راهنماییتون ولی نظرخواهی از شما به دلیل تخصص شما تو این زمینه است . منظورم این بود که تو این رنج بهترین انتخاب چی می تونه باشه یا همون G7 خوبه.
        باز هم ممنونم ازتون .

  16. دوستی که می گه دوربین زد وان عالیه و انتقاد رو قبول نداره احتمالا یا زد وان دستش نگرفته یا اینکه الان مالک یه سونی هستش و تعصب به خرج میده.بنده یک سال زد وان داشتم.برفک دوربینش و باطری فاجعه اش باعث شد که از شرش خلاص شم.فقط تو بعضی شرایط استثنایی دوربینش خوب عکس می گرفت.یعنی فضای باز و نور کافی و پشت به خورشید بودن و اول صبح یا دم غروب و…باطریشم که با هر اپدیتی بدتر و بدتر میشد تا اینکه تو سایت موبایل ایران صدای همه کاربرای سونی در اومد.اخرش فروختمو یه گوشی با برند بوووووق خریدم.واقعا گوشی الانم یه دنیا از زد وان بهتره.نمی گم چه مارک و برندی خریدم که نگین تبلیغ کرد و غرض و مرض داشت.فقط خواستم واقعیت رو بگم که دیگران به اشتباه من دچار نشن.اینم بگم زد سه هم گوشیه معرکه ایه.اگه پول داشته باشم زد سه می خرم.چون واقعا نسبت به زد وان یه چیز دیگست

    1. Abdollah Hamodzadeh

      بنظر بنده شما بلد نبودید از دوربین اکسپریا z1 خوب استفاده کنید. عکس خوب عکاس خوب میخواد و چون شما نمیدونید خوب با دوربین یک گوشی کار کنید مشخصا دلیل بر بد بودن اون گوشی و یا دوربینش نمیشه.
      به عکس های زیر با دقت فراوان نگاه کنید:
      http://setfa.net/images/muffdj0nzo9fxv4q2ojm.jpg
      http://setfa.net/images/ndaucknc1dhpie1m2lwt.jpg
      http://setfa.net/images/ixwlkt5gcuih9oh3hn08.jpg
      http://setfa.net/images/2nc56oqddxpm4hyosv.jpg
      http://setfa.net/images/wfzaeqiddve3kqcz5ke.jpg

      این عکسها با گوشی اکسپریا acro s گرفته شده که یک گوشی قدیمی به حساب میاد. دوربین 12مگاپیکسلی با عملکرد مناسبی داره.
      اگر به عمق کیفیت این عکسها پی بردید. کیفیت دوربین z1 رو هم درک خواهید کرد.

  17. بهترین گوشی در رنج 1200 z2 در زیر 2 تومن z3 هست در مدل های میان رده هم بهترین xperia c3 واگر هم با سایزش مشکل دارین e4 هست جالبه بدونین بنچمارک antutu xperia e4 32000 هست که از برخی پرچمداران کمپانی های دیگر بسیار برتر هست

  18. سهیل اسکندری

    آقا امیر از کی تا حالا galaxy s4 میان رده شده؟
    اس 4 رو می کنی میان رده زد 2 هم کن میان رده

    1. امیر میرحاج

      دوست عزیز منظور از میان رده از نظر قیمت محصول می باشد و این پرچمداران هم اکنون قیمتی د رحد میان رده دارند هر چند سخت افزار بالایی دارند

  19. خیلی ممنون که ازمحصولات ویندوزفونی هم یادکردید.البته کاش لومیا830رومعرفی میکردیدتاازلحاظ قیمت وامکانت هم رده ی بقیه دراین لیست باشه.
    من امروزلومیا730روکه فرقی زیادی با735نداره خریدم هفتصدهزارتومان.یکم قیمت نوکیازیاددرج شده.
    بازم ممنون

    1. امیر میرحاج

      830 قیمت بالاتری دارد . در مورد 735 چون این مدل از 4G استفاده می کند قیمت بالاتری نیز دارد

    1. امیر میرحاج

      قیمت این گوشی اندکی بالاتر از بازه ما بود و کیفیت ساخت هم زیاد دلچسب نیست ولی در مقاله بعدی حتما لحاظ می شود

  20. تو این بازه honor 6 و z1 انتخاب مناسبی اند ولی بهتر هست کسی که تا یک میلیون پول گوشی میده 100 تومن دیگه هم رو پولش بزاره و گوشی بهتری بگیره من g2 و z2 داشتم که تو این قیمت واقعا عملکرد خوبی دارن و این هم که نوشتید دوربین z1 عملکرد ضعیفی داره واقعا مسخره است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH