نوکیا تصمیم دارد سرویس نقشه خود را به فروش رساند!

اگر از کاربران قدیمی تلفن همراه باشید، به‌طور حتم با نام نوکیا خاطرات بسیار زیادی دارید که می‌تواند شما را  به گذشته‌های دور باز گرداند. موفقیت‌های این کمپانی ادامه داشت تا اینکه افولی جدی را تجربه کرد و فروخته شد و تنها سرویس نقشه خود را روز به روز توسعه داد که گویا اکنون نوکیا تصمیم خداحافظی با این سرویس محبوب را دارد.

سرویس نقشه نوکیا که here نامیده می‌شود یک سرویس موقعیت‌یابی قدرتمند است که تاکنون توانسته مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. این سرویس در ابتدا تنها در دسترس کاربران ویندوزفون و لومیا بود اما مدتی بعد کاربران اندرویدی و اپلی نیز قادر شدند که از آن استفاده کنند و افزایش کاربر بسیار زیادی را این سرویس تجربه کرد.

اما حال نوکیا تصمیمش را گرفته و قصد دارد تا هرچه سریع‌تر این سرویس نقشه را بفروشد و برای این کار نیز با مشتریان احتمالی نظیر Uber و غول‌های خودرو سازی آلمانی همچون بی‌ام‌و، بنز و فولکس مذاکراتی را انجام داده است.

nokia-here

این گزارش از سوی بلومبرگ اعلام شده و بر این باور است که سرویس نقشه نوکیا در حال حاضر 2.1 میلیارد دلار قیمت گذاری شده است که به مراتب پایین‌تر از قیمتی است که نوکیا در زمان خرید این سرویس پرداخت؛ زیرا این شرکت در سال 2008 با پرداخت مبلغ 8.1 میلیارد دلار توانسته بود آن را خریداری کند.

بعد از اینکه here سال گذشته برای کاربران اندروید منتشر شد، در ماه‌های بعدی نیز کاربران iOS شاهد آن بودند و اکنون این سرویس 2.5 میلیون کاربر دارد.

بلومبرگ گزارش داده است که اگر نوکیا نتواند قیمت پیشنهادی خود را به‌دست آورد، از فروش منصرف خواهد شد. البته ناگفته نماند که این اپلیکیشن در حال حاضر به‌صورت پیش فرض بر روی اسمارت فون‌های کمپانی مایکروسافت که لومیا نام دارند نصب شده‌ است و همچنان ادامه کار خواهد داد. علاوه بر این انتظار می‌رود که با فروش سرویس نقشه here، این شرکت تمرکز بیشتری بر روی شبکه‌های بی‌سیم داشته باشد.

1 در مورد “نوکیا تصمیم دارد سرویس نقشه خود را به فروش رساند!”

  1. سلام من گوشی اندروید دارم نقشه here رو نصب کردم اما دیتا بیس اون نصب نمیشه ….دلیلش چیه
    برا ایران انگار محدود شده؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH