گوگل در تلاش است تا دنیای باتری‌ها را تغییر دهد!

بر اساس گزارشی که روز جمعه وال استریت ژورنال منتشر کرد، چهار نفر در یک گروه کوچکی درون گوگل X در حال تحقیق و پژوهش بر روی باتری‌های نسل جدید هستند که گویا در حال حاضر نیز به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند. قرار بر این است در صورت موفقیت، کمپانی گوگل در محصولات خود از این باتری‌های جدید استفاده کند. محصولاتی نظیر اسمارت فون،‌ تبلت و ابزار‌های پوشیدنی.

XPERIA-T3-BATTRY-TEST-4

نمونه اولیه‌ای که تاکنون ارایه شده است نشان از باتری منعطف و بدون مواد شیمایی دارد که باعث می‌شود سالم‌تر از باتری‌های عادی باشد و این مزیت آن را تبدیل به یک محصول خوب برای ابزار‌های پوشیدنی و اسمارت فون‌ها می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که این نمونه اولیه دارد، قابل انعطاف بودن آن است که نسبت به باتری‌های عادی باعث می‌شود عملکرد بهتری را در برابر ضربات داشته و توانایی زیادی نیز در ذخیره سازی انرژی که می‌تواند برای محصولاتی نظیر گوگل گلس و… مناسب و کاربردی باشد، داشته باشید.

نمونه اولیه دیگر نیز مربوط به یک باتری کوچک، قدرتمند و قابل انعطاف است که می‌تواند طول عمر باتری بسیار زیادی نسبت به باتری‌های کنونی کسب کند و البته بر اساس گفته محققان در زمینه تحقق این نوع باتری مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و گویا به این زودی‌ها شاهد چنین محصول و باتری‌ای نخواهیم بود. هرچه که باشد باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری امروزی اصلا قابل قبول نیستند و نمی‌توانند نیاز‌های کاربران را از لحاظ طول عمر باتری تامین کنند و این حوزه نیازمند یک انقلاب بزرگ است. نظر شما در این خصوص چیست؟

1 در مورد “گوگل در تلاش است تا دنیای باتری‌ها را تغییر دهد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH