چهار آنتی‌ویروس برتر اندرویدی در سالی که گذشت

شاید ویروس به آن معنایی که در رایانه‌ها و برای سیستم عامل ویندوز مطرح است برای سیستم عامل‌های دیگر همچون اندروید و IOS مطرح نباشد، اما این بدان معنا نیست که گوشی یا تبلت شما هیچ نیازی به برنامه‌های آنتی‌ویروس ندارد. وظیفه آنتی‌ویروس‌ها تامین امنیت است و این امنیت در رابطه با گوشی‌ها و تبلت‌ها شکل جدیدی به خود میگیرد که ممکن است در رابطه با رایانه‌های شخصی و مخصوصا رایانه‌های رومیزی مطرح نباشد. جلوگیری از سرقت یکی از شکل‌های جدید تامین امنیت است که در بسیاری از آنتی‌ویروس‌های عرضه شده برای موبایل لحاظ شده است. از طرفی این آنتی‌ویروس‌ها با داشتن قابلیت‌هایی همچون تشخیص کرم‌های اینترنتی و سایت‌های کلاهبرداری همانند آنتی‌ویروس‌های عرضه شده برای رایانه‌های شخصی تامین امنیت شما هنگام وبگردی را نیز بر عهده دارند. اگر تا به حال هیچ آنتی‌ویروسی در گوشی یا تبلت خود نصب نکرده‌اید، پیشنهاد میکنیم هر چه سریعتر این کار را انجام دهید. در زیر به طور مختصر به معرفی 4 آنتی‌ویروس برتر سال گذشته خواهیم پرداخت.

 

AVG Antivirus Security

آنتی‌ویروسی با بیش از 100 میلیون کاربر از سراسر دنیا که حتی جزء شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در زمینه تامین امنیت رایانه‌ها نیز هست. این آنتی‌ویروس علاوه بر داشتن قابلیت‌های معمول یک آنتی‌ویروس خوب برای موبایل همچون امکانات ضد سرقت، تامین امنیت شما هنگام وبگردی، حفاظت از اطلاعات گوشی شما در برابر بدافزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی، اسکن آنی فایل‌های مورد استفاده و … از قابلیت‌های اضافی دیگری همچون کنترل کامل بر مصرف شارژ باطری، کنترل کامل بر میزان ترافیک مصرفی اینترنت، امکان حذف بازی‌ها و برنامه‌ها یا انتقال آنها به کارت حافظه برای باز شدن فضای بیشتری در حافظه خود گوشی، امکان قفل کردن برنامه‌ها و تنظیمات سیستم، مسدود یا فیلتر کردن تماس‌ها و پیامک‌های ناخواسته و امکان فرمت کارت حافظه نیز برخوردار است.

1Download az IranappsKaspersky Internet Security

نامی شناخته‌شده در حوزه تامین امنیت رایانه‌ها که مدتی است حضور خود را در عرصه تامین امنیت گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز مطرح کرده است. طی تست‌های انجام شده توسط AV-Test آنتی‌ویروس کسپرسکی توانست 99.7 درصد از بدافزارهایی که در معرض آنها قرار گرفت را تشخیص دهد این در حالی است که متوسط تشخیص برای سایر آنتی‌ویروس‌های موبایل چیزی در حدود 95.2 درصد میباشد. ضمنا زمان اسکن کامل سیستم توسط این آنتی‌ویروس از 20 دقیقه به 2 دقیقه کاهش یافته است که بسیار قابل توجه است. کسپرسکی در برخورد با بدافزارها سه انتخاب در اختیار شما میگذارد: پاک کردن بدافزار، نادیده گرفتن آن و مشاهده اطلاعات بیشتری (هلپ) راجع به آن. علاوه بر این شما میتوانید لیست سفیدی از برنامه‌های قابل اطمینان داشته باشید که آنتی‌ویروس در مواجهه با آنها دیگر اسکنی انجام ندهد و عملکرد آنها را زیر ذره‌بین نگذارد.

2Download az IranappsBitdefender Mobile Security and Antivirus

یکی از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس برای تامین امنیت سیستم اندرویدی شما؛ مزیت اصلی این آنتی‌ویروس در مقایسه با همتایانش اسکن فوق‌العاده سریع فایل‌هاست. به گفته توسعه‌دهندگان آن، بیت‌دیفندر فقط فایل‌هایی را اسکن میکند که میتوانند برای گوشی یا تبلت شما خطرناک باشند مثل فایل‌های نصب APK. به همین دلیل است که اسکن کلی سیستم با این آنتی‌ویروس نیز زمان چندانی نمیبرد (چیزی در حدود 10 ثانیه). همچنین بیت‌دیفندر حجم کمی از فضای حافظه رم را اشغال میکند و کمترین مصرف شارژ باطری را دارد. البته در مقابل تمام این مزیت‌ها باید گفت تحلیل اسکن‌های انجام شده و تشخیص بدافزارها نه در گوشی یا تبلت شما که در سرورهای خود بیت‌دیفندر انجام میگیرد و از این رو برای اسکن لحظه به لحظه فایل‌ها و فولدرها، اتصال دائمی به اینترنت نیز مورد نیاز است، چیزی که ممکن است برای بسیاری از کاربران ایرانی فراهم نباشد.

3Download az IranappsMcAfee Antivirus & Security

هر چند سرعت اسکن‌های این آنتی‌ویروس پایین است ولی این اسکن‌ها تاثیر چندانی روی عملکرد سیستم ندارند. تست میزان استفاده مک‌کافی از منابع سیستم با برنامه Usemon نشان داد که این آنتی‌ویروس هنگام یک اسکن کامل حدود 60 تا 70 درصد از قدرت پردازشگر را به خود اختصاص میدهد. این در حالی است که برنامه مذکور در صورت عدم اسکن هیچ گونه برنامه‌ای میزان استفاده 5 تا 23 درصدی از پردازشگر را گزارش میدهد. مک‌کافی از رابط کاربری بسیار جامعی برخوردار است و علاوه بر آگاه کردن شما از وضعیت امنیت در سیستم‌تان، توصیه‌های مناسبی نیز برای افزایش این امنیت به شما خواهد کرد. همچنین هنگام برخورد با برنامه‌ای مشکوک، مک‌کافی اطلاعات کاملی از آن برنامه را در قالب یک پنجره جداگانه به شما نشان میدهد. انجام تست‌های AV-Test در مورد مک‌کافی نشان داد که این آنتی‌ویروس قادر به تشخیص 99.6 درصد از بدافزارهایی بوده است که در معرض آنها قرار گرفته است.

4Download az Iranapps

1 در مورد “چهار آنتی‌ویروس برتر اندرویدی در سالی که گذشت”

  1. در حال حاضر بهترین انتی ویروس اندروید با دانلود بیش از صد میلیون و درجه رتبه یک از av test انتی ویروس cm security هستش که جالبه تو ابن لیست نیست!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH