۸ وسیله باهوش که خانه شما را هوشمند می‌کند!

اسمارت فون، تبلت، تلویزیون هوشمند و اکنون خانه هوشمند. روند تکنولوژی روز به روز سرعت می‌گیرد و محصولات بسیار خوبی نیز در این زمینه تولید شده‌اند که به راحتی می‌توانند خانه شما را تبدیل به یک خانه هوشمند کنند. اما منظور از این هوشمند بودن در خانه، تلفن همراه و هر وسیله دیگر چیست؟ هر دستگاهی یک وظیفه شناخته شده دارد، برای مثال وظیفه یک تلفن همراه ارسال پیام کوتاه و برقراری تماس است اما آیا کار‌هایی که اکنون تلفن‌های همراه می‌توانند انجام دهند به این دو بخش محدود شده‌اند؟ بدون شک خیر، پس این محصولات کار‌هایی فراتر از یک موبایل را انجام می‌دهند و کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند حتی فیلم میکس کنند و یا کار‌های دیگری انجام دهند. پس این همان هوشمندی‌ای است که می‌گفتیم. موضوع در زمینه خانه‌های هوشمند نیز این چنین است. یعنی شما در خانه خود از ابزار‌هایی استفاده می‌کنید که کار‌هایی فراتر از وظیفه خود انجام می‌دهند و کنترل آن‌ها نیز اغلب توسط اسمارت فون شما انجام می‌شود و شاید بتوان گفت درون تکنولوژی زندگی می‌کنید.

اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا با چندین محصول که می‌توانند خانه ما را تبدیل به یک خانه هوشمند کنند آشنا شویم. البته در این مطلب خود این محصولات به دیدار ما آمده‌اند و خودشان را معرفی می‌کنند:

در خانه‌تان چه می گذرد؟

Icontrol-Networks-Piper

تمامی مادران همیشه می‌خواهند از شرایط فرزندان خود مطلع باشند و بدانند که آیا مشکلی برایشان پیش آمده است و یا تمامی امورشان به درستی انجام می‌گیرد یا خیر. پس بهتر است من را به خانه خود ببرند تا تمام این کار‌ها را انجام دهم. یک دوربین هستم که شما می‌توانید من را از طریق اسمارت فون خود از هر جایی که باشید به وسیله اینترنت کنترل کنید و از طریق چشمم به خانه خود بنگرید و از شرایط خانه و کار‌هایی که کودکان یا افراد دیگر انجام می‌دهند مطلع شوید. البته من دارای سنسور‌هایی نیز هستم که به کمکتان خواهم آمد و می‌توانید از طریق آن درجه حرارت خانه، میزان صدا، رطوبت، روشنایی و… را بسنجید که در برخی مواقع بسیار مهم هستند. علاوه بر این من یک اسپیکر و میکروفون نیز دارم که از طریق آن می‌توانید با افراد داخل خانه صحبت کنید و البته امکان ذخیره ویدیو در سرویس ابری به‌صورت رایگان را نیز به شما می‌دهم. پس بهتر است امنیت خانه خود را به من بسپارید.

Adaptics Drop
Adaptics-Drop

وقتی که همه چیز هوشمند شده پس چرا من هوشمند نشوم؟ بله، من یک وزنه هستم اما نه از قدیمی‌ها بلکه هوش دارم و می‌توانم به اسمارت فون و یا تبلت شما متصل شوم و وزن وسایلی را که بر روی من قرار می‌گیرد به شما نشان دهم. البته کار‌های دیگری را هم بلدم که در این مقال نمی‌گنجد!

Anova Precision Cooker

Anova-Precision-Cooker

من یک غذا ساز هستم که می‌توانم بر روی تمامی ظروف شما متصل شوم و شرایط غذایی را که در حال تهیه آن هستید به شما نشان دهم، شما می‌توانید از طریق بلوتوث به من متصل شوید و دستورات لازم را اعمال نمایید و از دما گرفته تا مدت زمان باقی مانده را مشاهده کنید.

قفل هوشمند

August-Smart-Lock-and-August-Connect

بنده یک قفل هوشمند هستم که به شما این امکان را می‌دهم که از طریق اسمارت فون خود مرا کنترل کنید و امنیت خانه خود را نیز از طریق ابزار‌های هوشمندتان تامین سازید. البته من نسبت به رقیبانم نیز قیمت پایین‌تری دارم و می‌توانید با پرداخت 50 دلار صاحبم شوید و در هر جا و هر مکانی از طریق اینترنت قفل در خانه خود را باز یا بسته کنید.

قهوه ساز هوشمند

Bonavita-BV1900TS

زیاد قهوه می‌خورید؟ پس من می‌توانم مشکلات شما در این خصوص را برطرف کنم و یک قهوه عالی بریتان بسازم. شما می‌توانید تنها با قرار دادن مواد اولیه درون من، مدتی بعد بهترین قهوه ممکن را تحویل بگیرد.

لامپ هوشمند

Cree-Connected-LED

روشنایی هر منزلی بر زیبایی آن می‌افزاید اما باید قبول کنیم که گاهی اوقات خاموش کردن یک چراغ کار بسیار سختی است و به دلیل خستگی حتی نمی‌توانید به اتاق دیگر بروید و چراغ آن‌جا را خاموش کنید. پس بهتر است از طریق اسمارت فون خود دست به کار شوید. برای این کار شما نیاز به یک لامپ LED هوشمند دارید که هم نور مناسبی دارد و هم هوشمند است و از طریق ابزار‌های هوشمند دیگر نظیر تبلت و تلفن همراه قابل کنترل است.

احساس مادرانه

Sense-Mother

شاید بتوان گفت من یک مادر دوم برای شما هستم. چون تمامی کار‌ها و احساساتی که از او حس می‌کردید را به شما منتقل می‌کنم. شما می‌توانید قطعات جانبی من را به وسایل خود متصل کنید تا هرگز آن‌ها را فراموش نکنید. بدین صورت که اگر شما از یک مکان عبور کنید و آن وسیله را با خود به همراه نبرید، من هشداری را در اسمارت فونتان نمایش خواهم داد تا موضوع را متوجه شوید و یا حتی می‌توانید با کمک من سر وقت بیدار شوید.

یخچال فریزر‌های Chef Collection سامسونگ

Samsung-Chef-Collection-Refrigerator

کمپانی سامسونگ نیز در زمینه خانه‌های هوشمند قدم برداشته و در این مسیر محصولاتی را روانه بازار کرده است که اکنون من یخچال و فریز این شرکت هستم که یک مقدار هوش در من جاسازی شده است تا کار‌هایی فراتر از وظیفه‌ام را برایتان انجام دهم. شما می‌توانید از طریق اسمارت فون خود از شرایط دمایی من مطلع شوید و یا بسیاری از کار‌های دیگر را انجام دهید.

همان طور که مطالعه کردید هوشمند بودن به تمام بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده است و شاید اگر تمامی این محصولات را در خانه خود به همراه برخی قطعات هوشمند دیگر جمع کنیم، به‌طور حتم هر قدم شما عبور از چندین فناوری خواهد بود. اما فعلا تا بلوغ این نوع فناوری‌ها زمان بسیار زیادی باقی مانده است و اغلب، مورد استفاده تمامی افراد قرار نگرفته‌اند و این موضوع یعنی اینکه چنین محصولاتی فعلا نتوانسته‌اند جای خود را در زندگی مردم باز کند.

1 در مورد “۸ وسیله باهوش که خانه شما را هوشمند می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH