با 10 ویژگی گلکسی S6 که ال‌جی G4 از آن‌ها بی‌بهره است آشنا شوید!

روز گذشته کمپانی صاحب نام ال‌جی پرچم‌دار جدید و زیبای خود را معرفی کرد و‌ همانند انتظارات آن را G4 نامید. اما این محصول از همان بدو ورود حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشت و به همین دلیل نیز توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند (مقاله برتری‌های حی۴ نسبت به  اس۶). ال‌جی در طول کنفرانس خبری خود مشخصات زیادی از این محصول را معرفی کرد اما در واقع برای آشنایی بیشتر با آن می‌بایست محصول را بررسی کنیم و یا به مقایسه آن با سایر اسمارت فون‌ها بپردازیم.

البته درست است که محصول جدید ال‌جی قدرت، صفحه نمایش و بدنه بسیار خارق العاده‌ای دارد اما از آن‌جایی که هیچ گلی بی خار نیست پس گل سرسبد ال‌جی نیز خار‌هایی دارد که شاید اگر در کنار دستچین سامسونگ بنشیند بتوانیم آن خار‌ها را حتی ریز به ریز بفهمیم. پس چرا این دو گل را کنار یکدیگر قرار ندهیم و با نگاهی انتقادی به محصول ال‌جی ننگریم؟ (البته در این مقاله به ویژگی‌های کاربردی ال‌جی G4 توجه نخواهد شد و تنها کمبود‌های آن را نسبت به گلکسی S6 بیان خواهیم کرد). پس بدون تعصب همراه ما باشید:

طراحی

A-fancier-design

می‌دانیم که طراحی ال‌جی G4 زیباست و در کنار قاب پشتی چرمی‌اش چهره خاصی را دارد اما باید قبول کنیم که پشت این قاب چرمی نیز مشکل چند ماه پیش سامسونگ یا همان پلاستیک نقش بسته است. اما اگر طراحی را نیز مد نظر داشته باشیم نماینده سامسونگ با نام گلکسی S6 چهره کلاسیک و به‌روزتری دارد و این باعث می‌شود که بسیاری در مقایسه این دو امتیاز مثبت را به سامسونگ و طراحانش دهند که دلیل این امتیاز نیز اغلب به بدنه فلزی و شیشه‌ای دستگاه باز می‌گردد.

ضخامت

The-thinness-factor

اگرچه شاید محصول ال‌جی به‌خاطر برآمدگی بخش پشتی‌اش بهتر از گلکسی S6 در دست جای بگیرد اما همین انحنا باعث شده که دستگاه ضخامت بسیار بیشتری از گلکسی S6 داشته باشد از نگاه کنار دستگاه شبیه به مرد چاقی شده است که شکمش چندان هم جذاب نیست. البته اگر از روی اعداد و ارقام نیز بخواهیم تصمیم بگیریم، گلکسی S6 ضخامتی در حدود 6.8 میلی‌متر دارد ولی ضخامت ال‌جی G4 حدود 9.8 میلی‌متر است.

پردازنده قدرتمند

A-more-powerful-processor

کمپانی ال‌جی روز گذشته خبر از پردازنده اسنپ دراگون 808 بر روی پرچم‌دار جدیدش داد و این یعنی قدرت کمتر نسبت به رقیبانش؛‌ این پردازنده که شش هسته‌ای است بر روی کاغد نمی‌تواند به رقابت با پردازنده‌های هشت هسته‌ای و قدرتمند اگزینوس 7420 یا اسنپ دراگون 810 بپردازد. البته به این دلیل می‌گوییم بر روی کاغذ که فعلا هیچ بنچمارکی از آن گرفته نشده است و نمی‌شود آن را با رقیبان مقایسه کرد اما اعداد ارقام پیش بینی خوبی از بنچمارک‌ها ندارند.

حافظه رم سریع‌تر

Faster-RAM

حتی در کنار پردازنده ضعیف‌تر نسبت به گلکسی S6، ال‌جی G4 در زمینه حافظه رم نیز حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد (البته در مقابل گلکسی S6) و کمپانی تولید کننده بر روی آن یک حافظه رم 3 گیگابایتی از نوع LPDDR3 قرار داده است که در مقابل نماینده سامسونگ از یک رم سریع‌تر استفاده کرده و با وجود 3 گیگابایتی بودنش اما LPDDR4 است که باعث می‌شود یک نسل جلوتر و سریع‌تر باشد.

حافظه ذخیره سازی بیشتر

More-storage-options

روز گذشته ال‌جی در مراسم معرفی پرچم‌دار جدیدش اعلام کرد که این محصول تنها در نسخه 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد! البته این خبر چندان هم تاسف بار نیست؛ چون امکان افزایش حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی وجود دارد اما باید به سمت دیگر میدان رقابت نیز نگاهی داشته باشیم. جایی که گلکسی S6 با سه نوع 32 ،64 و 128 گیگابایتی در حال لبخند به نماینده ال‌جی است و به حافظه رم 64 و 128 گیگابایتی خود می‌بالد (اگرچه حافظه جانبی برای جی۴ برتری محسوب می‌شود).

ذخیره سازی سریع‌تر

Faster-storage

دلیل دیگری که می‌تواند باعث شود گلکسی S6 را به ال‌جی G4 ترجیح دهیم،‌ سرعت ذخیره سازی اطلاعات بر روی آن است که دستگاه بسیار سریع اطلاعات مورد نیاز شما را از هر طریقی که باشد در خود ذخیره می‌کند و بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده، ال‌جی G4 دارای چنین سرعتی نیست.

شارژ بی‌سیم

Wireless-charging

اکنون با حضور تکنولوژی‌های جدید، سامسونگ سعی کرده تا از اغلب آن‌ها استفاده کند (البته صفحه نمایش کوآنتوم ال‌جی G4 را نیز فراموش نکرده‌ایم). یکی از فناوری‌ها شارژ بی‌سیم است که سامسونگ در نماینده خود چیپست آن را قرار داده است و کاربر می‌تواند به‌راحتی دستگاه را بر روی پد مخصوص قرار دهد و بدون هیچ سیمی گوشی شروع به شارژ شدن بکند. این فناوری بسیار جالب و کاربردی است اما گویا ال‌جی آن را فراموش کرده است و برای کاربران خود چنین امکانی را ترتیب ندیده است.

هدیه اپلیکیشن

A-stack-of-free-premium-apps

کمپانی سامسونگ برای پرچم‌داران جدید خود این ویژگی را قرار داده است که برخی اپلیکیشن‌های پولی را به‌صورت رایگان دریافت و بر روی اسمارت فون خود که گلکسی S6 یا گلکسی S6 اج است نصب کنند. اما این ویژگی در محصول جدید ال‌جی وجود ندارد. البته به این مورد دنیایی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ را نیز اضافه کنید که می‌توانند برای کاربر کاربردی باشند.

تم‌های مختلف

TouchWiz-themes

فروشگاه نرم افزاری ال‌جی چندان در زمینه تم‌ها غنی و پر بار نیست و همین باعث می‌شود که حضور چنین ویژگی‌ای درگلکسی S6 به خوبی توسط کاربران ال‌جی G4 حس شود. زیرا کاربران سامسونگ قادر هستند تا دستگاه خود را به میزان بسیار زیادی شخصی سازی کنند و آن را بر اساس سلیقه خود نمایش دهند اما ال‌جی چنین امکانی را تا این حد به کاربران خود نمی‌دهد (البته رابط کاربری جدید ال‌جی گویا ویژگی‌های زیادی دارد).

ذخیره انرژی

Ultra-Power-Saving-Mode

حالت Ultra Power Saving Mode به کاربران گلکسی S6 این امکان را می‌دهد که با سیاه و سفید کردن صفحه نمایش و محدود سازی اپلیکیشن‌های مورد استفاده، طول عمر باتری دستگاه را به اندازه بسیار زیادی افزایش دهند و خود دستگاه نیز ابزار‌های ارتباطی‌ای که کاربر از آن‌ها استفاده نمی‌کند را غیر فعال می‌نماید تا دستگاه هرچه بیشتر بتواند با میزان باتری موجود زندگی کند. این یک ویژگی کاربردی و مفید است که جای خالی آن در سوگلی ال‌جی دیده می‌شود. ال‌جی G4 دارای چنین ویژگی‌ای نیست اما ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی آن باعث می‌شود که تا یک روز کامل را به راحتی دوام بیاورد.

همان طور که مطالعه کردید در جریان این مقاله تاجایی که می‌توانستیم خوبی‌های گلکسی S6 را به رخ ال‌جی G4 کشیدیم اما این تمام ماجرا نبود و به‌طور حتم نماینده ال‌جی نیز می‌تواند در مقایسه با گلکسی S6 حرف‌های زیادی داشته باشد.

9 در مورد “با 10 ویژگی گلکسی S6 که ال‌جی G4 از آن‌ها بی‌بهره است آشنا شوید!”

  1. حداقل الجی مثل سامسونگ متقلب نیست که یه طراحی درست و حسابی از خودش نداشته باشه درکل اکسپریا زد ایفون (اس۶) گوشی بدی نیست

  2. سامسونگ آشغاله لطفا با سلطان گوشیا ((سری G))مقایسش نکنید سامی فقط رو کاغذ خوبه در عالم واقعی فقط آبروی اندرویدو برده

  3. سهیل اسکندری

    صفحه نمایش بی همتا با پنل کم نظیر SUPER AMOLED و دوربین بسیار برتر یادتون رفت. انحنای دو لبه در اس 6 اج هم یادتون رفت.
    1000000000000000000000000% GALAXY S6 و S6 edge

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH