سایانوژن به همکاری خود با وان‌پلاس خاتمه می‌دهد!

سایانوژن و وان‌پلاس بالاخره پس از ۴ ماه که صحبت از خاتمه یافتن همکاری این دو شرکت به میان آمده، رسما به این همکاری پایان دادند. سال گذشته، وان‌پلاس، تلفن هوشمند سطح بالای خود را وارد بازار رقابت کرد و دستگاهی را به نام One Plus One عرضه کرد که مشخصات یک پرچمدار را  داشت و در عین حال با قیمتی بسیار مناسب در دسترس مشتریان قرار گرفت. این تلفن هوشمند از زمان عرضه خود با سیستم عامل سایانوژن که یکی از رام‌های سفارشی بسیار محبوب اندروید محسوب می‌گردد، ارائه می‌شد. در هر حال، پس از ورود گوشی مورد بحث به بازارهای هند و مشکلاتی که در این کشور برای سیستم عامل سایانوژن به‌وجود آمد، وان‌پلاس تصمیم گرفت تا از یک رام مخصوص به خود بهره گیرد.

one-plus-one-event-3.1_story

علاوه بر این، وان‌پلاس شروع به توسعه سیسم عاملی بنام OxygenOS نموده که در واقع بر پایه اندروید است. این یعنی دیگر خبری از سایانوژن در گوشی‌های این شرکت نخواهد بود. این درحالیست که سایانوژن توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت مورد پشتیبانی و حمایت‌های مالی قرار گرفته تا سهم آن بیشتر از زمان حاضر شود.

در کنفرانس جهانی اینترنت موبایل که در شهر پکن برگزار شده، آقای Kirk McMaster مدیر عامل سایانوژن اعلام کرد که تلفن هوشمند وان‌پلاس بدون بهره بردن از سیستم عامل سایانوژن هیچ‌گاه نمی‌توانست به موفقیت کنونی دست یابد و این در شرایطی است که موسس شرکت، آقای Steve Kondik بر این باور است که دو شرکت مورد اشاره اهداف و برنامه‌های متفاوتی داشته و دیگر نمی‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. هم اکنون سایانوژن به دنبال شرکای تجاری چینی در بخش توسعه خود هستند تا بتوانند پلتفرمی را ایجاد نمایند که قادر به رقابت با اندروید گوگل باشد.

مشخصا گوشی‌های جدید OnePlus از این پس با سیستم عامل سایانوژن عرضه نخواهند شد، اما افرادی که قبلا تلفن هوشمند این شرکت را با سیستم عامل یاد شده خریداری نموده‌اند، همچنان قادر به استفاده از آن بوده و بروزرسانی‌های جدید نیز برای دستگاه‌های این افراد منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH