از قوی‌ترین گوشی دنیا (Optimus G) بیشتر بدانید

ال‌جی باز هم یک گوشی هوشمند فوق‌العاده را وارد بازار می‌کند و آنگونه که مقامات این شرکت می‌گویند، این محصول علاوه بر عملکرد بسیار عالی، امکانات شگفت‌انگیزی نیز دارد. برای تحقق این هدف سه شرکت خواهر ال‌جی یعنی LG Chem ،LG Display و LG Innotek از همان مراحل نخست ساخت گوشی به یکدیگر ملحق شدند و هر یک با ارائه بهترین فناوری‌ها و ابتکارات خود محصولی ساختند که استاندارد گوشی‌های هوشمند جهان را از نو تعریف کرد. این محصول که نخستین گوشی چهار هسته‌ای LTE جهان لقب گرفته است از جدیدترین پردازشگر اسنپ‌دراگون کوآلکام موسوم به S4 Pro APQ8064 بهره می‌برد و علاوه بر سرعت پردازش بسیار بالا، باتری بادوام‌تری هم دارد و در قالب بدنه باریک‌تری عرضه خواهد شد. نمایشگر روشن‌تر و همچنین فناوری جدید نمایشگرهای تاچ از دیگر مشخصه‌های اصلی این گوشی هوشمند است.
LG Chem قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت کره‌ای تولید کننده مواد شیمیایی است که اسم و رسم خوبی هم در صنعت تولید باتری خودروهای برقی در سطح جهانی دارد. باتری جدید ساخت این شرکت بی‌آنکه بر وزن و یا ابعاد آن افزوده شده باشد، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر است و همین خلاقیت نیز باعث مطرح شدن نام این شرکت در سطح جهانی شده است. باتری‌های استاندارد گوشی‌های موبایل تا 500 مرتبه شارژ در بهترین حالت خود باقی می‌مانند که به لطف فناوری جدید ارائه شده توسط شرکت LG Chem باتری طراحی شده برای گوشی جدید ال‌جی در عین حال که با همان ابعاد استاندارد ارائه شده از ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری برخوردار می‌باشد، کارایی آن در حدود 60 درصد بیش‌تر از باتری‌های معمولی است. چرخه عمر این باتری جدید برابر با 800 مرتبه شارژ است که درگوشی‌های موبایل امری بی‌سابقه تلقی می‌شود. مشارکت کمپانی LG Display با این پروژه که از جمله مطرح‌ترین غول‌های تولید نمایشگر در کره محسوب می‌شود نیز به ساخت نمایشگری با روشنایی بیشتر و مصرف برق کم‌تر نسبت به انواع AMOLED انجامید. فشردگی پیکسل‌های این نمایشگر که +True HD IPS نام دارد برابر با 1280×768 است و از فناوری جدیدی به نام Stripe RGB IPS Panel در ساخت پنل آن بهره گرفته شده است که این دو فاکتور مهم به ساخت نمایشگری با وضوح به مراتب بیشتر نسبت به نمایشگرهای AMOLED انجامیده است.
دکتر جانگ سئوک پارک رئیس و مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ال‌جی الکترونیکس در رابطه با این الحاق اینچنین اظهار می‌کند: «همکاری نزدیک ما با این سه شرکت سطحی از کنترل بر کار را ایجاد نمود که تنها شمار معدودی از رقبای‌مان در همکاری با شرکای خود آن را تجربه کرده‌اند». وی همچنین افزود: «تردیدی نیست که این گوشی جدید، شرایط را به نفع ما تغییر خواهد داد چرا که در ساخت آن از برترین فناوری‌های تولیدی شرکت‌های خواهر خود بهره گرفته‌ایم و در اجرای این پروژه نیز تنها یک هدف را دنبال کردیم و آن ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان عزیزمان بود که جز در سایه این همکاری محقق نمی‌شد».
این نمایشگر قادر است 470 نقطه نورانی را ایجاد کند و مصرف برق آن 70 درصد کم‌تر از مواقعی است که پیش‌زمینه‌های سفید را نمایش می‌دهد. از جمله مشکلات رایجی که در نمایشگرهای AMOLED مشاهده می‌شود، سوختن صفحه نمایش است که به لطف فناوری جدید به کار گرفته شده در نمایشگر این گوشی به کلی مرتفع شده است. LG Innotek یکی دیگر از شرکت‌هایی است که با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش تحقیق و توسعه خود و همکاری نزدیک با LG Display موفق به ساخت نوعی نمایشگر ترکیبی موسوم به G2 Touch شده است. این نمایشگر ترکیبی سطحی و یکپارچه دارد و برخلاف نمایشگرهای تاچ معمولی فاصله‌ای میان شیشه و پنل LCD آن وجود ندارد. به موجب همین خلاقیت قطر پنل نمایشگر در حدود 30 درصد کاهش یافته و دیگر زمانی که انگشتان شما سطح آن را لمس می‌کند فاصله‌ای میان تصویر و سطح انگشتان شما نخواهد بود.

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH