ویندوز 8 با امکانات 7

همه علاقه‌مندان ویندوز منتظر عرضه و رونمایی رسمی نسخه جدید مایکروسافت هستند (علاقه‌مندان مک به اینجا مراجعه کنید) ولی نسخه‌های پیش‌نمایش و درز شده از ویندوز جدید، باعث ناامیدی بعضی از کاربران و ادامه برتری ویندوز 7 بین تمام ویندوزهای شرکت مایکروسافت شده است. نگرانی کاربران بیشتر از دو ویژگی استفاده از منوی استارت و همچنین گرافیک شیشه‌ای تسکبار و پنجره‌ها است که با 7 رونمایی شدند و با 8 از بین رفتند!

البته بهتر است بدانید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. فقط با ما همراه باشید تا آموزش استفاده از این امکانات را در نسخه جدید ویندوز به شما آموزش دهیم.

حالت شیشه‌ای Aero

ایتدا نرم‌افزار مورد نیاز این کار را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود حالت آئرو برای ویندوز 8

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تنظیمات (DWM (Desktop Window Manager ویندوز 8 را مطابق میل خود تغییر دهید. البته باید توجه کرد که این برنامه هنوز قبل از عرضه رسمی Win8 طراحی شده و وجود مقداری باگ و اشکالات هنگام کار با ویندوز معقول بنظر می‌رسد.

 استفاده از برنامه بسیار آسان و رابط کاربری ساده‌ای دارد. در قسمت Colors می‌توانید رنگ پنجره‌ها و تسکبار را تغییر دهید. البته با غیرفعال کردن Window Colorization می‌توانید تمام پنجره‌ها را سفید ببینید و فقط رنگ تسکبار را تغییر دهید.

Aero8Tuner_2012-09-01_12-28-30

Aero8Tuner_2012-09-01_12-31-15

رنگ تسکبار و پنجره‌ها را نیز از این قسمت می‌توانید عوض کنید.

Color Palette

متاسفانه مقدار شفافیت را نمی‌توان همانند ویندوز 7 تغییر داد ولی می‌توانید با استفاده از گزینه High Contrast Mode پنجره‌ها را بطور کامل (من در 7 هم از کاملا شفاف استفاده می‌کنم) شفاف کنید.

Program Manager_2012-09-01_12-32-04

این برنامه با هر دو نسخه 32 و 64 بیتی ویندوز هشت قابل استفاده می‌باشد.

استارت منو

طبق معمول ابتدا برنامه زیر را دانلود و نصب کنید.

دانلود استارت منو برای ویندوز 8

باز همانند برنامه قبلی کار خاصی برای انجام دادن ندارید ولی برای تنظیمات بیشتر می‌توانید همان‌طور که در عکس‌ها نشان داده شده، مقداری حس کنجکاوی خود را فعال کرده و به جستجوی امکانات این برنامه بپردازید. تقریبا همه گزینه‌ها از جمله کادر جستجو، آخرین برنامه‌های باز شده و … وجود دارند. البته که تفاوت‌هایی را با استارت ویندوز 7 از لحاظ عملکرد و اشکالات موجود حس خواهید کرد.

هر نکته مبهم و یا جالبی! در این مورد کشف کردید، با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

Start8 Classic

برای انتقال بین حالت پیش‌فرض و حالت برنامه کافی است روی دکمه استارت راست کلیک کرده و آن را خاموش کنید.Start8 Right Click

Right Click More options

Start8 Pin

این برنامه با هر دو نسخه 32 و 64 بیتی ویندوز 8 سازگار هست.

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH