اپل واچ روی دست‌هایی که تتو شده‌اند به درستی کار نخواهد کرد

Apple-Watch-16

اگر روی دستتان تتو دارید، لطفا اپل واچ نخرید، چون این ساعت هوشمند روی مچ‌هایی که تتو دارند به درستی کار نمی‌کند. تنها پس از چند روز از آغاز کار اپل واچ، چندین تن از کاربران در شبکه‌های اجتماعی توییتر، ردیت و دیگر کانالهای اجتماعی، گزارش کردند که این ساعت هوشمند اتصالش را زمانی که روی تتو قرار می‌گیرد از دست داده و ضربان قلب را بدرستی نشان نمی‌دهد.

از آنجایی که اپل واچ برای مطمئن شدن از اینکه روی مچ صاحبش است کد امنیتی می‌خواهد، این مشکل می‌تواند خیلی زود برای این شرکت حسابی مشکل ساز شود.

در آزمایش‌های انجام شده توسط iMore روی این گجت هوشمند، مشخص شد که تتوهایی با رنگ روشن، کمتر برای آن مشکل ساز خواهند بود. در واقع می‌توان عملکرد این ساعت را بسته به رنگ و طرح تتوهای روی دست دانست.

این شرکت پیش از این‌ها روی وب سایتش اعلام کرده بود که ممکن است اپل واچ به دلایل مختلف به درستی کار نکند، اما کارهایی است که می‌توانید با انجام آنها به بهترین طریق و با ثبات کامل ضربان قلبتان را بخوانید.

البته شرکت اشاره واضحی به چیزهایی که ممکن است مانع کار این هوشمند شوند، نکرده بود.

اگر طریقه عملکرد اپل واچ در خواندن ضربان قلب را بدانید، احتمالا از وجود چنین مشکلی زیاد تعجب نخواهید کرد. شرکت این فن‌آوری را چنین توضیح می‌دهد:

خون قرمز است و نور قرمز را منتشر و نور سبز را جذب می‌کند. اپل واچ از LEDهای سبز رنگ با کمک فوتودیودهای حساس به نور برای تشخیص میزان نوری که از رگ‌ها می‌گذرد، استفاده می‌کند. زمانی که قلب می‌تپد، خون در رگ‌ها جریان پیدا کرده و جذب نور سبز بیشتر می‌شود، اما در میان ضربان این جذب کمتر است. اپل واچ با روشن کردن LEDهایش آن‌هم صدها بار در هر ثانیه، می‌تواند تعداد دفعاتی را که قلب در هر دقیقه می‌تپد، حساب کند.

از این فن‌آوری در دستبندهای سلامتی دیگری چون Charge HR و مایکروسافت بند هم استفاده می‌شود. جوهر استفاده شده در تتو می‌تواند مسائل را برای این فن‌آوری حسابی پیچیده کند.

احتمالا اپل برای این مشکل در آپدیت‌های بعدی چاره‌ای خواهد اندیشید. البته فعلا علاقه‌مندان به خرید اپل واچ می‌توانند به فروشگاه‌های این شرکت سر زده و پیش از پرداخت هزینه 350 دلاری برای داشتن ساعت هوشمند این کمپانی، آن را تست کنند و از اینکه برایشان به‌درستی کار خواهد کرد مطمئن شوند.

 

1 در مورد “اپل واچ روی دست‌هایی که تتو شده‌اند به درستی کار نخواهد کرد”

  1. چقدر بد.من روی دستم تتو دارم. یعنی واسه من هم قابل استفاده نیست 🙁 البته واسه من یه خورده پایین تر از مچ دستمه. خدا کنه مشکل نداشته باشه. چون خیلی وقته تو فکر خرید این ساعتم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH