لومیا ۶۴۰ یکی از اولین گوشی‌هایی است که ویندوز ۱۰ را دریافت خواهد کرد

Untitled-1اخیرا ویدئویی جدید از جانب مایکرسافت منتشر شده که در آن تلفن هوشمند لومیا ۶۴۰ به عنوان اولین گوشی‌ ویندوزفونی مشخص شده که بروزرسانی ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل را دریافت خواهد کرد. بر طبق اعلام مایکروسافت، این محصول که انتظار می‌رود در آمریکا و توسط اپراتورهای T-Mobile، MetroPCS و AT&T عرضه شود، بروزرسانی یاد شده را در اواخر سال میلادی جاری دریافت خواهد کرد.

اما در کنار صحبت‌هایی که در مورد بروزرسانی مورد بحث شده، آقای Korpela  گفته که لومیا ۶۴۰ یک دستگاه رده بالا خواهد بود. این گوشی به صفحه نمایشی ۵ اینچی مجهز است که رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند. چگالی پیکسلی صفحه نمایش این دستگاه ۲۹۴ppi است. مغز متفکر محصول مورد بحث پرازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۱۰ بوده که فرکانس کاری هر هسته آن نیز بر روی 1.2 گیگاهرتز تنظیم شده و یک گیگابایت حافظه رم پردازشی نیز به اجرای بهتر برنامه‌ها در این تلفن‌هوشمند کمک می‌کند. لومیا ۶۴۰ دارای حافظه داخلی ۸ گیگابایتی است و البته برای افرادی که نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارند، امکان افزایش این بخش از طریق کارت حافظه جانبی microSD تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر نیز وجود دارد. دوربین اصلی دستگاه ۸ مگاپیکسلی است و در کمال تعجب دوربین جلو از سنسوری ۹ مگاپیکسلی بهره گرفته که برای ثبت تصاویر سلفی بسیار مناسب است. باتری گوشی یاد شده نیز ظرفیتی ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد.

از آنجا که چند ماه دیگر تا عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل فاصله داریم و با توجه به اینکه لومیا ۶۴۰ اولین محصول مایکروسافت در بخش گوشی‌های هوشمند است که به این سیستم عامل مجهز خواهد بود، احتمالا ردموندی‌ها انتظار آمار فروش خوبی را برای آن دارند.

5 در مورد “لومیا ۶۴۰ یکی از اولین گوشی‌هایی است که ویندوز ۱۰ را دریافت خواهد کرد”

  1. زیرا تلفن های ویندوزی امکانات زیادی نداره فقط دوربین های با کیفیتی دارن همچنین آبدیت هاش دیربه دیر واسش میاد

    1. حسین باقری

      دوست عزیز اگه بحث سر اپدیت شدن باشه که گوشیهای وینفونی خیلی از اندرویدیها جلوترن.

      نمونه ش لومیا 520.

      در مورد امکاناتم من که هیچ کمبودی رو وینفون احساس نمیکنم.

      کمبود تعداد برنامه های وینفونم رو استورش به این دلیله که مث گوگل پلی از هر برنامه 100 تا با اسمهای مختلف وجود نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH