آئودی فناوری جدیدی را به چراغ اتوموبیل‌هایش می‌آورد!

کمپانی صاحب نام آئودی که در عرصه خودرو‌ فعالیت می‌کند چراغ‌های خاص خود را بر روی محصولاتش قرار می‌دهد که چراغ‌های لیزری و ماتریکسی نامیده می‌شوند اما حال این کمپانی در نظر دارد تا با ادغام تکنولوژی ماتریکسی و LED، یک نوع چراغ جدید را طراحی کند که هم برای راننده خودرو آئودی خوش آیند باشد و هم برای راننده‌ای که از طرف مقابل نزدیک می‌شود.

audi-headlights

این فناوری باعث می‌شود در زمانی که راننده مقابل به اتومبیل شما نزدیک شد چراغ LED بخشی را که به چشم راننده مقابل برخورد می‌کند خاموش نماید و بخشی را که در برابر راننده خودرو آئودی قرار دارد همچنان روشن نگه دارد تا نور چراغ میزان بینایی راننده مقابل را نیز در جاده شب کاهش ندهد.

audi

البته آئودی تصمیم دارد تا از لیزر نیز در این نوع چراغ‌ها بهره ببرد که باعث می‌شود نور به‌صورت مستقیم و گیراتر به بخش جلویی خودرو بتابد و دید بهتری را در اختیار راننده قرار دهد. با کمک این تکنولوژی خودرو میزان فاصله از راننده جلویی را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن شرایط نوری را به‌صورت خودکار تنظیم می‌نماید و برای این کار نیز از میکرو آینه‌ها بهره می‌گیرد. با کمک این فناوری زمانی که شما با سرعت پایین رانندگی می‌کنید چراغ‌ها نور را به‌صورت گسترده‌تر پخش می‌کنند و زمانی که شما در حال رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه هستید، نور به‌صورت مسقیم و جمع و جورتر پخش می‌شود.

البته آئودی فعلا اعلام نکرده که این نوع چراغ‌ها که LED-matrix نامیده می‌شوند چه زمانی در بخش جلویی خودرو‌های این شرکت قرار خواهند گرفت اما احتمال می‌رود که با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شود.

1 در مورد “آئودی فناوری جدیدی را به چراغ اتوموبیل‌هایش می‌آورد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH