با مشخصات سخت افزاری اپل واچ آشنا شوید!

چندی پیش کمپانی اپل ساعت هوشمند خود را با نام اپل واچ معرفی کرد اما به ارایه مشخصات سخت افزاری آن نپرداخت و تنها اطلاعات مختصری از کارایی آن را منتشر کرد. حال با ورود این محصول به بازار، کاربران شکم آن را گشوده‌اند تا اطلاعات بیشتری را در خصوص آن به‌دست آورند و اکنون شاهد اولین کالبد شکافی این محصول هستیم. زمانی که ساعت را باز کنید در ابتدا متوجه خواهید شد که اپل واچ،‌ ترکیبی از محصولات مختلف کمپانی‌های گوناگون است و در داخل آن قطعاتی از Broadcom، Elpida، توشیبا و سن‌دیسک دیده می‌شود.

Teardown-shows-Apple-Watch-S1

بر روی اپل واچ یک پردازنده تولید شده توسط خود اپل قرار گرفته است که S1 نامیده می‌شود، چیپست Broadcom موجود بر روی این محصول BCM43342 است که امکانات وای-فای، بلوتوث، NFC و رادیو FM را فراهم می‌کند ولی FM در واقع چندان هم در این محصول مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. گیرنده NFC نیز تنها برای پرداخت‌های مالی از طریق اپل Pay تعبیه شده است.

بر روی اپل واچ یک حافظه رم 512 مگابایتی از سوی کمپانی Elpida قرار گرفته است و حافظه داخلی آن نیز 8 گیگابایتی است که توسط کمپانی‌های سن‌دیسک و توشیبا تولید شده. سنسور شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز توسط چیپست STM تقویت می‌شود و ژست‌های لمسی نیز بر عهده ADI قرار داده شده است. شارژ بی‌سیم اپل واچ نیز توسط چیست ساخته شده IDT انجام می‌شود.

ABI مدعی شده که S1 بر روی اپل واچ باعث می‌شود که تمام قطعات به‌خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و چیپست STM باعث شده که سنسور‌های ژیروسکوب و شتاب سنج برای اولین بار با یکدیگر ترکیب شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH