آیا گوشی ال‌جی جی ۴ مجهز به فناوری Quick Charge 2.0 است؟

G4_Genuine-Leather2یکی از برترین ویژگی‌های چیپست‌های اسنپدراگون، قابلیت Quick Charge 2.0 است که تنها در چند دقیقه می‌تواند تلفن‌هوشمند را شارژ کند. اما تمامی دستگاه‌هایی که از پردازنده اسنپدراگون بهره می‌برند از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند. این مسئله حتی در صورتی که از وجود چنین قابلیتی در گوشی‌ خود مطمئن باشید هم ممکن است پیش بیاید و دستگاه شما این قابلیت را نداشته باشد!

یکی از اسمارت‌فون‌هایی که به همین صورت است، ال‌جی جی ۴ بوده که از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ بهره گرفته. کوالکام با قاطعیت زیادی اعلام کرده بود که Quick Charge 2.0 در این گوشی فعال است. البته که باید اینگونه باشد، اما در مورد جی ۴ مسئله فرق می‌کند و در پاسخ به این سوال که آیا جی ۴ از قابلیت مورد بحث پشتیبانی می‌کند یا خیر باید بگوییم خیر.

در بسیاری از مواقع شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند ممکن است بدون ارائه توضیح خاصی، برخی از اجزا و قابلیت‌های موجود در محصولات خود را فعال یا غیرفعال کنند. به همین صورت ال‌جی تصمیم گرفته تا قابلیت Quick Charging 2.0 را در جی ۴ فعال نکند. این تلفن هوشمند همچنان به آرامی شارژ می‌شود و در حدود ۱۲۷ دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری ۳۰۰۰ میلی‌امپرساعتی آن کاملا شارژ گردد.

البته این اولین باری نیست که یک تولیدکننده، برخی از ویژگی‌های پردازنده‌های اسنپدراگون را غیرفعال کرده. برای مثال ال‌جی در تلفن‌هوشمند جی فلکس ۲ که از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می‌برد قابلیت‌های صوتی مخصوص را فعال نکرده، و دلیل اینکار احتمالا عدم وجود بلندگو در جلو دستگاه بوده. اچ‌تی‌سی در گوشی هوشمند M9 خود هر دو قابلیت Quick Charge و بهینه سازی صوتی را فعال کرده است.

بنابراین مشخص شده که جی ۴ از قابلیت‌های شارژ سریع بهره نگرفته. خوشبختانه این شرکت کره‌ای نظرش را در مورد فناوری مورد اشاره تغییر خواهد داد، بخصوص از زمانی که شروع به فعال کردن ویژگی‌هایی مخصوص در پرچمداران خود نموده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH