اچ‌پی از نسل جدید رایانه‌های رومیزی خود رونمایی کرد

۱پس از معرفی لپ‌تاپ‌های جدید و هیبریدی، حالا اچ‌پی سری جدید از رایانه‌های رومیزی خود را معرفی کرده که شامل سیستم‌های اقتصادی، سیستم‌های قدرتمند و سیستم‌هایی یکپارچه All-in-one می‌شوند.

بسیاری از تولید‌کنندگان رایانه‌های رومیزی مدتی است که به طراحی و تولید لپ‌تاپ‌های باریک و هیبردی مشغول شده‌اند. در واقع پس از مدتی طولانی، این اولین بار است که شاهد معرفی چند رایانه رومیزی به صورت همزمان از جانب یک تولیدکننده هستیم. اما اینگونه رایانه‌ها همیشه به ازای پولی که بابت آن‌ها می‌پردازیم کارایی و عملکرد بهتری را برایمان به ارمغان می‌آورند، علاوه بر این، امکان ارتقا قطعات مختلف در رایانه‌های رومیزی وجود دارد که این مورد برای بسیاری از افراد یک امکان بسیار اساسی است.

حالا برای سال ۲۰۱۵ اچ‌پی از چند رایانه‌ رومیزی جدید خود رونمایی کرده که یکی از آنها به صورت All-in-one بوده و شبیه به iMac بنظر می‌رسد.

۲مدل اول HP Pavilion Tower نام دارد که رنگی‌هایی زیبا را ارائه می‌دهد و قیمتی بسیار خوب دارد که از ۵۰۰ دلار در آمریکا شروع می‌شود. این دستگاه در رنگ‌های سفید، نقره‌ای یا قرمز ارائه شده و جنس بدنه روبروی آن پلاستیکی است که بر رویش یک طرح حکاکی شده. برخی از پورت‌ها و یک درایو نوری همگی به صورت افقی از بالا تا پایین چیده شده‌اند. در پایین دستگاه لوگوی Bang & Olufsen وجود دارد که همکاری جدید اچ‌پی و شرکت Danish را نشان می‌دهد. پیش از این اچ‌پی با شرکت Beats برای بخش صوتی خود همکاری داشت.

این رایانه رومیزی از نسل چهارم پردازنده‌های core i3 و i5 یا i7 بهره گرفته و سری دیگری نیز به پردازنده‌های AMD سری A4 تا A10 مجهز شده‌اند و در همه این مدل‌ها از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GTX 745 و نیز ۳ ترابایت فضای ذخیره سازی بهره گرفته شده.

۳مدل دیگر اما با نام HP Envy Tower شناخته می‌شود که همانند مدل قبلی شامل درایو نوری و پورت‌ها به همان صورت است اما بدنه جلویی آن از جنس فلز ساخته شده. کارت گرافیک‌های در نظر گرفته شده برای این محصول Nvidia GTX 980 یا AMD Radeon R9 380 هستند و نیز از نسل چهارم پردازنده‌های سری Core i5 و  i7 یا AMD سری A8 تا FX به عنوان مغز متفکر این رایانه بهره گرفته شده است.

بالارده‌ترین دسکتاپ معرفی شده جدید اچ‌پی Envy Phoenix است. این محصول نیز ظاهری ایستاده مانند مدل‌های قبلی دارد و درایو نوری آن در روبرو به همان شکل جا داده شده، اما این‌بار جنس روبروی آن از آلومینیوم و فلز مشکی بورس خورده بسیار زیبا ساخته شده و چراغ‌های LED قرمز رنگ که در روبروی این دستگاه قرار دارند، آن را شبیه رایانه‌های موجود در فیلم‌های علمی تخیلی کرده است.

اچ‌پی گفته که Spectre برای مشتریانی است که نیاز به بهترین نرخ فریم گرافیکی دارند و عملکرد قدرتمندی را برای گیمینگ و کارهای سنگین می‌خواهند. بنابراین این دستگاه نیز به نسل چهارم پرازنده‌های اینتل سری Core i5 تا i7 تجهیز شده و در کنار آن از کارت گرافیک‌های قدرتمند Nvidia GTX 980 یا AMD Radeon استفاده شده است.

اما اگر کسی به دنبال سیستمی برای استفاده جدی در گیمینگ باشد با پرداخت مبلغی اضافه می‌تواند برخی از گزینه‌های اختیاری را نیز به دستگاه خود اضافه کند. مثلا پردازنده‌های سری K اینتل Core i7 که بسیار قدرتمند هستند. همچنین سیستم خنک کننده مایع که می‌توان در کنار این سیستم گنجاند، را می‌تواند با پرداخت مبلغ اضافه تهیه نمود.

۴درحالیکه ما چند رایانه ایستاده رومیزی زیبا و جالب را از اچ‌پی شاهد بودیم، اما رایانه رومیزی All-in-one نیز یکی دیگر از محصولات معرفی شده جدید این شرکت است. نام این دستگاه HP Pavilion است و یک رایانه کامل است.

صفحه نمایش این محصول 21.5 یا 23 و یا 27 اینچی بنا به نیاز شما قابل تهیه است که ظاهری بسیار شبیه به iMac های جدید اپل از نظر طراحی دارد. پشت این صفحه نمایش از جنس پلاستیک است و بر رویش طرح نقطه نقطه حک شده. پورت‌ها و اتصالات دستگاه در پشت آن قرار دارند که می‌توانید به راحتی هر نوع کارت و پورتی را در آنجا پیدا کنید.

۵یک درایو نوری نیز در پشت و لبه سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته است این محصول نیز از پردازنده‌های نسل چهارم اینتل سری Core i3 و i5 یا i7 بهره گرفته و یا از پردازنده‌های AMD در آن استفاده شده است. کارت گرافیک نیز بنا به نیاز مشتریان قابل انتخاب است که می‌توان یکی از کارت‌گرافیک‌های AMD Radeon R7 A330 یا A360 cards را انتخاب نمود. فضای ذخیره سازی داخلی این محصول هم ۳ ترابایت در نظر گرفته شده است.

رایانه Pavilion All-in-one از تاریخ ۲۸ ژوئن و با قیمت ۶۴۹ دلار برای مدل پایه در دسترس خواهد بود. اما مدل رومیزی Pavilion از ۱۰ ژوئن با قیمت پایه ۴۴۹ دلار عرضه خواهد شد. دو مدل HP Envy و HP Envy Phoenix نیز در ۱۰ ژوئن و به ترتیب با قیمت ۶۹۹ و ۸۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شوند. اچ‌پی هنوز در مورد تاریخ و قیمت این محصولات برای بازارهای جهانی سخنی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH