6 دلیل برای آنکه بدانید آیفون 6 از گلکسی اس 6 برتر است!

در بازار کنونی اسمارت فون‌ها، گلکسی اس 6 را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های اندرویدی بازار دانست که خرید آن هیچ‌کس را پشیمان نخواهد کرد. البته برای این انتخاب دلایل زیادی نیز پیش روی کاربران وجود دارد، از دوربین فوق العاده و سخت افزار قدرتمند گرفته تا طراحی جدید و زیبا و البته ویژگی‌های دیگر! با اینکه هم اکنون در بازار نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد، اما این محصول رقیبی قدرتمند برای HTC One M9 و پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی G4 به شمار می‌رود که البته می‌توان به پیروزی آن نیز بیشتر امید داشت!

You-prefer-the-more-intuitive-and-user-friendly-albeit-less-feature-rich-platformuser-interface-combination

اما این رقابت با پرچم‌دار اپل یعنی آیفون 6 کمی متفاوت است! آیفون 6 که سال گذشته میلادی وارد بازار شد، هنوز طرفداران و البته دشمنان خاص خود را دارد! اما دلیل این انتخاب متفاوت و البته تفاوت‌های این دو محصول در چیست؟

بالاخره باید پذیرفت که این دو محصول علیه هم رقابت تنگاتنگی را آغاز کرده‌اند و هر یک نیز در تلاش‌اند تا آن یکی را از راه خارج کنند.

در اینجا سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین تفاوت‌های این دو محصول را با باهم بررسی کنیم! مواردی که در اینجا مطرح می‌شود، ویژگی‌های مهم و کلی این دو محصول بوده و مجال پرداختن به سایر ویژگی‌های ریز و کوچک این دو پرچم‌دار نبوده است!

رابط کاربری

به طور کلی، تاچ ویز سامسونگ را می‌توان پکیجی از مشکلات دانست! البته شکی در ویژگی‌های مفید این رابط کاربری نیست، اما سنگینی آن باعث لگ‌های متفاوتی می‌شود که گاه اعصاب کاربر را به هم می‌ریزد! هرچند سامسونگ در نسخه جدید سعی در سبک سازی این رابط داشته است، اما باید پذیرفت که iOS و رابط کاربری خاصش، به هیچ وجه مشکلات این چنینی را نداشته و بسیار سبک و البته بدون هنگ است.

همان‌طور که گفتیم، تاچ ویز در Galaxy S6، بسیار سبک‌تر از نمونه‌های پیشین است، اما بازهم نمی‌توان آن را در حد iOS دانست. البته ذکر این نکته ضروری است که اندروید و در کنار آن تاچ ویز، از لحاظ کاربردهای نرم‌افزاری و ارتباط بین دستگاه‌های دیگر، بسیار قدرتمند بوده و iOS به هیچ وجه به گرد پای آن نیز نمی‌رسد! هرچند، شاید این ویژگی برای خیلی از کاربران مهم نباشد.

جا ماندن اثر انگشت بر روی قاب پشتی!

وجود گوریلا گلس 5 بر روی قاب پشتی گلکسی اس 6، به نظر بسیار مفید می‌آمد، اما باید این گوشی را داشته باشید تا کارکرد آن را ببینید! گلکسی اس 6 با وجود ظاهر شیشه‌ای و زیبایش، به راحتی پذیرای هر گونه چربی و آلودگی روی انگشتان و دستان شماست.

You-dont-want-oily-fingerprint-smudges-at-the-back-of-your-phone

اما در مقابل آیفون 6، به لطف قاب آلومینیومی خاصش، پذیرای هیچ لکه‌ای نیست. البته ذکر این نکته ضروری است که لغزنده بودن سطح آیفون و امکان سر خوردن آن بسیار زیاد است و در مقابل S6 از این مشکل رنج نمی‌برد.

یک پرچم‌دار فلزی!

با وجود اینکه گلکسی S6 و برادر دو قلویش S6 Edge از لحاظ طراحی بیرونی، در برخی نقاط بسیار شبیه به رقیب خود یعنی آیفون هستند، اما خب ممکن است برخی از این کاربران به جنس شیشه‌ای قاب پشتی این پرچم‌دار حس خوبی نداشته باشند. البته قبلا اپل از این طراحی در دو محصول iPhone 4 و iPhone 4s نیز بهره برده بود.

1565620633.iphone-6-box-packed

دستگاهی با تمام امکانات

شما از اپل آیفون چه می‌خواهید؟ بله شاید هر آنچه که در محصولات دیگر بازار یافت می‌شود، در آیفون نبوده و نباشد! شاید شبیه به پرچم‌داران اندرویدی بازار که لبریز از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هستند، آیفون نتواند نیازهای شما را رفع کند.

بله آیفون از لیزر جهت فوکوس برخوردار نبوده و از لرزش گیر اپتیکال نیز بهره نمی‌برد، اما باید پذیرفت که دوربین همین محصول بدون هیچ امکانات خاصی که بر روی آن مانور داده شود، می‌تواند بهترین عکس‌های ممکن را برای شما ثبت کند.

IPhone_6_unboxing

خواستار به روز رسانی سیستم عامل هستید؟

وقتی اپل نسخه‌ای جدید از سیستم عامل معروف خود را عرضه می‌کند، آن را جهت استفاده و بهره برداری اکثر محصولات خود آماده می‌کند. این بروزرسانی به راحتی در قسمت تنظیمات گجت شما قابل انجام است.

در سوی مقابل، مهم نیست که سامسونگ سالی چند پرچم‌دار وارد بازار کند یا اصلا بروزرسانی محصول جدیدش را در برنامه کاری خود دارد یا نه! بالاخره بروزرسانی سیستم عامل اندروید واقعا طول می‌کشد.

You-want-timely-OS-updates

تجربه‌ای متفاوت …

اپل و محصولاتش، تجربه‌ای متفاوت از کار با چند گجت را در اختیار شما می‌گذارند. یک بهینه سازی قدرتمند نرم افزاری و سخت افزاری که باعث می‌شود از کمترین امکانات، بهترین بهره برداری انجام شود!

شاید شما نتوانید در میان محصولات اندرویدی، پرچم‌داری را پیدا کنید که با تنها یک گیگابایت رم، هنگ نداشته باشد! اما آیفون به راحتی به این مهم دست یافته است.

البته این بدان معنی نیست که شما از خرید S6 پشیمان خواهید شد! اما باید پذیرفت که هنوز اپل و محصولش، به جز قیمت بالا، ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارند!

You-care-about-the-whole-experience

18 در مورد “6 دلیل برای آنکه بدانید آیفون 6 از گلکسی اس 6 برتر است!”

  1. ینی خاااااک تو سر اونایی که اپل رو برتر میدونن. من یه سال اپل داشتم اما در مقابل سامسونگ مفت هم نمی ارزه. این همه امکانات و صفحه نمایش عالی و جدیدا هم چیپست هایی که خود سامسونگ تولید میکنه برتریش رو بر اپل نمایان میکنه.

  2. من یکی اندازه موهای سرم قبل خرید سامسونگ و ایفون تحقیق کردم ایفون گوشیی هست که باید داشته باشیش هیچیش قابل قیاس نیست همه چیزش عالیه سامسونگ هم دیدم فقط ساسمسونگ صفحه خوبی داره که در قیاس با اپل هیچه من خودم میخواستم سامسونگ بگیرم ولی الان یه ماهه ایفون دارم خداییش ایفون بی نظیره و همون وقت به دوستام گفتم الکی نیست کسایی که ایفون میخرن گوشی دیگه ای بعدا بجز ایفون نمیخرند باطریش هم که میگن کمه روی کاغذه در عمل هیچ گوشیی بهش نمیرسه

  3. سلام ، من خودم آیفون دارم و پسرم سامسونگ ، از دید من این مقاله جانبدارانه و به دور از واقعیت های موجوده
    محدودیت های مسخره آیفون در ایران نادیده گرفته شده

  4. اصالت کیلو چند؟ آیفون بیشتر یک وسیله برای خودنماییست. اکثر افرادی که به امکانات و قابلیتهای گوشی در مقابل قیمت اهمیت میدن سامسونگ رو انتخاب میکنند. اکثر اونایی هم که صرفا به گوشی به عنوان وسیله ای برای کلاس گذاشتن آیفون رو.
    خوب طبیعی هست که آیفون سیستم عاملش بهتر و سریعتره و دوربینش خوبه ولی سختی استفاده هم به تناسب تدابیر امنیتی رو داره و صد البته قیمت خیلی گذاف. خداییش من اپل رو نصف قیمت بدن شاید برای خردش فکر کنم. در فعل حال note 3 دارم. راضیم ازش.

  5. سامسونگ بهترین گوشی دنیاست ولی از نظر آمریکای جنوبی – چین و آفریقا و همینطور خاورمیانه.
    آیفون هم بهترین گوشی دنیاست از نظر آمریکای شمالی – ژاپن و اروپا.
    سامسونگ فقط یه کپی ناقص از آیفون هست. باز صد رحمت به ال جی و اچ تی سی و سونی و هوواوی که اصالت دارن.
    اگر آیفون گرونه چون یه برند لوکس و با کیفیت هست.
    چرا آدم باید همون پول رو برای گلکسی اس 6 بده که اصالت نداره و سیستم عاملش هم مجانیه؟

    1. قیمت نوت 4 رو با آیفون 6 پلاس مقایسه کن تقریبا دوبرابر! اونوقت چی داره که نوت 4 نداره خداییش؟
      فک کنم خریداران اپل پول رو چرک کف دست میدونن فک کنم دوس ندارن چرک نگه دارن!!!!!

  6. خخخخخخخخ ال جی لقب بهترین گوشی اندرویدی رو داره یادتون نره ویندوز فون هم یکی از بهترین سیستم عامل هاسا و این که اصن هنگ و لگ تو کارش نیست

  7. سهیل اسکندری

    القاب GALAXY S6
    1. نوآورانه ترین محصول تا کنون
    2. دارای بهترین صفحه نمایش در میان گوشی ها، فبلت ها و تبلت ها
    3. دارای بهترین دوربین در میان گوشی ها، فبلت ها و تبلت ها
    4. باتری فقط میلی آمپر نیست
    5. جزو نازک ترین و زیباترین گوشی ها تا کنون
    6. دارای بهترین پردازنده در میان گوشی ها، فبلت ها و تبلت ها
    7. خداحافظ پلاستیک
    8. غوطه ور رد پیکسل
    9. برای کسانی که همه چیز را یکجا می خواهند
    10. احساس خاص بودن
    11. جذابیت از دریچه واقعیت
    12. رکورد را می شکنم
    13. سنت شکن اما بااصالت
    14. تا می توانی مرا زمین بزن. آخ هم نمی گویم.
    15. گوریلاگلس 4 دوستت دارم
    16. حالا ببینم حسودان حرفی هم برای گفتن دارند؟
    17. ضد آب نیستم اما بیشتر از 30 دقیقه در آب می مانم و آخ هم نمی گویم.
    18. کیفیت را تجربه کن
    19. درس عبرتی برای سونی
    20. طعم پرچم دار تمام عیار و همه چیز تمام را تا می توانی بچش
    21. مرا در دست بگیر و به داشتنم افتخار کن
    22. آینده نگر به من می گن
    23. جادوی سامسونگ در آستین فلز و شیشه
    24. دنیای سامورایی سامسونگ در پرچمداری ظریف و حیرت آور
    25. اگر می توانید در برابر کارایی هایم رویم قیمت بگذارید
    26. خوش رنگ و لعاب
    27. گام های استوار سامورایی برای تصاحب جایگاهی خاص
    28. چشم حسودا کووووووووووووووووووووور بشه
    29. زمانی برای بازگشت قهرمان
    30. اوج خلاقیت را در اولین بااصالت فلزی سامسونگ بیابید
    31. سیاست ها، آرمان ها و اهداف جدید سامسونگ
    32. برتری در وقت اضافه
    33. سطح انتظاراتتان را تا می توانید بالا ببرید و براساس منطقی جدید نظم دهید
    34. روی دیگر یک پرچم دار
    35. معنای واقعی یک پرچم دار
    36. قدرتی بی نهایت پشت هر پیکسل
    37. قابلیت هایم را به رخ دوستان بکشید
    38. ششمین ستاره درخشان از کهکشان شیری سامسونگ
    39. همچنان پیشرو
    40. داستان یک اشرافی

    برترین گوشی های هوشمند سامسونگ تا به حال:
    1. SAMSUNG Galaxy S6 edge
    2. SAMSUNG Galaxy S6
    3. SAMSUNG Galaxy Note Edge
    4. SAMSUNG Galaxy Note 4
    5. SAMSUNG Galaxy S5
    6. SAMSUNG Galaxy Note 3
    7. SAMSUNG Galaxy A7
    8. SAMSUNG Galaxy S4
    9. SAMSUNG Galaxy ALPHA
    10. SAMSUNG Galaxy A5
    11. SAMSUNG Galaxy E7
    12. SAMSUNG Galaxy E5
    13. SAMSUNG Galaxy Note 2
    14. SAMSUNG Galaxy S3
    15. SAMSUNG Galaxy A3
    16. SAMSUNG Galaxy Note
    17. SAMSUNG Galaxy S2 plus
    18. SAMSUNG Galaxy S

    1. حسین باقری

      میگم شما یه اسکرین از این پیج بگیری و بفرسی دفتر نمایندگی خاورمیانه سامی حتما استخدام میشی ها.

      اس6 خوبه.

      اصن عالیه.

      ولی نه دیگه این همه تعصب.

  8. سهیل اسکندری

    متاسفم براتون آقای محمد سعید بهمنی! تیترتان خیلی جالب است. (6 دلیل برای آنکه (بدانید) آیفون 6 از گلکسی اس 6 برتر است!). البته مشخص است که شما طرفدار اپل هستید و برای کم نیاوردن همینطور دلایل الکی سر هم کردید گذاشتید داخل سایت. دلایل (خواستار سییستم عامل متفاوت هستید) و (تجربه ای متفاوت…) خیلی مسخره است. لطفا برای رفع تکلیفی اینگونه چرت و پرت ها رو داخل سایت نگذارید. حداقل تیترتان را درست کنید. چون خرید و انتخاب گوشی هوشمن پرچم دار کاملا بستگی به کاربر دارد نه چیز دیگری. شما هم اگر عاقل بودید دلایل تمام نشدنی برتری پرچمدار قد علم کرده سامسونگ (گلکسی اس 6) و به ویژه (گلکسی اس 6 edge) نسبت به آیفون 6 می گذاشتید. باید قبول کرد که صفحه نمایش، دوربین، سخت افزار، نرم افزار، قابلیت و ویژگی ها، باتری، ابعاد، مقاومت در برابر ضربه و در برابر مایعات گلکسی اس 6 را
    بسیار برتر از آیفون 6 می کند. درست است که اپل با رونمایی از اولین آیفون، اولین گوشی هوشمند با کیفیت را تولید کرد، اما باید قبول کرد که حال پرچمداران سامسونگ (به نظر خییییییلی ها) یک سر و گردن بالاتر از پرچم دراران اپل ایستاده است. لطفا برای رفع تکلیفی این اخبار رو در سایت نگذارید. نمی دونم چرا بعضی ها با سامسونگ جر و دعوا دارند.
    همیشه بهترین ها، بهترین و اولین را می سازند.
    سامسونگ نوآوری های بسیار زیادی داشته که واقعا قابل تحسین است. نوآوری های سامسونگ هم در بخش نرم افزار و هم در بخش طراحی و سخت افزار را نمی توان با دیگر کمپانی ها به خصوص کمپانی رقیب یعنی اپل
    مقایسه کرد. ممنون سامسونگ که اگر تو و محصولاتت نبود شاید ما هیچ وقت طعم همچین گوشی های متفاوت و جذاب و تمام عیار را نمی چشیدیم.طعمی که برای همه خوش است اما در ایران برخی به دلیل … نمی دانم اما به هر دلیل بیهوده ای از سامسونگ بد می گویند. سامسونگ تو به کمپانی ها یاد دادی تا نوآوری کنند و هر روز چهره ای متفاوت از روز قبل داشته باشند. تو با محصولات رنگارنگ، اصیل، تمام عیار، پیشرفته و باکیفیت خود به همگان ثابت کردی که همچنان پیشرو هستی. ما هم منتظریم. منتظر محصولات انقلابی و نوآورانه دیگرت هستیم. لطفا لایک کنید. ممنون

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز یه نفس بگیر لطفا!
      اول اینکه این مقاله ترجمه است!
      دوم اینکه، شما دیگه بیش از حد تعصب داری، بارها و بارها گفتم و بازهم میگم، ما نه از اپل پولی میگیریم که برندی رو تخریب کنیم و نه چیزی عایدمون میشه از تعریف این برندها!
      سعی میکنیم مطالب رو منطقی نگاه کنیم،
      الان اس 6 تماما نوآوریه؟!
      یعنی شما از وجود ساده ترین کپی ها از روی همون آیفون هم چشم پوشی می کنید؟
      تمام دلایلی که گفتید به راحتی قابل نقض شدن هستش، اما خوب دلیلی نیست من به خوام این کارو کنم.
      علی ایحال، مرسی بابت نظرتون.
      ضمنا لیست گوشی های برتر سامسونگ رو که نوشتید رو یه مروری بفرمایید، ببینید تاریخ عرضه این محصولات از کی تا کی هستش!

    2. همیشه کمپانی که برای اولین بار چیزی رو تولید میکنه بهتر از بقیه اونو ارتقا میده چون به اون احاطه ی بیشتری داره و اپل که ارزشمندترین کمپانی دنیاهم هست طبیعتاً خیلی بهتر از سامسونگ و شرکتهای مقلد دیگه میتونه گوشی هوشمند بسازه و در عمل هم معلومه که آیفون ها از اولین مدلش تا الان همیشه کابرو راضی نگه میدارن حتی مدل 3g ایفون هنوز هم از خیلی گوشی های جدید سرتره
      برتری فقط به رم بالا یا مگاپیکسل بیشتر نیست بلکه به هماهنگی نرم افزار و سخت افزاره که اپل هر دوتاشو خودش تولید میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH