8 بازی که انتظار داریم در E3 2015 برای کنسول Xbox One ببینیم

How-To-Share-Xbox-One-Games-with-Friends-1-620x349

بنظر می‌رسد بخش سرگرمی‌های مایکروسافت برای کنسول اکیس‌‌باکس‌ وان این شرکت در سال جاری میلادی نسبت به سال پیش، قوی‌تر عمل خواهد کرد. در E3 2014 ردموندی‌ها به دلیل جلوگیری از اشتباهات، نتوانستد کار زیادی انجام دهند. طرفداران کنسول مورد اشاره نیز مدت‌هاست که انتظار بروزرسانی‌های نرم افزاری و اپلیکیشن‌های جدیدی را در بخش سرگرمی‌های آن دارند. برخی معتقد هستند که مایکروسافت نسبت به دو ویژگی بسیار اساسی ایکس‌‌باکس‌ وان بی‌توجهی نشان می‌دهد که یکی اتصال به تلویزیون و دیگری سنسور کینکت است. در E3 سال گذشته مایکرسافت به صحبت در مورد برخی بازی‌های ویدئویی، قناعت کرده و عملا مورد دیگری را شاهد نبودیم.

اما ظاهرا اوضاع بخش بازی‌های کنسول مورد اشاره برای نمایشگاه سالانه E3 امسال، فرق خواهد کرد و شاهد بازی‌هایی خواهیم بود که گیمرها مدت‌هاست در مورد آنها صحبت می‌کنند. برای روشن شدن موضوع، باید بگوییم که در این لیست فقط بازی‌هایی که شانس متوسط به بالا را برای ورود به عنوان مورد نظر مایکروسافت دارند قرار داده شده‌اند و بخشی از قدرت ایکس‌‌باکس‌ وان را در نبرد با کنسول سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ نشان خواهند داد. در ادامه به ۸ بازی که انتظار داریم در نمایشگاه E3 2015 برای کنسول ردموندی‌ها ببینیم اشاره خواهیم کرد.

Halo 5: Guardians

halo-5-guardiansمایکروسافت برای نسل بعدی سری Halo در نمایشگاه E3 دو رویداد را در نظر گرفته. Halo 5: Guardians در ماه اکتبر از راه می‌رسد که این یعنی، غول‌ نرم‌افزاری دنیا شانس بزرگی دارد تا قبل از ارائه این بازی، بخشی از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایش را معرفی کرده و مخاطبین بیشتری را برای آن داشته باشد. مشخصا مایکروسافت بخشی از گرافیک بازی را به صورت بازی یک نفره به نمایش خواهد گذاشت.

Joe Montana Football 16

Joe-Montana-Football-16چند سال است که از از انتشار سری Madden NFL توسط شرکت الکترونیک آرتز می‌گذرد و در واقع رقابتی سخت را خواهد داشت. شایعاتی هم منتشر شده که بیان داشته‌اند، مایکروسافت قصد دارد یک بازی فوتبال را با نام تحت نظر خود به نام Joe Montana Football 16 منتشر کند. سونی اکنون بازی MLB را به صورت انحصاری در دسترس دارد و انتشار یک بازی فوتبال که فقط کاربران کنسول مایکروسافت بتوانند‌ آن را بازی کنند‌، در واقع یک رقابت پلتفرمی را با دو بازی متفاوت در یک سبک به ارمغان خواهد آورد. قطعا اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، باید شاهد یک نمایش فوق‌العاده از آن باشیم.

Forza Motorsport 6

forza-motorsport-6-announced-for-xbox-one_v7qk_1920-720x405

این روز‌ها تقریبا هر ساله شاهد نسخه جدید از بازی‌ها هستیم. مایکروسافت نیز وارد همین راه شده و در سری محبوب بازی اتوموبیل‌رانی Forza ظاهرا قصد انجام چنین کاری را دارد. انتشار Forza Motorsport 5 برای ایکس‌باکس‌ وان و همزمان با چند بازی دیگر به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد. اوایل سال جاری میلادی، مایکرسافت تایید کرد که سری جدید این بازی با نام Forza Motorsport 6 از راه خواهد رسید. اگر این شرکت بخواهد معرفی این بازی را در سال جاری انجام دهد، قطعا پیش‌نمایشی از آن را در E3 2015 خواهیم دید.

Rise of the Tomb Raider

Rise-of-the-Tomb-Raider-720x461 Tomb Raider اولیه مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفت، اما ظاهرا فروش خوبی را تجربه نکرد و در واقع نتوانست به آنچه هدفش بود برسد. مایکرسافت و توسعه دهنده این بازی یعنی Crystal Dynamics، با یکدیگر قرارداری بستند تا عنوان امسال بازی یاد شده Rise of the Tomb Raider باشد و برای مدت محدودی، به صورت اختصاصی فقط برای ایکس‌باکس تولید شود. این بازی یکی از دو استراتژی اختصاصی مایکروسافت برای تعطیلات خواهد بود که دومین مورد هم Halo 5 است.

Scalebound

sb_01_thumbهمزمان با ساخت عنوان یاد شده برای سال جاری، مایکروسافت چشمش را به آینده نیز دوخته. E3 2014 شامل معرفی بازی‌هایی بود که انتظار نمی‌رفت درباره آنها سخنی به میان آید. Scalebound یک بازی فانتزی است که به طور اختصاصی فقط برای ایکس‌باکس‌ وان تولید خواهد شد. ما هیچ چیز دیگری در مورد این بازی نمی‌دانیم اما دلیلی وجود دارد که احتمال حضور این عنوان را در E3 2015 محتمل‌تر می‌کند. بازی مورد بحث توسط Platinum Games توسعه داده شده که همان کمپانی توسعه دهنده بازی‌هایی مانند Legend of Korra و Bayonetta بوده که در سال گذشته عرضه شدند.

Call of Duty: Black Ops 3

black-ops-3-720x405در یکی از پیام‌های توییتر اوایل امسال، Phil Spencer مدیر اصلی بخش ایکس‌باکس اعلام کرد که این شرکت زمان زیادی را در طول کنفرانس، به کارهای در دست انجام اختصاص داده. این بدان معنا نیست که شرکت یاد شده برنامه‌ای برای معرفی عنوان شخص ثالت ندارد. هر ساله مایکروسافت قراردادهایی با استودیو بازی‌سازی اکتیویژن می‌بندد که دسترسی به محتوای قابل دانلود و موارد اضافه را در سری بازی‌های Call of Duty برای این شرکت فعال می‌کند. سال پیش، شرکت مورد بحث نسخه‌ای مخصوص را به همراه یک کنترل سفارشی شده و یک هارد ۱ ترابایتی منتشر کرد. دلیلی وجود ندارد که همین اتفاق برای بازی Call of Duty: Black Ops 3 نیز تکرار نگردد.

Quantum Break

quantum-break-720x405Quantum Break در ابتدا به عنوان بخشی از گزینه‌های در نظر گرفته شده برای تعطیلات امسال ایکس‌باکس‌ وان در نظر گرفته شده بود. شایعاتی منتشر شده که بیان می‌دارند، این بازی که توسط توسعه دهنده آن، به طور اختصاصی برای کنسول سونی یعنی PS4 ساخته شده، قرار است برای کنسول مایکروسافت نیز آماده شود و طبق یک زمانبندی در سال ۲۰۱۶ به بازار بیاید. حتی اگر قرار بر این باشد که بازی مورد بحث زودتر از زمان یاد شده نیز منتشر شود، پس مایکروسافت حتما باید آن را در E3 2015 در لیست خود قرار داده باشد.

Crackdown

crackdown-for-xbox-one-720x405تعدادی بازی وجود دارند که اطمینان کمتری داریم تا نمایشی از آن‌ها را ببینیم و Crackdown یکی از این موارد است. بنابراین احتمالا فقط شاهد یک تریلر از بازی یاد شده خواهیم بود. در تریلری که از Crackdown پخش خواهد شد، بنظر می‌رسد به قابلیت‌های چندبازیکنه آن اشاره شود.

در پایان باید بگوییم، بازی‌های دیگری نیز وجود دارد که انتظار می‌رود در E3 2015 معرفی شوند و برای روشن شدن این موضوع، چاره‌ای جز صبر کردن تا شروع نمایشگاه یاد شده نداریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH