10 برنامه برتر برای بهبود وضعیت سلامت شما

بسیاری از افراد با آغاز هر سال جدید، تصمیمات مختلفی می‌گیرند که یکی از مهمترین این تصمیم‌ها، بهبود شرایط سلامت است. متاسفانه در اغلب موارد، بیشتر این افراد در اواخر سال مجددا به حال اولیه خود باز می‌گردند. اینکه بخواهید بر طبق برنامه فعالیت داشته باشید و بخوبی مراقب خود باشید، کمی سخت است، اما اینکار نشدنی هم نیست و شما می‌توانید از پس آن برآیید.

ما در این مطلب، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های منتخب را برای شما آماده کرده‌ایم که همگی پشتیبان‌تان خواهند بود تا فعالیت منظمی داشته باشید و همیشه سالم بمانید. در ادامه مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

Fitocracy – رایگان

best-health-apps-fitocracy-640x640احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در بازی‌های ویدئویی سعی می‌کنید شخصیت داستان را به مرحله بعدی برسانید. حالا چه می‌شود اگر خود را در غالب کاراکتری فرض نمایید که در یک بازی مثل ماین‌کرفت یا هر بازی دیگری است؟ این دقیقا کاری است که Fitocracy انجام می‌دهد و شما و جایگا‌ه‌تان را در نظر گرفته تا خود را بهبود ببخشید و وظایف خود را کامل کرده تا تجربه بدست بیاورید و سپس به مرحله‌ جدیدی در زندگی واقعی وارد شوید. این اپلیکیشن روش‌های روتینی که توسط افراد حرفه‌ای این حوزه آماده شده‌اند، برای‌تان آماده کرده و با روش جالب ارتباطی با سایر افراد استفاده کننده از Fitocracy انگیزه بیشتری در خود خواهید یافت.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

Couch to 5K – قیمت : ۲ دلار

best-health-apps-couch-to-5k-640x640راه رفتن کاری است که انجامش در هرجایی برای شما خوب است و البته طول مسیری که طی می‌کنید مهم است. اگر بخواهید خودتان اقدام به کاری مانند شمارش قدم یا مسافت طی شده نمایید، قطعا مشکلاتی بوجود می‌آید. Couch to 5K راه حلی برای این مشکل است و در هنگام راه رفتن یا دویدن، دقیقا مشخص می‌کند که چند متر این‌کار را انجام داده‌اید و داده‌ها را در یک دوره زمانی ۹ هفته‌ای ثبت می‌کند. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا فعالیت خود و مراحل پیشرفتش را مشاهده کند و تقریبا مانند یک مربی خوب همراه شما خواهد بود. بنابراین اگر نیاز به یک ورزش خستگی ناپذیر دارید، این اپلیکیشن مخصوص شماست.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

Fooducate – رایگان

best-health-apps-fooducate-640x640فهمیدن اینکه بدن در چه وضعیتی است نقش بسیار مهمی را در سلامت کلی‌ و بهبود وضعیت سلامت ایفا می‌کند. اما احتمالا نمی‌دانید چه غذایی باید برای خودتان آماده کنید یا شاید نمی‌دانید چه نوع مواد خوراکی برای شما سودمندتر هستند. Fooducate یک ابزار بسیار عالی برای بررسی کالری و اطلاعات هر بخش از غذاهایی که می‌خورید است. با اپلیکیشن مورد اشاره می‌توانید غذاهایی که میل کرده‌اید را ثبت کرده و آن‌ها را بررسی کنید. حتی امکان تعیین مواد خوراکی از روی بارکد آنها با اپلیکیشن مورد بحث وجود دارد. با استفاده از Fooducate از این پس در می‌یابید که مثلا یک سیب دقیقا چه مواردی را برای بدن شما در بر خواهد داشت.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

Nudge – رایگان

best-health-apps-nudge-640x640زمانی که صحبت از سلامت زندگی به میان بیاید، قطعا می‌توانیم بگوییم که بررسی فعالیت‌های انجام شده مفید خواهد بود. خوشبختانه این‌کار دقیقا کاری است که Nudge انجام می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا با اتصال و به چالش کشیدن دوستان خود فعالیتی بهتر را داشته باشید. این اپلیکیشن به صورت دائمی با سایر اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت که در دستگاه‌تان وجود دارند، یکپارچه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌هایی نظیر Garmin و Withings اشاره نمود و بدین طریق به شما امتیازی تعلق می‌گیرد که نتیجه فعالیت ۳۰ روز اخیرتان است. این امتیاز را می‌توانید با دوستان و آشنایان و خانواده و هرکسی که دوست دارید مقایسه کنید و انگیزه بیشتری برای بهبود سلامت خود کسب کنید.

دانلود از اپ استور

FitStar Personal Trainer – رایگان

best-health-apps-fitstar-personal-trainer-640x640FitStar مانند این است که یک تمرین دهنده شخصی داشته باشید، البته در تلفن هوشمندتان! این اپلیکیشن از اطلاعات شخصی شما استفاده می‌کند تا نکاتی را در مورد بدن و اهداف سلامتی شما یاد آور شود. همچنین با این اطلاعات، یک برنامه ریزی شخصی و مخصوص به شما را آماده می‌کند و بازخورد را نیز دریافت می‌کند تا مشخص نماید که هدف تا چه حد محقق شده. اگر می‌خواهید یک کار تکراری و روزانه را انجام دهید، این اپلیکیشن یک جلسه تمرینی را برای‌تان ایجاد خواهد کرد. اگر نیاز به فعالیت‌های سریع دارید نیز می‌توانید با اپلیکیشن مورد بحث، یک برنامه خانگی مرتبط با خواسته‌تان ایجاد کنید. ویدئوهای موجود نیز دستورالعمل‌های لازم را برای بهبود وضعیت ماهیچه‌های دلخواه به شما آموزش می‌دهند. در نهایت و در صورت تمایل، می‌توانید نتایج کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دانلود از اپ استور

HealthyOut – رایگان

best-health-apps-healthyout-640x640یکی از بزرگترین چالش‌هایی که به سلامت و بهبود آن مرتبط است، چالش نوع خوراک است. بیشتر رستوران‌ها، غذاهای گوشتی مختلفی را تهیه می‌کنند که بیشتر آنها برای سلامت شما هیچ سودی ندارند. HealthyOut به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های بهتری را در منو غذاها انتخاب کنید و نیز به شما نکاتی را برای بهتر کردن غذاهای گوشتی یادآوری می‌کند، بنابراین دیگر با غذاهای گوشتی ضرری به خود نخواهید رساند. اپلیکیشن یاد شده به کاربران اجازه می‌دهد تا رستوران‌های اطراف محل زندگی خود را بررسی کند و ببیند که چه غذاهای سالمی دارند. همچنین می‌توان غذاهای گوشتی انتخاب کرد که حد مشخصی از کالری را دارا هستند.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

Calorie Counter – رایگان

best-health-apps-calorie-counter-640x640مقدار کالری متوسطی که هر یک از ما باید در طول یک روز دریافت کنیم در حدود ۲۰۰۰ است. اما در هر صورت این مورد یک هدف کلی است. شمارشگر کالری MyFitnessPal برای اهداف تناسب اندام و بررسی کالری‌ها بسیار مناسب است و تمامی فعالیت شما را محاسبه خواهد کرد و نیز کمک می‌کند تا وضعیت بدن‌تان را همواره سالم نگه دارید و فعالیت هر روز خود را ثبت نمایید. این اپلیکیشن دارای یک بانک اطلاعاتی است که در آن بیش از ۵ میلیون نوع غذای مختلف وجود دارد و می‌تواند به سایر اپلیکیشن‌های سلامت هم متصل شده و موارد مورد نیاز را در اختیار آن اپلیکیشن‌ها قرار دهد.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

CarbsControl – قیمت : ۳ دلار

best-health-apps-carbscontrol-640x640کربوهیدرات‌ها در بسیاری از غذاهای مورد مصرف ما وجود دارند و می‌توان از خوردن آن‌ها اجتناب کرد. برای اینکه حس سلامتی بهتری داشته باشید، می‌توانید کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. CarbsCounter به شما کمک می‌کند تا دریابید هر بخش از غذاهای مورد استفاده‌تان دقیقا چه میزان کربوهیدرات دارد و نیز کمک می‌کند تا به مقدار مناسب از آن را دریافت کنید. این اپلیکیشن برای‌تان در هر وعده غذایی، یک هدف بر اساس میزان کربوهیدارت‌ها تعیین می‌کند. با وجود یک دسته‌بندی موضوعی از پیش آماده شده در اپلیکیشن مورد بحث، انجام کار با آن بسیار آسان‌تر شده است.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

Waterlogged – رایگان

best-health-apps-waterlogged-640x640یکی از آسان‌تری روش‌ها برای بهبود وضعیت سلامت این است که میزان آب بیشتری را بنوشید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ سلامت بدن آب است و نوشیدن این مایع، سودمندی زیادی برایتان دارد و در کل برای وضعیت جسمانی بسیار مناسب است. Waterlogged طراحی شده تا به شما کمک کند بتوانید میزان آبی که هر روز می‌نوشید را برررسی کنید. همچنین در صورت تمایل قادر هستید با این اپلیکیشن و با استفاده از تصاویر، یا واحدهای شمارش پایه، به ثبت مایعات مورد مصرف خود بپردازید. نسخه پولی اپلیکیشن مورد اشاره نیز در دسترس است که اجازه مشاهده نقشه‌ها و بخش‌های گرافیکی مراحل پیشرفت کاربر را به وی می‌دهد. همچنین در این نسخه، امکان تعیین یادآورهای اضافی وجود دارد.

دانلود از اپ استور

ShopWell – رایگان

best-health-apps-shopwell-640x640آنچه به بدن خود وارد می‌کنید معمولا کمتر از میزان مورد نیاز است. اگر نمی‌خواهید خودتان به این موضوع فکر کنید، به اپلیکیشن ShopWell اعتماد کنید تا اینکار را بجای‌تان انجام دهد. با این اپلیکیشن می‌توانید چیزهایی که می‌خرید را اسکن کنید همچنین بر اساس کالاهای موجود در فروشگاه، ShopWell یک لیست از محصولاتی که برای سلامت مفید هستند به شما پیشنهاد می‌دهد. این اپلیکیشن برای شما یکسری اهداف مشخص تعیین می‌کند تا میزان کلسترول کمتری داشته باشید و نیز به شما کمک می‌کند تا مواردی که به آن‌ها آلرژی دارید را کمتر مصرف کنید.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

اگر شما هم اپلیکیشن‌های دیگری را می‌شناسید که برای سلامت مناسب هستند و در این لیست وجود ندارند، آن را در بخش نظرات با آی‌تی‌رسان و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH