مایکروسافت در مورد تکنولوژی‌های پیشرفته برای افزایش امنیت مرورگر Edge توضیح می‌دهد

Microsoft-Edge-1024x557امروز، مایکروسافت جزئیاتی را در مورد تکنولوژی‌های بکار رفته در مرورگر جدید این شرکت یعنی اج، بیان کرد که باعث می‌شوند تا حد زیادی کاربران در برابر حمله هکرها در امان باشند. ردموندی‌ها سندباکس، کامپایلر و تکنیک‌های مدیریت حافظه خاص خود را توسعه داده‌اند که با همکاری نزدیک تیم ویندوز انجام شده. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی‌های امنیتی مرورگر اج اشاره می‌کنیم.

مرورگر جدید مایکروسافت با تسهیل بخشیدن به برخی استاندارها باعث می‌شود کاربران در برابر حملات مختلف در امان باشند. همچنین در مرورگر اج، بخش DOM بسیار قدرتمندی در حافظه وجود دارد که کد آن را در برابر بسیاری از حملات واژگون‌سازی مرورگر حفاظت می‌نماید.

مرورگر اج، از فرمت‌های VML، VB Script، نوارابزارها، BHOها یا اکتیواکس‌ها پشتیبانی نمی‌کند. برای استفاده از افزونه‌ها باید هر افزونه با قابلیت‌های HTML5 سازگار شده و امضای مخصوص را داشته باشد.

مرورگر مورد بحث مدل همیشگی بخش افزونه‌های مرورگرها را دگرگون کرده و اجازه بررسی محتوا را در محتوای اپلیکیشن‌ها می‌دهد. اینکار نه به صورت پیشفرض، بلکه همیشه انجام می‌شود. بنابراین صفحه وبی که با مرورگر اج مشاهده شود، در کنار یک محتوای نگه‌دارنده اپلیکیشن رندر خواهد شد و در نهایت کدنهایی به صورتی امن در بخش سندباکس کاربری و در ویندوز نمایش می‌یابد.

مرورگر اج ۶۴ بیتی بوده که البته حالت پیشفرض آن اینگونه نیست، بلکه همیشه همینطور خواهد بود. به غیر از مواقعی که این مرورگر بر روری پردازنده‌های ۳۲ بیتی اجرا شود، در سایر موارد، پردازش‌ها به صورت ۶۴ بیتی انجام می‌شوند و مرورگر به طور ویژه‌ای پردازش را انجام داده و امضای دیجیاتی امنیتی را دریافت می‌کند که توسط بخش ASLR ویندوز تولید شده است.

ویژگی SmartScreen در واقع در مرورگر اینترنت اکسپلورر ۸ معرفی شد که در مرورگر اج و ویندوز ۱۰ نیز قرار است پشتیبانی شود. این قابلیت از کاربران در برابر سایت‌های مشکوک در هنگام بازدید آنها، محافظت می‌کند و آدرس وب سایت‌های مخرب را بلاک می‌نماید.

قابلیت EdgeHTML مایکروسافت کمک می‌کند تا مجددا دفاع در برابر برخی حملات صورت پذیرد و این قابلیت از ویژگی‌های امنیتی جدیدی موجود در استانداردهای HTML5 بهره می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH