اگر گوشی اندرویدی دارید حتما این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید

برای لحظه‌ای یک تلفن هوشمند بدون اپلیکیشن را تصور کنید؛ آیا می‌توان چنین چیزی را متصور شد؟ هر اسمارت‌فونی که تولید می‌شود قطعات سخت‌افزاری منحصربفرد و مختص به خود دارد که بازه‌ای متنوع از پردازنده اسنپدراگون ۲۰۰ تا اسنپدراگون ۸۱۰، دوربین ۳ مگاپیکسلی تا ۴۱ مگاپیکسلی، نمایشگر qHD تا QHD و بسیاری مشخصات عجیب و غریب دیگر را در بر می‌گیرد که ممکن است در زمان حاضر، قطعاتی بروز و قدرتمند یا قدیمی و ضعیف باشند اما یک موضوع میان تمام گوشی‌هایی که این قطعات را در دل خود جای داده‌اند مشترک است و آن وجود نرم‌افزار و اپلیکیشن‌هاست.

hore-smartphone-nokia-1100-android-lollipop-masuk-tahap-uji-cobaمهم نیست که ارزش گوشی شما ۲ میلیون تومان یا ۳۰۰ هزار تومان است به هر حال اپلیکیشن‌های کاربردی جز اصلی‌ترین و جدانشدنی‌ترین بخش‌های یک اسمارت‌فون هستند، اصلا لقب اسمارت‌فون یا تلفن‌هوشمند به همین دلیل به آن‌ها اعطا شده زیرا با یک گوشی همانند نوکیا ۱۱۰۰ تفاوت‌های نرم‌افزاری عظیمی داشته که لایق دریافت القابی همچون هوشمند یا پیشرفته می‌شوند.

قیمت گوشی یا پرچمدار و میان‌رده بودن آن در این مقاله برای ما هیچ اهمیتی ندارد زیرا در ادامه قصد داریم چند نمونه از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌هایی را که باید روی هر گوشی اندرویدی نصب شده باشند، معرفی کنیم پس تا پایان با آی‌تی رسان همراه باشید.

nova-launcher-logo

Launcher (لانچر)

لانچرها یکی از جذاب‌ترین دسته‌بندی‌ها در اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند. همانطور که می‌دانید تمام کمپانی‌ها پس از دریافت اندروید خام از گوگل، تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد می‌کنند تا جایی که سال گذشته کمپانی سامسونگ به خاطر شخصی‌سازی‌های بسیار گسترده در اندروید، از سوی گوگل مورد اعتراض قرار گرفت زیرا گوگل معتقد بود که رابط‌کاربری TouchWiz سامسونگ در حال ایجاد تغییراتی اساسی در اندروید است به‌گونه‌ای که اپلیکیشن‌های سامسونگ تماما جایگزین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل شده و نسخه‌ نهایی دیگر شباهتی به اندروید واقعی ندارد. اگر شما هم از رابط‌کاربری دست‌کاری شده در گوشی‌های اندروید خسته شده‌اید پیشنهاد ما Nova Launcher است.

icon_packsاین لانچر را می‌توان معروف‌ترین و بهترین نمونه حال حاضر برای اندروید دانست؛ Nova یکی از سبک‌ترین و مجهزترین لانچر‌هایی است که تاکنون برای اندروید منتشر شده که با شخصی‌سازی‌های فراوان و دسترسی‌های نامحدود توانسته نام خود را در لیست دانلود‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی قرار دهد.

Nova از عبارت کلیدی جست‌و‌جو در گوگل یعنی OK, Google پشتیبانی میکند بدین معنا که با تلفظ این عبارت می‌توانید وارد جست‌و‌جو‌گر گوگل شده و کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی Nova امکانات فراوان برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر لانچر است بگونه‌ای که تعداد Home Screen‌ها، انیمیشن‌های سویچ میان صفحات، شکل آیکون‌ها و بسیاری از قسمت‌های دیگر را می‌توان بخوبی شخصی‌سازی کرده و به شکل دلخواه خود در آورید.

لانچر Nova یک نسخه به نام Nova Launcher Prime نیز دارد که با پرداخت ۳.۹۹ دلار می‌توان از امکانات کامل آن بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.

 

telegram-app

 

Messenger (پیام‌رسان)

امروزه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با قدرت هرچه‌ تمام‌تر جایگزین SMS شده‌اند بگونه‌ای که دیگر کمتر کاربری اقدام به ارسال SMS کرده و همه سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است برای کاهش هزینه ارسال پیام از پیام‌رسان‌ها استفاده کنند. معروف‌ترین اپلیکیشن‌های این حوزه Whatsapp، Line، Viber و Telegram هستند که پیشنهاد ما از میان این رقیبان سرسخت، اپلیکیشن Telegram است.

مسنجر تلگرام که توسط یک کمپانی آلمانی اداره می‌شود یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است که دو اصل سبک بودن رابط‌کاربری و امنیت بالا در گفت‌وگوها از جمله ویژگی‌های متمایز‌کننده آن از رقبایی همچون Whatsapp و Line هستند.

url telegramپیام‌رسان تلگرام دو حالت چت را به کاربر ارائه می‌دهد؛ یکی از آن‌ها به‌شکل نرمال صورت گرفته که در این حالت می‌توان از دو کاربر تا ۲۰۰ کاربر به‌صورت همزمان با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند و انواع و اقسام فایل‌ها از جمله GIF، تصویر و کلیپ تا مرز ۱.۵ گیگابایت برای یکدیگر ارسال کنند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به ارسال پاسخ به یک کاربر با نمایش بخشی از متن اصلی، Mention کردن یا ذکرکردن نام کاربر با استفاده از علامت @ و امکان Forward کردن پیام‌ها و تصاویر اشاره کرد.

حالت دوم چت‌کردن در تلگرام با عنوان Secret Chats شناخته می‌شود که در صورت انتخاب این حالت فقط دو نفر قادر به چت‌کردن با یکدیگر خواهند بود و پیام‌های آن‌ها با استاندارد AES-256 کدگذاری می‌شوند؛ در این بخش با پاک‌کردن پیام از طرف یک کاربر، پیام مذکور برای کاربر دیگر نیز حذف می‌شود و در صورتی که یکی از دو نفر اقدام به ثبت اسکرین‌شات از پیام‌های رد و بدل شده کند، تلگرام سریعا به طرف مقابل اخطار داده و وی را از ثبت آن اسکرین‌شات باخبر می‌سازد.

Telegram به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و در نسخه اندروید حجمی کمتر از ۱۰ مگابایت دارد.

 poweramp_طscreens_0

 Music Player (پخش‌کننده موسیقی)

پخش‌کننده‌های موسیقی یا Music Playerها دسته‌بندی بسیار محبوبی در مارکت‌های دانلود اپلیکیشن را به خود اختصاص داده‌اند که نمونه‌های بی‌شماری از آن‌ها نیز تاکنون تولید شده است. همانطور که می‌دانید فقط تعداد محدودی از نمونه‌های یک محصول در لیست بهترین‌ها جای دارند زیرا به واسطه امکانات، قابلیت‌ها و ابزار‌های منحصربفرد، به‌خوبی خود را در دل کاربران جا کرده‌اند.

PowerAmp همان‌طور که از نامش پیداست یک آمپلی‌فایر یا تقویت‌کننده قدرتمند است که با دسترسی به اکولایزر‌هایی بسیار متنوع با امکان شخصی‌سازی بالا می‌توانید موسیقی را آن‌طور که دوست دارید تجربه کنید.

کارکردن با رابط‌کاربری PowerAmp بسیار راحت بوده و در امکانات بی‌شمارش احساس سردرگمی نخواهید کرد. یکی از ویژگی‌هایی که PowerAmp را به‌خوبی از رقبایش متمایز می‌سازد، امکان پشتیبانی از تم‌ها یا پوسته‌های مختلف است که به‌صورت پیش‌فرض تعداد بسیار زیادی از آن‌ها در اختیار کاربر قرار گرفته و به‌راحتی می‌توان جای پوسته‌ها را با یکدیگر تعویض کرد.

اگر از طرفداران پر و پا قرص گوش‌دادن به موسیقی با صدای بلند هستید و از هدفون‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنید، به جرات می‌توان PowerAmp را بهترین موزیک‌پلیر برای شما دانست زیرا با قابلیت افزایش باس تجربه‌ای بسیار متفاوت از دیگر موزیک‌پلیر‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تنها نکته منفی PowerAmp این است که نسخه رایگان آن فقط ۱۵ روز قابل استفاده خواهد بود و پس از آن باید اقدام به خرید نسخه اصلی کنید که برای این کار باید حدودا ۵ دلار پرداخت نمایید.

 

url

عکس از متن

اگر دانشجو هستید و همانند اکثر عزیزان در این قشر علاقه‌ای به نوشتن جزوه در کلاس ندارید و ترجیح می‌دهید از روی جزوه همکلاسی‌های خود عکس بگیرید، حتما این بخش را با دقت مطالعه کرده و اپلیکیشن پیشنهادی آی‌تی رسان را تجربه کنید.

هنگامی که با گوشی خود اقدام به ثبت تصاویر از جزوه یا کتاب می‌کنید به دلیل پس‌زمینه سفید صفحات و انعکاس نور، عموما تصاویر خوبی ثبت نشده و یا برای بازخوانی متن با مشکلاتی روبرو می‌شویم اما چاره چیست؟ اپلیکیشن CamScanner یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این معضل است. با نصب این اپلیکیشن ساده می‌توانید از جزوه یا کتاب عکس گرفته و با فرمت PDF خروجی بگیرید تا حروف و کلمات را بسیار واضح‌تر و خوانا‌تر ببینید.

camscanner-app-1این اپلیکیشن با قابلیت OCR (شناسایی کاراکتر در تصویر) می‌تواند بخش‌هایی که مربوط به متن و محتوا هستند را به‌خوبی از پس‌زمینه سفید رنگ صفحات جدا کرده و محتوا متن را بسیار خواناتر جلوه دهد. CamScanner هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد و با حجمی معادل ۱۴ مگابایت از تمام مارکت‌ها قابل دریافت است.

 

du-booster-apk

 

مدیریت حافظه و RAM

یکی از مشکلات عمده سیستم‌عامل اندروید، اشغال بی‌رویه فضای RAM و نگهداری فایل‌های غیرضروری Cache در حافظه است. اگر صاحب یکی از گوشی‌های میان‌رده و حتی برخی از بالارده‌های بازار باشید قطعا بارها با این صحنه مواجه شده‌اید که فضای رم ۱ یا ۲ گیگابایتی گوشی یا تبلت‌تان پر شده و دائما منجر به هنگ‌کردن دستگاه اندرویدی شما می‌شود. برای حل این مشکلات دو راه وجود دارد؛ راه اول اینکه به سیستم‌عامل iOS و محصولات اپل و یا ویندوزفون مهاجرت کنید که در این سفر دور و دراز هزینه‌های زیادی را نیز باید متحمل شوید و راه دوم این‌که یکی از نرم‌افزار‌های مدیریت حافظه و RAM را دانلود و نصب کنید که پیشنهاد ما DU Speed Booster است.

du-battery-saver-and-widgets-du-speed-booster-screenshotsاین اپلیکیشن رابط‌کاربری بسیار جذاب و ساده‌ای دارد که با اولین تجربه، جزئیات زیادی از کار با آن را متوجه خواهید شد. در صفحه اول یک دایره وجود دارد که درصد اشغال‌شده از RAM دستگاه را به شما نشان می‌دهد که در صورت نیاز به خالی‌کردن RAM، عبارت Boost Needed ظاهر شده و با لمس این عبارت، فضای قابل توجهی از RAM‌ گوشی یا تبلت خالی می‌شود.

یکی دیگر از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن Trash Cleaner (حذف زباله‌ها) نام دارد. با انتخاب این قسمت، اپلیکیشن به‌صورت خودکار حافظه دستگاه را بررسی کرده و تمام فایل‌های اضافی یا بدون‌استفاده را پیدا و آماده حذف‌شدن قرار می‌دهد. نام کامل فایل‌هایی که برای حذف‌شدن انتخاب شده‌اند برای کاربر نمایش داده می‌شود تا درصورتی که به آن نیاز داشته باشید، تیک آن را برداشته و از حذف‌شدن آن جلوگیری کنید.

در قسمت Security می‌توانید به ویروس‌‌یاب برنامه دسترسی داشته باشید و بخش Speed Test نیز سرعت اینترنت شما را با کشورهای مختلف مقایسه می‌کند که از این راه می‌توانید به بالا یا پایین‌‌‌بودن سرعت اینترنت خود نیز پی ببرید.

 

PicSpeed-Wallpapers

 

Wallpaper (تصویر زمینه)

هر دستگاه هوشمندی به‌صورت پیش‌فرض تعدادی تصویر زمینه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما کاربران زیادی ترجیح می‌دهند تصاویر متنوع دیگری را برای پس‌زمینه دستگاه هوشمند خود انتخاب کنند که در این صورت پیشنهاد ما اپلیکیشن‌های PicSpeed و WallpaperHa هستند.

اپلیکیشن خارجی PicSpeed تصاویر بسیار زیادی در دسته‌بندی‌هایی متنوع ارائه می‌دهد و روزانه نیز یک بسته با تعدادی بالغ بر ۵۰ تصویر جدید منتشر می‌کند و هزاران تصویری که پیش از این در دسته‌بندی‌های این اپلیکیشن قرار گرفته‌اند نیز در دسترس کاربران قرار دارند.

PicSpeed-Wallpapers-App-Wallpaper-Gallery-and-Settingsاپلیکیشن ایرانی WallpaperHa به عنوان یکی از قوی‌ترین نمونه‌های داخلی، روزانه چندین عکس زیبا و باکیفیت در دسته‌بندی‌های مختلف منتشر می‌سازد که یکی از نقاط قوت آن رابط‌کاربری جذاب و ساده است که باعث می‌شود کاربر بدون احساس خستگی یا سردرگمی، ساعت‌ها به تماشای تصاویر موجود در این اپلیکیشن بپردازد.

شما چه اپلیکیشن‌هایی را برای یک دستگاه اندرویدی ضروری می‌دانید؟ در صورتی که یک اپلیکیشن کاربردی می‌شناسید و فکر می‌کنید برای کاربران آی‌تی‌رسان مفید خواهد بود لطفا آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

7 در مورد “اگر گوشی اندرویدی دارید حتما این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید”

  1. خوب این برنامه ها بیشتر سلیقه ای بودن تا کاربردی!
    فکر نکنم تا حالا پلیری به خوبی Walkman گوشی خودم دیده باشم.

  2. سامسونگ قهرمان

    به نظر من جای برنامه ی جدید سامسونگ که به تازگی تو گوگل پای قرار کرفته جاش خالیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH