در نیمه دوم سال جاری کدام پرچم‌داران معرفی خواهند شد؟

در نیمه اول سالی که لحظات فعلی خود را در آن سپری می‌کنیم اسمارت فون‌هایی را شاهد بودیم که تک تکشان شایسته ستایش بودند. در این مدت محصولاتی نظیر اکسپریا Z4 (نسخه ژاپن)، گلکسی S6، اچ‌‌تی‌سی وان M9، هواوی P8 و ال‌جی G4 را به چشم دیدیم و اکنون چشم انتظار اسمارت فون‌هایی هستیم که پا را فراتر از اینها بگذارند و زور بازو و لطافت ظاهرشان را پیش بکشند.

در طول سال گذشته و امسال کمپانی‌های چینی حضور خوبی را در بازار داشتند و محصولاتی را نیز روانه بازار کرده‌اند که در برخی موارد قادر به رقابت با پرچم‌داران مطرح بازار بودند و انتظار می‌رود که همچنان محصولاتی از سوی این کمپانی‌ها را نیز در نیمه دوم سال جاری شاهد باشیم که هر کدام سعی دارند قابلیتی را در خود جای دهند که کمتر شاهد آن بودیم. (از بدنه باریک گرفته تا صفحه نمایش بدون حاشیه)

یکی از موارد ناخوش آیندی که در پرچم‌داران نیمه اول امسال مشاهده کردیم شباهت زیاد آن‌ها به نسخه قبلی خود بود که کمی در ذوق می‌زد اما در مقابل صفحه نمایش باکیفیت و سخت افزار عالی آن‌ها همچنان ترغیبمان می‌کرد که یکی از آن‌ها را خریداری کنیم. اما در نیمه دوم سال جاری نیز منتظر محصولات بسیار خوبی هستیم که در این میان لوگو گاز زده شده اپل نیز دیده می‌شود. برای اطلاع از تمامی انتظارات ما در خصوص محصولاتی که در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهند شد در ادامه مقاله همراه ما باشید.

سامسونگ گلکسی نوت 5

Samsung-Galaxy-Note-5

سال گذشته کمپانی سامسونگ گلکسی نوت 4 را معرفی کرد که محصولی بسیار قدرتمند و فلزی بود که تاحدودی توانست به تمام انتظارات پاسخی مناسب دهد و اکنون نیز گفته می‌شود که سامسونگ در نیمه دوم سال جاری نسخه جدید این محصول را با نام گلکسی نوت 5 معرفی خواهد کرد که محصولی است که به‌طور حتم از آخرین تکنولوژی‌های موجود بهره خواهد برد. شایعات گذشته حکایت از صفحه نمایش 4K این محصول داشتند و گفته می‌شود که از لحاظ ظاهر نیز از زبان طراحی برادرش یعنی گلکسی S6 بهره خواهد برد. البته همانند گلکسی نوت 4 انتظار یک نسخه با صفحه نمایش خمیده را نیز داریم که به احتمال زیاد این خمیدگی در دو طرف صفحه نمایش خواهد بود.

آی‌فون 6s و آی‌فون 6s پلاس

Apple-iPhone-6s-and-6s-Plus

آی‌فون 6s یا آی‌فون 7 هر چه که باشد نامی است که اپل انتخاب خواهد کرد اما می‌دانیم که این محصول نسخه ارتقا یافته آی‌فون 6 خواهد بود که در کنار نسخه پلاس خود در طول سال جاری تواسنت دل‌های زیادی را ببرد. گفته می‌شود که اپل در این محصول سیاست خود در زمینه دوربین 8 مگاپیکسلی را کنار خواهد گذاشت و از یک سنسور 10یا 12 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. انتظار یک رنگ بندی جدید را نیز از این محصول داریم که در کنار پردازنده نسل جدید خود که به احتمال زیاد اپل A9 خواهد بود جلوه نمایی می‌کند. گفته می‌شود که حافظه رم این محصول نیز ارتقا خواهد داشت.

اکسپریا Z5

Sony-Xperia-Z5

کمپانی سونی چندی پیش اکسپریا Z4 را در ژاپن معرفی کرد اما در واقع این محصول پرچم‌دار این شرکت نبود و با این اوصاف انتظار داریم که در نیمه دوم سال جاری شاهد اکسپریا Z5 باشیم. سیاست سونی بدین صورت است که هر 6 ماه یک بار پرچم‌دار خود را به‌روز رسانی می‌کند و اکنون نیز گفته می‌شود که نوبت به اکسپریا Z5 رسیده است. انتظار می‌رود که شاهد یک طراحی مبتنی بر فلز بر روی این محصول باشیم و بتوانیم سنسور اثر انگشت را نیز بر روی این اسمارت فون مشاهده کنیم. برخی از اطلاعات حکایت از این سنسور به‌صورت ادغام شده با دکمه پاور در گوشه دستگاه دارند و احتمال بهره گیری از لرزشگیر اپتیکال نیز وجود دارد. هرچه که باشد ششمین فرزند سری اکسپریا Z در ماه اکتبر معرفی خواهد شد.

Xiaomi Mi5

Xiaomi-Mi5

تقریبا با آن سیاست کمپانی‌های چینی که دوست دارند خط شکن باشند و محصولات متفاوتی را تولید کنند آشنا شدیم و Xiaomi Mi4 نیز با صفحه نمایش باکیفیت و بدون حاشیه خود نمونه‌ای از این سیاست بود و اکنون نیز گفته می‌شود که این کمپانی نسخه جدید محصول خود را با نام  Mi5 در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهد کرد. شایعات حکایت از پردازنده اسنپدراگون 820 و صفحه نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر QHD بر روی این محصول دارند که یک دوربین 20 مگاپیکسلی نیز در بخش پشتی دستگاه قرار خواهد گرفت.

هواوی میت 8

Huawei-Mate-8

چندی پیش کمپانی هواوی پرچم‌دار جدید خود را با نام P8 معرفی کرد که محصولی زیبا و باریک اندام بود که سخت افزار قدرتمندی نیز داشت. سال گذشته با هواوی میت 7، فبلت قدرتمند هواوی آشنا شدیم و اکنون نیز انتظار می‌رود که این غول چینی نسخه جدید این محصول را با نام میت 8 معرفی کند که گفته می‌‌شود صفحه نمایشی 6 اینچی خواهد داشت که وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل را ارایه می‌دهد. هواوی گفته است که بر روی این محصول از پردانده 64 بیتی Kirin 930 استفاده خواهد کرد که هشت هسته خواهد داشت. دوربین این محصول نیز انتظار می‌رود که 20.7 مگاپیکسلی باشد و از سنسور IMX220 سونی در ساخت آن استفاده شود. این محصول قیمتی در حدود 650 دلار خواهد داشت که باید به قابلیت‌های آن سنسور اثر انگشت را نیز اضافه کنیم.

هواوی D8

Huawei-D8

در نیمه دوم سال جاری هواوی خود را به میت 8 محدود نخواهد کرد و انتظار D8 را نیز از سوی این شرکت داریم که وضوح تصویر QHD را در صفحه نمایش 5.5 اینچی خود ارایه خواهد داد. این محصول که در واقع برای رقابت با آی‌فون 6s پلاس و گلکسی نوت 5 عرضه خواهد شد از پردازنده 64 بیتی Kirin 950 استفاده خواهد کرد که 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای آن اختصاص داده خواهد شد. گفته می‌شود که هواوی D8 با قیمت 800 دلار روانه بازار شود.

مایکروسافت لومیا 940 و 940XL

Renders-of-the-Microsoft-Lumia-940-and-Microsoft-Lumia-940-XL-(2)

مایکروسافت تایید کرده است که پرچم‌دار یا پرچم‌داران جدید خود را بعد از ارایه نسخه رسمی ویندوز 10 معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود که این کمپانی تصمیم دارد دو اسمارت فون بالارده را که نام کد آن‌ها Cityman و Talkman است تولید کند که صفحه نمایش یکی از آن‌ها 5.7 اینچی و دیگری 5.2 اینچی خواهد بود که هر دو نیز وضوح تصویر QHD را ارایه خواهند داد.

محصولی که لومیا 940XL نامیده می‌شود از پردازنده اسنپ دراگون استفاده خواهد کرد که 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت نیز حافظه داخلی برای آن اختصاص داده خواهد شد که امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. لومیا 940 یا همان Talkman نیز میزان ذخیره سازی مشابهی خواهد داشت اما پردازنده آن 6 هسته‌ای خواهد بود. اسمارت فون‌های سری لومیا اغلب دوربین بسیار خوبی داشتند و دارند و اکنون نیز انتظار می‌رود که پرچم‌داران جدید این شرکت نیز از یک دوربین خوب 20 مگاپیکسلی بهره ببرند که Cityman نیز از فلاش LED سه گانه بهره خواهد برد.

وان‌پلاس Two

OnePlus-Two

وان‌پلاس وان در طول سال گذشته توانست با سخت افزار قدرتمند و قیمت بسیار پایین خود چنان سر و صدایی به پا کند که اغلب افراد حداقل برای یک بار هم که شده هوس داشتن چنین محصولی را در سر پروراندند که مشکل دسترسی به آن در ایران یکی از موانع خرید این محصول بود. حال نیز انتظار می‌رود که وان‌پلاس Two با قیمت مناسبی که احتمال استفاده از اسنپ دراگون 810 در آن وجود دارد در سه ماهه سوم سال جاری معرفی شود. البته گفته می‌شود که این محصول از سنسور اثر انگشت نیز بهره خواهد برد.

Oppo Find 9

Oppo-Find-9

پرچم‌دار آینده کمپانی Oppo که Find 9 نامیده خواهد شد انتظار می‌رود که از پردازنده اسنپ دراگون 810 استفاده کند که 4 گیگابایت نیز حافظه رم برای آن اختصاص داده خواهد شد. بر اساس تصاویر منتشر شده از این محصول انتظار می‌رود که بخش پشتی این پرچم‌دار میزبان دوربین دوگانه باشد که شاید بتوان گفت ایده این دوربین از محصولی نظیر اچ‌تی‌سی وان (m8) گرفته شده است.

گوگل نکسوس توسط هواوی

Google-Nexus-by-Huawei

اسمارت فون‌های سری نکسوس کمپانی گوگل همیشه از محصولاتی بوده‌اند که در صدر اخبار قرار داشتند و به دلیل کیفیت مناسب و به‌روز رسانی‌های پی در پی یکی از محصولات سطح بالا محسوب می‌شوند. از آن جایی که گوگل در تمامی این نوع محصولات خود از یک کمپانی تولید کننده دیگر در ساخت اسمارت فون خود استفاده می‌کند حال این شرکت دست به دامان کمپانی هواوی شده تا نکسوس بعدی را آن بسازد. 4 گیگابایت حافظه رم برای نکسوس جدید اختصاص داده خواهد شد و احتمال می‌رود که این محصول نیز صفحه نمایشی QHD داشته باشد. البته گمانه زنی‌هایی نیز در خصوص عرضه این محصول با اندروید 6.0 (که M نامیده خواهد شد) و پشتیبانی از USB Type-C نیز به گوش می‌رسد.

با 10 اسمارت فونی که انتظار داریم در نیمه دوم سال جاری معرفی شوند آشنا شدیم اما بدون شک این 10 اسمارت فون تنها محصولاتی نخواهد بود که در این مدت عرضه می‌شوند و لیست ما تنها میزبان پرچم‌داران بود. شما چه انتظاراتی از این پرچم‌داران دارید و بیشتر منتظر چه محصولی هستید؟

5 در مورد “در نیمه دوم سال جاری کدام پرچم‌داران معرفی خواهند شد؟”

  1. حسین باقری

    امیدوارم که :

    نوت 5 صفحه ش 4K نباشه.

    ایفون لنز دوربینش هم سطح بدنه بشه.

    سونی دست از قاپ پشت شیشه ای نکشه.

    بقیه هم که در سطح انتظارن…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH