پرچم‌دار جدید فوجیتسو از اسکنر چشم آیریس برای خرید با اسمارتفون بهره خواهد برد

f-04g-top_sp

سیستم پرداخت از طریق موبایل روز به روز محبوب‌تر می‌شود و مشخصا خیلی زود قادر خواهید بود که از طریق اسمارتفون‌تان تقریبا هر جایی خرید کنید.

البته این سیستم بدی خودش را هم دارد، مثلا اینکه ممکن است با دسترسی غیر قانونی خلافکاران به برخی از اطلاعات حساس، دزدی‌هایی صورت گیرد که البته شرکت فوجیتسو برای مقابله با این وضعیت چاره‌ای اندیشیده است.

فوجیتسو با همکاری اوپراتور ژاپنی NTT DoCoMo، اولین اسمارتفون مجهز به فن‌آوری تشخیص آیریس را که هم برای باز کردن دستگاه و هم برای تایید پرداخت‌ها هنگام خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی کرده است.

این فن‌آوری در پرچمدار جدید فوجیتسو با نام Arrows NX F-04G گنجانده شده و با فن‌آوری که علی بابا در CeBIT 2015 رونمایی کرد، متفاوت است.

در فن‌آوری معرفی شده توسط علی بابا که Smile to Pay نام دارد، به جای استفاده از اسکن اثر انگشت، از اسمارتفون برای تشخیص چهره سریع که شامل اسکن چشم‌ها هم می‌شود، استفاده شده است.

از این مبحث که بگذریم باید بگوییم که هوشمند فوجیتسو یک اسمارتفون قدرتمند با مشخصاتی چون صفحه نمایش 5.2 اینچی QHD، اسنپدراگون 810، رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی است. این اسمارتفون با آبنبات چوبی و یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی و قابلیت‌های ضد آب و گرد و غبار بودن می‌آید.

این اسمارتفون فقط در ژاپن و اواخر همین ماه عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH