۵ دلیل برای آنکه بدانید هیچ نیازی به خریدن یک ساعت هوشمند ندارید!

smartwatch-2

دنیای ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است و اگر نگاهی به اخبار پیرامونی خود داشته باشید، متوجه می‌شوید که مدل‌های رنگارنگی از سوی کمپانی‌های مختلف در همین چند وقت اخیر و به خصوص نمایشگاه MWC 2015 معرفی شد و با عرضه رسمی اپل واچ، این صنعت به اوج خودش رسید و میزان سرمایه‌گذاری‌ها نیز در حال توسعه است.

اما آیا با خود فکر کرده‌اید که چرا بایستی یک چنین ساعتی را بر روی دست خودتان ببندید و اصلا چه نیازی به خریدن آن دارید؟ شاید دلایلی زیادی برای این امر پیدا شود و یا تحت تاثیر تبلیغات و متفاوت بودن این گجت‌ها، به خریدشان ترغیب شده باشید. اما در این مطلب می‌خواهیم برای شما پنج دلیل بیاوریم که چندان هم به این صنعت دلخوش نباشید، شاید الان زمان مناسب نباشد و یا شاید هیچ‌گاه چنین زمانی هم برای بسیاری در خرید اسمارت واچ‌ها به وجود نیاید، پس هوشمندانه خرید کنید!

۱- عدم بلوغ در طراحی

smartwatch-3

اگر نگاهی به دنیای اسمارت واچ‌ها بیندازید، علی‌رغم پیشرفت بسیاری که در بخش طراحی و ساخت صورت گرفت، اما همچنان این محصولات از یک طراحی واحد و منسجم به دور هستند. شاید ورود مدل‌هایی چون موتو ۳۶۰ و اپل واچ تلنگر محکمی بر دیزاین این محصولات بود اما همچنان در مقایسه با بسیاری از ساعت‌های شیک و کلاسیک از سازنده‌های معتبر بازار، اسمارت واچ‌ها بیشتر شبیه به یک اسباب بازی به نظر می‌رسند تا یک محصول که ارزش بسته شدن بر روی هر دست در هر مجلسی را داشته باشند.

۲- عدم استقلال در کارکرد

smartwatch-4

همچنان بخش گسترده‌ای از اسمارت واچ‌ها به یک وسیله جانبی دیگر مانند گوشی موبایل برای نشان دادن قابلیت‌های اصلی خود نیاز دارند. اپل واچ فقط با آی‌فون تنظیم می‌شود و بسیاری از مدل‌های دیگر بایستی در کنار یک گوشی اندرویدی قرار بگیرند. پس این امر سبب می‌شود تا شما یک دستگاه نسبتا بی‌هویت را بر دستان خود بسته باشید که برای نشان دادن توانایی‌های اصلی‌اش نیاز به یک همراه بزرگ‌تر همچون گوشی دارد.

۳- عدم نیاز واقعی خریداران به اسمارت واچ

smartwatch-1

بیایید کمی صادقانه به موضوع نگاه کنیم، شما به چه چیزی از یک اسمارت واچ نیاز دارید که بدون آن احساس کمبود می‌کنید؟ نشان دادن مخاطبین و یا پیغام‌ها بر روی ساعت و یا دیدن زمان از روی صفحه آن؟ خب به نظر نمی‌رسد که این موارد چندان مهم باشند و یا استفاده از اپلیکیشن‌های سلامتی که این روزها هم خیلی مد شده، در بسیاری از گوشی‌های موبایل به صورت پیش فرض وجود دارد و از طرفی بسیاری از افراد اصلا از چنین مواردی استفاده نمی‌کنند! پس بایستی نتیجه گرفت که ساعت‌های هوشمند انقدر پیشرفته نشده‌اند تا به خریدار یک انگیزه مضاعف برای داشتن‌شان را بدهند، چون چیز جدید و خاصی برای ارایه ندارند!

۴- باتری ضعیف

smartwatch-5

اگر از زمان کودکی و جوانی عادت داشته‌اید که یک ساعت مچی را بر روی دستان خودتان ببندید، حتما می‌دانید که در بدترین حالت، این ساعت‌ها قادر بودند تا حداقل ۶ ماه بر روی دستان‌تان دوام بیاورند و میانگین این مقاومت توان در حدود یک سال است. حال تصور کنید که به جای یک سال، هر یک روز باتری ساعت شما تمام شود. چه احساسی پیدا خواهید کرد؟ اینکه مجبور هستید دایما ساعت را از روی مچ دست خود باز کرده و چند ساعتی به شارژر متصل نمایید. به طور حتم چنین امری شما را در دراز مدت دچار خستگی خواهد کرد و گاهی اوقات ترجیح می‌دهید که از همان ساعت‌های کلاسیک و پر توان خودتان استفاده کنید! در واقع یکی از ایرادات بزرگ اسمارت واچ‌ها، همین توانایی اندک باتری است که در بهترین حالت و برای معدودی از ساعت‌ها، نهایت به یک هفته (آن هم در حالت مصرف کم) می‌رسد. پس چه دلیلی دارد شما ساعتی بر دست کنید که دایما آن را برای شارژ کردن مجبور هستید از دستان‌تان باز کنید؟!

۵- قیمت‌های بالا

smartwatch-6

اگر سرکی به بازار ساعت‌های هوشمند و برچسب قیمتی آ‌ن‌ها بزنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از نسخه‌های معروف، بهایی حتی بیشتر از یک میلیون تومان دارند! رقمی که با آن می‌توان یک گوشی هوشمند خوب خرید. در واقع بهای این دستگاه‌ها هنوز به میزانی نرسیده که بتواند تبدیل به کالایی همه‌گیر شده و همه اقشار جامعه از پس خرید آن بربیایند. ضمن اینکه بسیاری از کسانی‌که پول خرید این ساعت‌ها را دارند، دلیلی بر صرف چنین هزینه‌ای نمی‌بینند، چون اسمارت واچ‌ها نسبت به کارایی که عرضه می‌کنند، همچنان گرانند!

2 در مورد “۵ دلیل برای آنکه بدانید هیچ نیازی به خریدن یک ساعت هوشمند ندارید!”

  1. تمام مطالبی که در این‌ مقاله نوشته شده خلافش توسط ساعت هوشمند های امروزی ثابت شده
    این اپ های سلامتی ای که روی گوشی وجود داره واقعا کمک بزرگی به ما نمیکنه ولی ساعت های هوشمند زمان خواب مارو هم اندازه گیری میکنن و اون رو بهتر میکنن
    و ساعت هوشمند کلا برای این اختراع شدن که استفاده ی مارو از گوشی کمتر کنن و ساعتی که من دارم نحوه ی کارکردش بدون گوشی فوق‌العادست و ساعت های خوبی هم هستند که ارزان قیمت باشن بازم بستگی به اون چیزی داره که شما از ساعت انتظار دارید و میخواین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH