معرفی بهترین ساعت های هوشمند و راهنمای خرید

راهنمای خرید ساعت هوشمند در محدوده قیمت کمتر از 5 میلیون تومان

تا چند سال پیش ساعت مچی در گروه مد و لباس طبقه‌بندی می‌شد و کاربردش جدا از جنبه تزپینی آن فقط به آگاهی از زمان و گاهی بهره‌مندی از امکاناتی مانند کرونومتر و تاریخ محدود می‌شد. حالا اما با توسعه ساعت های هوشمند، این وسیله یک گجت هوشمند پوشیدنی است که علاوه بر کارکردهای رایج، می‌تواند یک مراقب همیشه همراه و یک وسیله جانبی کاربردی برای تلفن هوشمند باشد. اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید، با قابلیت‌های متنوع در کنار قیمت‌های مختلف از برندهای نام آشنا و گمنام روبه‌رو می‌شوید که کار مقایسه و خرید را دشوار می‌کند. در این مقاله بهترین ساعت های هوشمند بازار تا مبلغ ۵ میلیون تومان را به شما معرفی می‌کنیم.

برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ساعت هوشمند برای شما بهتر است ابتدا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده انتظارات خود را مشخص کنید. فقط یک ساعت ساده می‌خواهید یا این که مقاومت در برابر شرایط محیطی برایتان مهم است؟ می‌خواهید با ساعت مکالمه کنید یا این که به یک وسیله همیشه همراه برای پایش سلامتی و آنالیز فعالیت‌های ورزشی نیاز دارید؟ چه‌قدر سنسور پایش یا ردیابی خواب در ساعت های هوشمند برای شما اهمیت دارند؟

پس از روشن شدن پاسخ این پرسش‌ها انتخاب بهتری خواهید داشت. ما هم برای این که بتوانیم به شما کمک کنیم ۱۲ گزینه ارزشمند از قیمت کمتر از ۱ میلیون تا حدود ۵ میلیون را به شما پیشنهاد کرده‌ایم. بهترین ساعت های هوشمند معرفی شده از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند. هنگام خرید ساعت هوشمند یا هر گجت هوشمند دیگر از اصالت کالا و اعتبار فروشنده و در صورت امکان گارانتی معتبر اطمینان حاصل کنید. می‌توانید راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند و نکانی که باید به آن توجه کنید را هم بخوانید.

ساعت هوشمند هایلو LS02 Global Version

راهنمای خرید ساعت هوشمند LS02 Global Version

لیست راهنمای خرید بهترین ساعت های هوشمند را با این عنوان شروع می‌کنیم. هایلو از زیر برندهای شیائومی است و لوازم جانبی گوناگونی معمولا با قیمت اقتصادی به بازار عرضه می‌کند. اولین و ارزان‌ترین گزینه لیست ما ساعت LS02 Global Version است. این ساعت نسبت به قیمتی که برایش پرداخت خواهید کرد ارزش بالایی دارد، مقاومت در برابر آب با دارا بودن استاندارد IP68، پایش ضربان قلب ۲۴ ساعته، کنترل سطح اکسیژن خون، دوام باتری ۲۰ روزه (طبق ادعای سازنده) و پایش فعالیت‌های ورزشی از جمله مزایای این مدل هستند. LS02 با توجه به بدنه پلاستیکی با کیفیت و بند سیلیکونی فقط ۳۵ گرم وزن دارد. همچنین با اندروید 4.4 و iOS 8 به بالا سازگار است و پیامک‌ها و تماس‌های ورودی را می‌توانید در نمایشگر آن مشاهده کنید.


 ساعت هوشمند لنوو S2

راهنمای خرید ساعت هوشمند لنوو S2

لنوو را با لپ‌تاپ‌هایش می‌شناسیم اما این کمپانی سهمی هم در بازار موبایل و لوازم جانبی دارد. ساعت هوشمند مدل S2 یکی از ارزان‌ترین‌های بازار و یکی از بهترین ها در این رنج قیمت است که ضمن سازگاری کامل با با اندروید و iOS، فاکتورهایی مانند ضربان قلب، کیفیت خواب و فعالیت‌های ورزشی را پایش می‌کند. کمپانی سازنده، عمر باتری این مدل را ۱۵ روز در حالت آماده به کار و ۷ روز استفاده عادی اعلام نموده است.

می‌توانید با این ساعت پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید. همچنین می‌توانید تماس‌های ورودی را مشاهده و رد کنید اما امکان پاسخ به تماس‌های ورودی وجود ندارد. این مدل گواهی IP67 دارد که به معنای مقاومت در برابر پاشش آب، آب و هوای بد، تعریق و غوطه‌وری تا  عمق ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه است. بدنه لنوو S2 از پلاستیک ساخته شده، ۴۰ گرم وزن دارد و با دو مدل بند پارچه ای و سیلیکونی به فروش می‌رسد.


ساعت هوشمند هویت M9016

هویت M9016 برای راهنمای خرید بهترین ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند هویت مدل M9016 یکی از گزینه‌های ارزشمند با قیمت حدودی یک میلیون تومان است. بدنه این مدل از آلیاژ روی ساخته شده و از طراحی زیبا به همراه گواهی مقاومت IP65 برخوردار است. علاوه بر امکانات معمول بهترین ساعت های هوشمند نظیر پایش فاکتورهای سلامتی، وضعیت خواب و فعالیت‌های ورزشی، با این ساعت هوشمند می‌توانید به مکالمات تلفنی پاسخ دهید، از وضعیت هوا آگاه شوید و اپلیکیشن موزیک گوشی را مدیریت کنید. امکانات و ویژگی‌های کامل هویت M9016 را از قسمت مشخصات M9016 در خود سایت هاویت بخوانید.


میبرو Lite SmartWatch

ساعت هوشمند میبرو Lite SmartWatch

میبرو مدل Lite SmartWatch از محصولات برند شیائومی است که ضمن برخورداری از طراحی جذاب دایره‌ای شکل، امکانات بسیار خوبی هم دارد. اولین نکته مثبت و تفاوت آن با گزینه‌های قبلی، نمایشگر ۱/۳ اینچی از جنس AMOLED است. قاب این ساعت از آلیاژ روی ساخته شده، ۴۳ میلی‌متر قطر و فقط ۹/۸ میلی‌متر ضخامت دارد و با توجه به قطر ۲۰ میلی‌متری بندها امکان تعویض آن با طیف گسترده‌ای از بندهای استاندارد فراهم است. از دیگر امکانات میبرو مدل Lite SmartWatch می‌توانیم به مواردی مانند حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) و گواهی مقاومت IP68 اشاره کنیم. این ساعت هوشمند با سیستم‌های عامل iOS 10 و بالاتر، Android 5.0 و بالاتر سازگار است و با قیمتی در حدود یک میلیون تومان می‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید مد نظر قرار دهید.


شیائومی Redmi Watch 2 Lite

ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 2 Lite

پنجمین پیشنهاد امروز ما مدل Watch 2 Lite از برند شناخته شده ردمی شیائومی است. این مدل بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد و در رنگ‌های متنوعی تولید شده است. ردمی Watch 2 Lite دقیقا مانند گزینه‌های قبلی قابلیت پایش فاکتورهای سلامتی و  بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی و همچنین مانیتورینگ پیوسته استرس را دارد. از مزایای دیگر این مدل می‌توان به سازگاری با اندروید و iOS و پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کرد که به این ترتیب می‌توانید پیام‌های کوتاه و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را بدون مراجعه به گوشی بخوانید. علاوه بر همه اینها ردمی Watch 2 Lite در برابر نفوذ آب با فشار ۵ اتمسفر یا عمق ۵۰ متری آب مقاوم است. مشخصات کامل این ساعت هوشمند را از قسمت مشخصات Redmi Watch 2 Lite در سایت خود شیائومی بخوانید.


امیزفیت GTS GLOBAL

اسمارت واچ امیزفیت GTS GLOBAL

اولین نکته گفتنی درباره امیزفیت GTS GLOBAL، نمایشگر باکیفیت ۱/۶۵ اینچی آن از نوع AMOLED با تراکم پیکسلی ۳۴۱ پیکسل در هر اینچ است. تجهیز به تراشه PPG کمپانی هوامی و چیپست هوش مصنوعی RealBeats تجربه خوبی از یک ساعت هوشمند همه کاره به شما ارائه خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مدل عمر باتری فوق‌العاده آن است که طبق ادعای شرکت سازنده در شرایط خاصی به ۴۵ روز هم می‌رسد. طراحی زیبا، متریال فلزی بدنه و مقاومت تا عمق ۵۰ متری آب هم از دیگر مزایای امیزفیت GTS GLOBAL به شمار می‌روند. مشخصات کامل را از از سایت امیزفیت بخوانید.


هوآوی WATCH FIT New

هوآوی WATCH FIT New

برخلاف انتظار و رویه معمول هواوی در ارائه اسمارتفون‌های مقرون به صرفه، لوازم جانبی این برند اصلا ارزان نیستند. اما WATCH FIT New با قیمتی در بازه بین ۲ تا ۳ میلیون تومان یک گزینه کاملا اقتصادی محسوب می‌شود. این ساعت هوشمند از پلیمر ساخته شده و کیفیت ساخت خوبی دارد. استفاده از چیپست اختصاصی  هواوی Kirin A1 از مزایای این مدل به شمار می‌رود که با بهره‌گیری از سنسورهای مختلف، پایش دقیق فاکتورهای سلامتی و فعالیت‌های ورزشی را ممکن می‌سازد. WATCH FIT New با داشتن باتری قدرتمند در کنار الگوریتم‌های صرفه جویی در مصرف باتری تا ۱۰ روز بدون نیاز به شارژ روشن می‌ماند، همچنین با تکنولوژی شارژ سریع می‌توانید با ۵ دقیقه شارژ، به مدت ۱ روز از این ساعت هوشمند استفاده کنید. مشخصات کامل این مدل را از سایت خود هوآوی بخوانید.


امیزفیت مدل GTR 2e

خرید اسمارت واچ امیزفیت مدل GTR 2e

امیزفیت مدل GTR 2e با قاب دایره‌ای شکل فلزی از طراحی کلاسیک بهره‌ می‌برد، در برابر آب تا عمق ۵۰ متری مقاوم است. همچنین با تجهیز به سنسورهای متنوع، قابلیت‌های معمول بهترین ساعت های هوشمند را به خوبی ارائه می‌دهد. از نکات قابل توجه و متمایز در این ساعت می‌توانیم به بهره‌گیری از سنسور اختصاصی کمپانی مالک این برند (Huami) به نام  BioTracker™ 2 اشاره کنیم که می‌تواند پایش ضربان قلب را به صورت ۲۴ ساعته انجام دهد تا شما را از اثر ورزش روی ضربان آگاه کرده و ریتم‌های غیر طبیعی را در حالت ورزش و استراحت هشدار دهد. با توجه به دوام باتری، سنسورهای کارآمد و طراحی جذاب، پیشنهاد می‌کنیم در قیمت حدود ۳ میلیون تومان امیزفیت مدل GTR 2e را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خرید در نظر داشته باشید.


ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex Pro

امیزفیت مدل T-Rex Pro

امیزفیت در قیمت‌های مختلف گزینه‌های ارزشمندی دارد و در حدود قیمت ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان T-Rex Pro یک انتخاب خوب به نظر می‌رسد. این مدل یک ساعت هوشمند برای استفاده روزمره و هنگام ورزش است و با برخورداری از سنسورهای مختلف می‌تواند فعالیت‌های مختلف ورزشی و وضعیت سلامتی کاربر را پایش کند. دوام باتری طولانی، صفحه نمایش با کیفیت از نوع AMOLED، مقاومت بالای بدنه با داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G و کارکرد بدون مشکل در محدوده دمای منفی ۴۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد و سازگاری کامل با اندروید و iOS از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل به شمار می‌روند.


سامسونگ Galaxy Watch4 40mm

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Watch4 40mm

ارزان‌ترین نسخه از ساعت های هوشمند سامسونگ با قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان پیشنهاد خوبی برای علاقه‌مندان به این برند محبوب است. البته Galaxy Watch4 برای رقابت با همرده‌هایش با دست پر به میدان آمده و به نسبت قیمتش کاملا ارزشمند است. بدنه این مدل از آلومینیم بسیار مقاوم ساخته شده و امکان انتخاب مجموعه متنوعی از بندهای سیلیکونی و چرمی وجود دارد. سنسور اختصاصی سامسونگ به نام Samsung BioActive Sensor قابلیت‌های زیادی از جمله اندازه‌گیری درصد چربی بدن، عضلات اسکلتی و میزان آب بدن را فراهم می‌کند. از امکانات جذاب و متفاوت این مدل می‌توانیم به قابلیت اندازه‌گیری فشار خون و ECG اشاره کنیم. مشخصات کامل Galaxy Watch4 را در وبسایت سامسونگ ایران بخوانید.

نقد و بررسی جامع و اختصاصی Galaxy Watch4 از طرف آی‌تی‌رسان را حتماً مطالعه کند.

آنر MagicWatch 2 46 mm

آنر MagicWatch 2 46 mm

آنر که روزگاری زیر مجموعه هواوی محسوب می‌شد، حالا کاملا به صورت مستقل به فعالیت ادامه می‌دهد و محصولات متنوعی هم دارد. MagicWatch 2 از فولاد ضد زنگ 316L ساخته شده که در صنایع هوا فضا کاربرد دارد. بنابراین می‌توانید از استحکام آن اطمینان خاطر داشته باشید. نمایشگر باکیفیت از جنس AMOLED و توانایی پایش کامل فاکتورهای سلامتی و فعالیت‌های ورزشی هم از جمله امکانات این مدل است که در همه مدل‌های رقیب هم مشاهده می‌شود. به عنوان برگ برنده محصول آنر می‌توانیم داشتن میکروفن و اسپیکر داخلی و قابلیت مکالمه با اتصال بلوتوث را ذکر کنیم.

با تمام مزایای یاد شده MagicWatch 2 یک ضعف بزرگ دارد؛ بر خلاف آن چه که از یک برند چینی و به نوعی نوظهور انتظار داریم در لیست اپلیکیشن‌های محصولات آنر کشور ایران وجود ندارد. به همین دلیل دریافت واچ فیس‌های جدید با مشکلاتی همراه است. همچنین امکان نمایش آب و هوای منطقه‌ای هم وجود ندارد. مشخصات کامل را از اینجا بخوانید.


سامسونگ Galaxy Watch3 SM-R850 41mm

سامسونگ Galaxy Watch3 SM-R850 41mm بهترین ساعت های هوشمند

آخرین و گران‌ترین گزینه لیست پیشنهادی ما مدل ۴۱ میلی‌متری Galaxy Watch3 SM-R850 از برند سامسونگ است. این ساعت از فلز ساخته شده و نمایشگر آن محافظ Corning Gorilla Glass DX دارد. همچنین با مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD-۸۱۰G می‌توانید در شرایط مختلف محیطی آن را به همراه داشته باشید.

علاوه بر امکانات متنوعی که از بهترین ساعت های هوشمند پیشرفته انتظار داریم و در این مدل هم موجود است، Galaxy Watch3 به‌ صورت خودکار سقوط شدید را با شتاب‌سنج پیشرفته خود تشخیص می‌دهد و یک پیام درخواست کمک را همراه با مکان شما برای مخاطب اضطراری ارسال می‌کند. قابلیت تعویض بند و استفاده از بندهای متنوع ۲۲ میلی‌متری و قابلیت مکالمه را هم فراموش نکنید. مشخصات کامل Galaxy Watch3 SM-R850 را در مشخصات Galaxy Watch3 در وبسایت سامسونگ ایران بخوانید.

در این مقاله ارزشمندترین و بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار ایران را در بازه قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان به شما معرفی کردیم. همانطور که می‌دانید در این محدوده قیمتی صدها گزینه مختلف وجود دارد که کار انتخاب و بررسی را دشوار می‌کند. اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که ما بهترین‌ها را به شما پیشنهاد کرده‌ایم. اگر تجربه استفاده از هر کدام از مدل‌های پیشنهادی را دارید یا ساعت هوشمند دیگری را پیشنهاد می‌کنید خوشحال می‌شویم از طریق قسمت نظرات در پایان همین مطلب با ما و سایر مخاطبان آی‌تی‌رسان در میان بگذارید.

4 در مورد “راهنمای خرید ساعت هوشمند در محدوده قیمت کمتر از 5 میلیون تومان”

  1. دنبال ساعت مقرون به صرفه با امکانات پزشکی کامل مثل حسر ضربان قلب و میزان استرس و … هستم. چه ساعتی مناسبه برای من؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH