گوشی آی‌فون دوباره آتش افروخت!

طی سال‌های گذشته بارها و بارها مدیران اپل در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های مختلف از کاربران تقاضا کرده‌اند که شارژرهای ارزان‌قیمت و غیر استاندارد کمپانی‌های نامعتبر را جایگزین شارژرهای اوریجینال اپل نکنند زیرا این آداپتور‌ها با محصولات اپل سازگاری نداشته و موجب بروز حوادثی همچون انفجار، آتش‌سوزی و شوک الکتریکی می‌شوند که در سال‌های اخیر بعضا موجب صدمه‌دیدن کاربران و حتی مرگ عده‌ای شده‌اند. اپل حساسیت بسیار زیادی روی کالاها و وسایل جانبی اوریجینال خود دارد و تاکید می‌کند که به هیچ‌وجه یک شارژر ارزان‌قیمت را جایگزین یک نمونه اصل نکنید و حتی چند سال پیش از کاربران خواست که اگر شارژر‌های غیر استاندارد خریداری کرده‌اند با تحویل ‌آن‌ها به‌صورت کاملا رایگان شارژر‌های اصلی اپل را تحویل بگیرند تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

Apple-iPhone-catches-fire-burns-teenager.jpgپسر ۱۶ ساله‌ای که ساکن آلبرتا بوده و نامش هنوز فاش نشده است هنگام کار با آی‌فون که به شارژ نیز وصل بود، دچار آتش‌سوزی درجه سه شده‌ است و همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید وسایل خانه، پاها و دست این فرد آتش گرفته‌اند و تمام این حوادث صرفا به خاطر پس‌انداز چند دلار کمتر و خریداری یک شارژر غیراستاندارد اتفاق افتاده‌اند.

Apple-iPhone-catchesz-fire-burns-teenager.jpgیک‌شنبه هفته گذشته هنگامی که خانواده Schultz (شولتز) در حال استراحت بودند با فریاد‌های پسرشان که از حضور آتش در رخت‌خواب و اتاقش خبر می‌داد از خواب پریده و با آب سعی در خاموش کردن شعله‌ها داشتند که خوشبختانه پسر ۱۶ ساله زیرک‌تر از والدین‌اش بوده و با کپسول‌های آتش خاموش کن اقدام به خفه‌کردن حریق کرده‌است.

Apple-iPhone-catches-fire-burns-txseenager.jpgپس از پرس‌وجو‌هایی که از این شخص صورت گرفت مشخص شد که شارژر مذکور از یک سوپرمارکت در پمپ‌بنزین خریداری شده است و به هیچ‌وجه مشخصه‌های یک شارژر استاندارد را ندارد. قطعا هیچ‌کس علاقه‌ای به پرداخت هزینه بیشتر برای یک شارژر ندارد اما خرید چنین محصولی در دراز مدت به نفع کاربر تمام خواهد شد زیرا اگر پول خود را با خرید یک شارژر ارزان‌قیمت و غیراستاندارد ذخیره کنید، در نهایت برای درمان سوختگی یا خرید یک تخت جدید باید هزینه‌ای چند برابر بیشتر از یک شارژر اوریجینال اپل متحمل شوید.

Apple-iPhone-catchesx-fire-burns-teenager.jpgهنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که اگر شارژر اپل جایگزین این محصول ارزان‌قیمت می‌شد چنین اتفاقی نمی‌افتاد اما پیشنهاد می‌کنیم در این مورد جانب احتیاط را رعایت کرده و در صورت گم‌کردن یا خراب‌شدن شارژر اصلی حتما یک محصول اوریجینال را جایگزین آن کنید. همان‌طور که چیپس و پفک را از کمپانی اپل نمی‌خرید، شارژر اپل را هم از یک سوپرمارکت خریداری نکنید!

Apple-iPhone-catchexcs-fire-burns-teenager.jpg

8 در مورد “گوشی آی‌فون دوباره آتش افروخت!”

  1. دوست عزیز اقای Mahdi

    من متن رو کامل خوندم بعد کامنت دادم.
    بله درسته ایفون به وسیله شارژر های متفرقه و غیرمجاز موجب سوختن شده است.
    خوب گوشی گلکسی اس5 که برای اپراتور تی موبایل بود هم مطمئنا به همین دلیل شارژر و یا باتری های غیرمجاز سوخت و گرنه هیچ اسمارت فونی بی دلیل نمیسوزه که!!
    هر چند اینجا دلیل سوختگی مطرح شد ولی در مقاله سوختگی مربوط به گلکسی اس5 دلیل سوختن ذکر نشد.

  2. عزیزم. منظور از سوپر مارکت بقالی خودمون نیست. اونا به فروشگاه های بزرگ سوپر مارکت میگن. مثل هایپر مارکت خودمون که به جز چیپس و پفک لوازم دیجیتال اوریجینال هم میفروشن . پس تو ترجمه دقت کن!

    1. وحید حق خواه

      سلام
      ممنونم از دقت نظرتون عزیز!
      در کشورهای خارجی پمپ بنزین ها معمولا فروشگاه های کوچکی دارن که موارد ضروری از جمله مواد خوراکی و شارژر و هندزفری و خلاصه چیزایی که ممکنه توی سفر لازم بشه و احیانا فراموش کرده باشید همراهتون بیارید توشون موجوده. فروشگاه های بزرگی نیستن و بسیار هم چیپ و سطح پایین هستن. در متن اصلی به عبارت سوپر مارکت اشاره ای نشده بود و فقط گفته بود همونجوری که سوخت و بنزین رو از کمپانی اپل تهیه نمی کنید پس شارژر اپل رو هم از پمپ بنزین نخرید. حالا توی ایران توی پمپ بنزین معمولا فروشگاهی وجود نداره که شارژر توش بفروشن و اگه بنده همچین چیزی توی مقاله مینوشتم احتمالا ازم ایراد میگرفتید که چرا گفتم از پمپ بنزین شارژر خریدن توی پمپ بنزین شارژر نمیفروشن و اینجور موارد.
      اگر به متن دقت کرده باشید تمام تاکید اینه که از فروشگاه هایی به جز اپل شارژر نخرید و اصلا متراژ مغازه که ۱۰۰ متر یا ۲۰۰۰ متر باشه مطرح نیست که بنده هم سعی کردم منظور مطلب رو برسونم تا برای خواننده های عزیز هم قابل درک باشه.
      بازم ممنونم بابت دقت نظرتون
      موفق باشید

    1. موافقم.اگه سامسونگ بود همه میومدن و مسخرش میکردن ولی چون اپله کسی خبرو قبول نداره انگار اپل بی نقصه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH