آیا پلی استیشن 4 می‌تواند پرفروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟

گمانه زنی‌های بسیاری در زمان عرضه پلی استیشن 4 وجود داشت. این محصول نهایتا وارد بازار شد و توانست یکی از بهترین‌ها (و شاید هم بهترین) باشد. در این میان هیچ کس نمی‌توانست ادعا کند که این محصول نیز همچون پلی استیشن 2 محبوب خواهد بود. پلی استیشن 2 محصولی بود که توانست 155 میلیون واحد فروش داشته باشد که واقعا عدد کوچکی نیست و همچنان نیز مدال پرفروش‌ترین کنسول در گردن این محصول است اما اگر خبر از پلی استیشن 4 داشته باشید، بدون شک این محصول نیز آرزوی چنین استقبالی را دارد. اما در طول سال‌های گذشته بازی‌های بسیار خوبی عرضه شده که بخش زیادی از آن‌ها را پلی استیشن 4 با خود به ارمغان آورده است.

play-station-4

در طول روز‌های گذشته خبری منتشر شد که در آن گفته می‌شد پلی استیشن 4 توانسته به فروش 2 میلیون واحدی در بازار انگلستان برسد اما نکته جالب دست‌یابی به این میزان فروش توسط پلی استیشن 4 سریع‌تر از پلی استیشن 2 بوده است. البته شاید این عدد کمی مایکروسافت را ناخوشنود کند، چون چندی پیش این افتخار را ایکس باکس 360 نصیب مایکروسافت کرده بود اما اکنون نماینده سونی جانی برای مایکروسافت نگذاشته است (البته با اغراق).

شاید داوری را زود شروع کرده باشیم، چون هیچ دلیلی ندارد که بگوییم آخرین کنسول مایکروسافت نمی‌تواند فروشی همچون پلی استیشن 4 داشته باشد اما بهتر است در این خصوص تصمیم‌گیری را به آینده بسپاریم. شاید بهتر باشد که در داوری این رقابت به حضور اسمارت فون و تبلت‌ها نیز توجه کنید زیرا در حال حاضر بخشی از کاربران نیز از طریق این نوع دستگاه‌ها سرگرم می‌شوند و تصمیم به خرید هیچ کنسول بازی‌ای ندارند. البته بهتر و بیشتر شدن بازی‌ها نیز دلیل دیگری است که می‌تواند همچنان کنسول‌های بازی را زنده نگهدارد.

forbidden_woods.0

هدست سونی را که پروژه مورفیوس نامیده می‌شد، به خاطر دارید؟ آیا این هدست نیز می‌تواند تاثیر مثبتی در زمینه فروش پلی استیشن 4 داشته باشد؟ هدست مورفیوس یک هدست عالی بود که می‌تواند تجربه جدیدی از بازی را به کاربر القا کند اما ممکن است استقبال چندان مناسبی از سوی کاربران برای این محصول صورت نپذیرد.

البته در این میان تاثیر استریم بازی نیز بسیار زیاد است، زیرا باعث می‌شود کاربران برای بازی کردن نیاز به سخت‌افزار قدرتمند نداشته باشند. بازی‌های 4K نیز که چند صباحی است به زبان‌ها افتاده‌اند نیز می‌تواند تجربه جدید و جالبی باشند اما با وجود تمام این موارد پلی استیشن 4 شانس زیادی دارد که بتواند فروشی نظیر پلی استیشن 2 داشته باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟

2 در مورد “آیا پلی استیشن 4 می‌تواند پرفروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH