سیستم ورود جدید جی‌میل باعث ناخشنودی بسیاری از کاربران شده است!

اخیرا کمپانی گوگل تغییراتی را در صفحه ورود به حساب کاربری خود ایجاد کرده که گویا کاربران از این اقدام چندان خشنود نیستند. تا قبل از این کاربران قادر بودند که اطلاعات خود که شامل نام کاربری و رمز عبور بود در یک صفحه وارد کنند اما اکنون فرآیند ورود به حساب کمی تغییر کرده است. شما می‌بایست ابتدا نام کاربری یا همان یوزرنیم را وارد کنید و سپس در صورت مورد تایید بودن حساب به صفحه دیگری منتقل خواهید شد که از طریق آن می‌توانید رمز عبورتان را وارد نمایید. بسیاری از کاربران از این اتفاق خشنود نیستند و برخی نیز مدعی شده‌اند که این تغییر فرآیند ورود، باعث شده که اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور نتوانند با سیستم جدید گوگل کار کنند.

screen-shot-2015-05-13-at-4-37-21-pm

بر اساس گزارش گوگل این تغییرات صرفا برای راه کار‌های امنیتی آینده انجام شده است ولی این کمپانی فعلا اطلاعاتی در خصوص راه کار‌های خود منتشر نکرده است اما شاید این فرآیند استفاده از ورود دو مرحله‌ای یا سخت افزار دانگل باشد. البته این احتمال نیز می‌رود که گوگل از سیستم تحت وب که برای کاربران اندروید ساخته شده و Smart Lock نامیده می‌شود، استفاده کند. این سیستم به کاربران اندروید امکان آنلاک نگه‌داشتن اکانت در زمانی که به یک بلوتوث مطمئن متصل شده باشند و یا در محل ایمن قرار داشته باشند، می‌دهد. علاوه بر این در زمانی که کاربر قفل گوشی خود را از طریق چهره باز می‌کند نیز امکان آنلاک نگهداشتن اکانت وجود دارد. اگرچه گوگل فعلا اعلام نکرده است که سیستم امنیتی آینده‌اش به چه شکلی خواهد بود اما مطمئنا اطلاع دارد که سیستم فعلی که کاربر نام کاربری و رمز عبور را وارد می‌کند چندان ایده خوبی نیست.

گوگل چندی پیش شرایط ورود کاربران اندروید به حساب جی‌میل را تغییر داده بود و اکنون در زمینه کامپیوتر‌ها نیز وارد عمل شده است.

علاوه بر این گوگل اشاره کرده که سیستم جدید برای کاربران SAML SSO که در واقع دانش آموزان و کاربران کسب و کار هستند می‌تواند تجربه کاربری بهتری را القا کند؛ زیرا پیچیدگی‌های لاگین شدن آن‌ها کاسته خواهد شد و کاربرانی هم که چندین حساب دارند می‌توانند سریع‌تر به حساب مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

البته بازخورد کاربر در خصوص اقدام جدید گوگل جالب نبوده است. برخی سیستم قبلی را که نام کاربری و رمز عبور در یک صفحه وارد می‌شد، سریع‌تر و بهتر می‌دانستند و برخی نیز مدعی شده‌اند که در سیستم جدید بعد از وارد کردن نام کاربری، گوگل نام کامل کاربر را نمایش می‌دهد و در برخی موارد نیز پیش از تایید شدن اطلاعات وارد شده، تصاویر پروفایل وی نمایش داده می‌شود. البته با این اقدام گوگل، بیشتر اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد نمی‌توانند کار کنند و اپلیکیشنی نظیر LastPass نیز اعلام کرده که به‌زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

امیدواریم که سیستم امنیتی جدید گوگل بتواند روش‌های گذشته را بهبود دهد، گرچه باعث سردرگم شدن بسیاری از کاربران شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH