چگونه از انتشار نسخه جدید اپلیکیشن‌های خود مطلع شویم؟

بسیاری از کاربران وجود دارند که نمی‌توانند به فروشگاه نرم افزاری گوگل با نام گوگل پلی دسترسی داشته باشند چندی پیش ایران نیز در این لیست قرار داشت اما در حال حاضر کاربران می‌توانند از این فروشگاه استفاده کنید. افرادی که به گوگل پلی دسترسی ندارند اغلب برنامه‌های خود را به‌روز رسانی نمی‌کنند و اپلیکیشن‌های آن‌ها در نسخه قدیمی اجرا می‌شود که شاید مشکلاتی داشته باشد. البته این گونه افراد نیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالث وارد عمل شوند که برای مثال می‌توان به SlideMe اشاره کرد.

Google-Play-Store-logo

در این میان اگر نسخه جدیدی از اپلیکیشن‌های شما منتشر شود از آن اطلاع نخواهید داشت و در واقع دسترسی به آخرین به‌روز رسانی بدون گوگل پلی کار سختی است. اگر شما نیز از این جمله افراد هستید و یا حوصله چک کردن گوگل پلی برای اطلاع از آخرین به‌روز رسانی‌ها را ندارید پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مقاله را از دست ندهید.

اپلیکیشن ApkTrack یک برنامه خوب برای افرادی است که دوست دارند برنامه‌های گوشی‌شان را به‌روز نگه‌دارند اما یا وقت کافی برای چنین کاری ندارند و یا نمی‌توانند به گوگل پلی دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن تمام برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی شما را چک می‌کند و اگر نسخه جدیدی از آن عرضه شده باشد سریعا در قالب یک هشدار اطلاع می‌دهد. البته این هشدار تنها برای اطلاع دادن کاربر است و برنامه به‌صورت خودکار اپلیکیشن‌های شما را به‌روز رسانی نمی‌کند و برای آپدیت برنامه‌ها شما باید به شخصه دست به کار شوید و از طریق وب‌سایت برنامه مورد نظر و یا … نسخه جدید را دریافت نمایید. برای استفاده از این اپلیکیشن می‌بایست آن را دانلود و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب نمایید:

لینک دانلود ApkTrack

How-to-track-updates-for-the-Android-apps-you-didnt-get-from-the-Google-Play-store-(3)

بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن آن را اجرا کنید تا وارد محیط کاربری آن شوید. اکنون شما لیستی از برنامه‌هایی که بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اید را مشاهده می‌کنید که سه دکمه نیز در بخش بالای صفحه نمایش قرار داده شده است. گزینه اول زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما اپلیکیشنی را نصب کرده باشید اما در لیست وجود نداشته باشد، از این طریق می‌توانید آن اپلیکیشن را وارد لیست برنامه کنید. با لمس دکمه دوم اپلیکیشن آخرین نسخه برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه شما را جستجو می‌نماید و دکمه سوم و یا همان سه نقطه نیز تنظیمات اپلیکیشن را در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیار خوب، دکمه دوم را لمس کنید تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد!

How-to-track-updates-for-the-Android-apps-you-didnt-get-from-the-Google-Play-store-(2)

همان طور که مشاهده می‌کنید برنامه شروع به اسکن کردن تمام برنامه‌ها در محیط اینترنت می‌کند و تک تک برنامه‌هایی را در که گوشی شما نصب شده است جستجو می‌کند تا در صورت عرضه نسخه جدید به شما اطلاع دهد. البته توجه کنید که برنامه تنها هشداری در این خصوص خواهد داد و به شخصه اپلیکیشن شما را به‌روز رسانی نخواهد کرد. اکنون بهتر است به سراغ تنظیمات یا همان دکمه سه نقطه برویم.

How-to-track-updates-for-the-Android-apps-you-didnt-get-from-the-Google-Play-store-(1)

در بخش تنظیمات گزینه اول به شما این امکان را می‌دهد که برنامه همیشه در پشت صحنه اپلیکیشن‌های گوشی را تحت نظر داشته باشد و در صورت انتشار نسخه جدید آن را اعلام کند. گزینه دوم نیز مربوط به موتور جستجویی است که می‌خواهید فایل نصبی آخرین نسخه را از طریق آن پیدا کنید. کاربران در بین موتور‌های گوگل، DuckDuckGo، گوگل پلی، Evozi و APK Mirror می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

در نهایت شما می‌توانید از طریق لیست اپلیکیشن‌های خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و سپس برای دریافت آخرین نسخه سیستمی را که می‌خواهید فرآیند از طریق آن ادامه یابد را وارد کنید. در این صورت دیگر اپلیکیشن در پشت صحنه می‌ماند و شما می‌بایست از طریق گزینه‌ای که انتخاب کرده‌اید وارد عمل شوید و آخرین نسخه را نصب کنید.

How-to-track-updates-for-the-Android-apps-you-didnt-get-from-the-Google-Play-store

البته خوش بختانه در ایران کاربران قادر به استفاده از گوگل پلی هستند و مشکلی در خصوص دریافت به‌روز رسانی‌ها وجود ندارد اما این اپلیکیشن می‌تواند شما را از انتشار آخرین نسخه‌ها مطلع کند و سپس به سادگی از طریق گوگل پلی برای آپدیت آن‌ها وارد عمل شوید.

1 در مورد “چگونه از انتشار نسخه جدید اپلیکیشن‌های خود مطلع شویم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH