تیم کوک می‌گوید که هدف استیو جابز از ساخت محصولات اپل، تغییر جهان بوده است!

امروز مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک در ابتدای سخنرانی‌اش در دانشگاه جرج واشنگتن در واشنگتن دی سی آمریکا از استیو جابز بنیان‌گذار اپل سخن به میان آورد. کوک گفت که هدف جابز داشتن محصولاتی در اپل با چشم‌انداز تغییر جهان بود که در حال‌حاضر به حقیقت پیوسته است. کوک با اشاره به این‌که چگونه دوربین آیفون در بسیاری از بی‌عدالتی‌های دنیا برای فیلم‌برداری و افشاگری استفاده می‌گردد، گفت:

“افرادی که شاهد بی‌عدالتی‌ها هستند، می‌خواهند آن‌ها را افشا کنند. و اکنون آنها می‌توانند، زیرا آنها همیشه یک دوربین در جیب خوددارند.”

tim cook

یک مثال اخیر آن انتشار ویدیو گرفته‌شده با آیفون در کارولینای جنوبی است که در آن یک پلیس سفید به نام مایکل اسلاگر هشت بار به یک مرد سیاه پوست غیرمسلح از پشت شلیک می‌کند و او را به قتل می‌رساند. آن پلیس به اتهام قتل عمد مجازات شده است.

تیم کوک در این سخنرانی گفت:

“چشم‌انداز او (استیو جابز) برای اپل یک شرکت تکنولوژی با ابزار قدرتمند بود که به‌آسانی قابل‌استفاده باشند، ابزاری که مردم با کمک آن‌ها به تحقق بخشیدن رویاهای خود بپردازند و دنیا را برای بهتر شدن تغییر دهند. محصولات ما کارهای شگفت‌انگیز انجام می‌دهند و همان‌طور که استیو پیش‌بینی کرد، مردم توانستند در سراسر جهان از آن‌ها کمک بگیرند. کسانی که نابینا هستند و نیاز به دانستن اطلاعات دارند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ زیرا نیازی نیست صفحه‌نمایش را ببینند. تکنولوژی برای مردم شاهرگی حیاتی است، زیرا آنها بدون آن ناتوان خواهند شد. افرادی که شاهد بی‌عدالتی هستند و می‌خواهند آن را افشا کنند، اکنون می‌توانند، زیرا آنها همیشه یک دوربین در جیب خود دارند.”

در پایان سخنرانی، کوک در مورد قهرمان‌هایش مثل دکتر مارتین لوتر کینگ و رابرت اف کندی صحبت کرد. سپس آیفون خود را برداشت و یک عکس از کلاس فارغ‌التحصیلان گرفت و گفت “این بهترین نمایش در جهان است”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH