با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

تمام ما روزانه برای تامین انرژی مورد نیاز خود و حفظ سلامتی مقداری غذا و خوراکی می‌خوریم اما در این میان برخی خوراکی‌ها بهای پایینی دارند اما برخی نیز از برچسب قیمت بالاتری برخوردار هستند. شاید دلیل این قیمت بالا در برخی مواد غذایی فرآیند تهیه آن‌هاست که باعث می‌شود محصول نسبت به سایر مواد دیر و سخت‌تر آماده شود و در پیشخوان فروشندگان نقش ببندد. حال در این مقاله تصمیم داریم تا با گران قیمت‌ترین و معروف‌ترین غذا‌ها در این خصوص آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

استیک Wagym (قیمت: 2800 دلار)

ooLRINlfSnm5Oz

اغلب افراد یک برش خوب از گوشت گاو را که در واقع استیک نامیده می‌شود، دوست دارند و شاید یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از مردم باشد اما در واقع این نوع غذا مبلغی در حدود 50 تا 70 دلار را برای شما فاکتور می‌کند اما اسیتک‌هایی نیز وجود دارند که به مراتب قیمت بالاتری دارند. برای مثال استیک گوشت گاو Wagym که شاید بتوان گفت به ژاپن باز می‌گردد قیمت بسیار بالایی دارد و اگر شما بخواهید یک وعده ناهار خصوصی در یکی از رستوران‌های نیویورک داشته باشید و غذای مورد سفارش شما نیز Wagym باشد، می‌بایست مبلغ 2800 دلار پرداخت کنید.

همبرگر گوشت گاو پرورش یافته (قیمت: 332000 دلار)

sKIHjb7rXmJOjl

همبرگر گوشت گاو پرورش یافته شاید چیزی نباشد که شما به سادگی بتوانید در رستوران‌ها پیدا کنید. زیرا یک آزمایش در کشور هلند بود که در جریان آن این نوع گاو‌ها از طریق سلول‌های بنیادی پرورش می‌یافتند و به همین دلیل در مرحله اولیه یک همبرگر ساخته شده از آن، قیمت بسیار بالایی دارد اما در واقع اگر این نوع گوشت به صورت گسترده روانه بازار شود، حتما قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

ترافل La Madeline au (قیمت: 250 دلار)

euO8iuwiaStkKx

این شکلات در واقع گران‌ترین شکلات موجود در جهان است که قیمتی در حدود 250 دلار دارد. این شکلات از یک نوع Perigord خاص ساخته شده است که توسط شکلات تلخ، کرم‌های زیاد و سنگین، شکر، روغن ترافل و وانیل پوشانده شده است.

پیتزا رویال 007 (قیمت: 3000 دلار)

bjAxLGJa7I7ybD

گران‌ترین پیتزای جهان توسط آشپزی به نام Domenico Crolla ساخته شده است که در تهیه آن از مواد بسیار عجیبی استفاده کرده و نتیجه تمامی آن‌ها برآورد قیمتی در حدود 3000 دلار شده است. در تهیه این پیتزا از گوشت خرچنگ خوابانده شده در آب زرد آلو، خاویار آغشته در شامپاین، سس گوجه فرنگی مخصوص، ماهی آزاد دودی اسکاتلندی، گوشت گوزن و آهو، سرکه مخصوص و… استفاده شده است که عجیب‌ترین ماده استفاده شده در آن نیز نوعی طلای خوراکی 24 عیار است و گفتنی‌ست که این پیتزا از طریق eBay به بنیاد Freid Hollows فروخته شده است.

خاویار خاص ایران (قیمت: 28000 دلار)

CIMKPm1kXeph1Q

گران قیمت‌ترین خاویار جهان از دریای خزر ایران برداشت می‌شود که در واقع تولید کننده آن‌ها یک نوع ماهی خاویاردار نادر است که 50 الی 60 سال عمر دارد و این محصول با قیمت 28000 دلار در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد.

Yubari King (قیمت: 20000 دلار)

qU778ixw1PeVfE

Yubari King در واقع یک نوع طالبی است که به صورت هیبریدی در گلخانه‌های Yubari کشور ژاپن تولید می‌شود و به همین دلیل قیمت بسیار بالایی دارد که دلیل آن نیز نایاب بودن آن است.

بستنی طلا و مغز گردو (قیمت: 1000 دلار)

lavtulWRpXCeAz

یکی از گران قیمت‌ترین خوراکی‌های جهان که در سال 2004 به مناسبت پنجاهمین سالگرد یک رستوران ساخته شد، توانسته به عنوان گران‌ترین بستنی در رکورد‌های گینس ثبت شود. این محصول که در واقع از طلای 23 عیار، گران‌ترین شکلات، مغز گردو، وانیل،‌ میوه‌های شیرین و… ساخته شده است، قیمتی در حدود 1000 دلار دارد.

قارچ سفید (قیمت: 330000 دلار)

a2Ph7XaH7brRCa

قارچ سفید یا قارچ دنبلان یک محصول نادر است که گفته می‌شود به صورت کم در مراتع استان اردبیل نیز وجود دارد. البته اغلب قارچ‌ها به دلیل کشت دشوارشان گران قیمت هستند اما یک کازینودار در سال 2007 حدود 330000 دلار برای یک قارچ سفید پرداخت کرد.

زعفران (قیمت: 2000 دلار)

oBHtifbGUmhIjL

یکی دیگر از گران قیمت‌ترین خوراکی‌های جهان نیز به ایران اختصاص دارد. این محصول که در واقع زادگاهی ایرانی اما شهرتی ایتالیایی دارد، در جهان یکی از گران قیمت‌ترین خوراکی‌هاست که دلیل آن نیز به کمیاب بودن و فرآیند تهیه دشوار آن باز می‌گردد. برای مثال یک پوند زعفران از 75000 گل به دست می‌آید که شاید عجیب باشد اما حقیقت دارد.

کاپ کیک لوکس طلایی (قیمت: 1227.70 دلار)

3n2HwrJGy1eVIb

این کیک که در واقع از مربای هلو و شامپاین ساخته شده است، توسط طلای 24 عیار پوشانده شده که تمام آن‌ها در کنار یکدیگر قیمتی 1227.70 دلاری را به وجود می‌آورند.

همان طور که مطالعه کردید در این مقاله با 10 خوراکی گران قیمت جهان آشنا شدیم که در واقع زادگاه 3 مورد از آن‌ها کشور عزیزمان ایران بود و این خود نشان از پتانسیل‌های این مرز و بوم دارد. گران قیمت‌ترین غذایی که شما خورده‌اید چه چیزی بوده است؟

7 در مورد “با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس”

  1. سارا صریحی

    این قارچ دنبلان یه جا دیگه هم رشد میکنه که نمیگم. و جالبه مردم اون منطقه از طریق فروش اون سودهای کلان میکنند.
    🙂

      1. ایول یعنی من یکی از گرانترین غذاهای دنیا رو سالانه چندین بار میخورم(دنبلان)
        تو استان فارس هم خیلی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH