جریمه پرداختی سامسونگ به اپل به ۳۸۲ میلیون دلار کاهش یافت

گویا سرنوشت سامسونگ و اپل با دادگاه گره خورده است و مشخص نیست که مناقشات بینشان چه زمانی به‌پایان خواهد رسید. دو غول تکنولوژی دادخواست‌های زیادی درمورد حفظ کپی‌رایت و ثبت اختراع داشته‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها به‌اندازه دادخواست ۲۰۱۲ معروف شده‌اند.
gsmarena_001 (1)اگر به یاد داشته باشید شکایتی که اپل در سال ۲۰۱۲ از سامسونگ تنظیم کرد سروصدای زیادی به پا کرد و اپل علاوه بر درخواست خسارت، خواستار توقف فروش برخی از گوشی‌های سامسونگ هم شده بود. اما پس از یک نبرد قانونی طولانی و دشوار، اپل موفق به کسب ۹۳۰ میلیون دلار خسارت شد. بااین‌حال حکم جدید دادگاه، خلاف آن را نشان می‌دهد و تنها بخشی از این جریمه را شامل می‌شود.
این حکم توسط دادگاهی در سان خوزه، کالیفرنیا صادرشده است و بر اساس حکم تجدیدنظر ۳۸۲ میلیون دلار جریمه برای “پوشش تجاری ” به اپل تعلق می‌گیرد. همان‌طور که از دادخواست مشخص می‌شود، بخشی از شکایت اپل بر پایه “پوشش تجاری” استوار بود که درواقع مربوط به طراحی ظاهری و بخصوص زوایای گرد گوشه‌های اسمارت‌فون‌های این شرکت می‌شود.
iphone_5_galaxy_s_iii_2-980x420در حال‌حاضر در این حکم میزان جریمه تغییر کرد و درنتیجه، دادگاه سامسونگ را از پرداخت بخش بزرگی از خسارت نجات داد. بااین‌حال، این حکم به این معنا نیست که مصیبت‌های حقوقی بین این دو شرکت پایان‌یافته است، در سال ۲۰۱۳، پس از موفقیت اپل به متقاعد کردن دادگاه در مورد مسائل مربوط به ممنوعیت فروش گوشی‌های سامسونگ در ایالات‌متحده، درنهایت این حکم صادر نشد و تاکنون تجدیدنظرهای زیادی درمورد حکم‌های صادر شده صورت گرفته است. همچنین غول کوپرتینو در حال ادامه پرونده دادخواست علیه دستگاه‌های جدیدتر این شرکت، مانند گلکسی S3 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH